PDA

View Full Version : Ideale gitaarkruk of hoogte om te spelen?



Kees1
24 januari 2004, 12:34
Hi,

Wat is de ideale kruk om gitaar op te spelen?

Rubenios
24 januari 2004, 12:37
welke mongool zit er nou tijdens het spelen :D


hehe ik zie mezelf al optreden op een krukje... lol

Kees1
24 januari 2004, 13:17
:wink: De oudere rocker...

Diedo
24 januari 2004, 13:35
handig hoor als je korsakov hebt :razz:

Matje
24 januari 2004, 15:03
handig hoor als je korsakov hebt :razz:

das toch dementie door overmatig drank gebruik?

hoofd
24 januari 2004, 15:57
Nee ei, das een alternatieve kroeg in Amsterdam.

Persoonlijk prefereer ik gewoon de barkruk (en ja, ik speel meestal zittend...komt door mijn aangeboren luiheid).

gjlp
24 januari 2004, 16:43
ik zit overal op zolang het maar geen leuningen heeft.... :)

Javaca
24 januari 2004, 16:44
Barkruk, versterker, onderuit liggend op een bureaustoel, liggend op een bed. Alles speelt wel lekker. Een rechtopstaande bierkrat zit ook goed.

Fuhgawz
24 januari 2004, 16:45
Bij de EMI in Eindhoven staat een kruk die ongeveer zo hoog is als een barkruk met een Fender logo erop. Die zit toch best gemakkelijk als je daar gitaren/versterkers aan het testen bent, aangezien er dan nooit een band om die gitaren zit om hem om je nek te hangen.

Diedo
24 januari 2004, 16:46
handig hoor als je korsakov hebt :razz:

das toch dementie door overmatig drank gebruik?

zoiets ja... dat heeft wel zin om niet om te vallen.

cas121
24 januari 2004, 17:22
alleen krijg je bij korsakov geen afwijkingen van de motoriek, kruk of geen kruk maakt dus niks uit..

Je zal alleen niet onthouden wat je aan het spelen bent..

Diedo
24 januari 2004, 18:20
maar misschien kun je wel stellen dat iemand met kosakov permanent lam is... dan is het wel weer nuttig om lekker te kunnen zitten...

was er dan nog een andere "ziekte" die met alcohol van doen had waar je wel motorieke zooi bij krijgt of ben ik nou aan het ijlen??

moretel
24 januari 2004, 22:06
Zo'n zitzak speelt wel lekker.

Sambal
26 januari 2004, 21:32
Probeer eens op de grond te zitten, ben je onafhankelijk van het materiaal: een grond is namelijk overal aanwezig, voor zover je dat nog niet wist... :razz:

hoofd
26 januari 2004, 21:42
Ja, en dan het liefst in kleermakerszit om een kampvuur heen....fucking hippie

RIES
27 januari 2004, 21:15
of op de fiets :-?

BartL
27 januari 2004, 22:20
of op de fiets :-?
...of op je gitaar 8-)

mazzel
29 januari 2004, 17:50
welke mongool zit er nou tijdens het spelen :D


hehe ik zie mezelf al optreden op een krukje... lol


Tja, welke muzikant schrijft jazzmuzikant met ie... :???:

just starting
10 februari 2004, 19:31
sambal is geen hippie en mocht je dankzij zijn onderschrift denken dat Billie Joe ook een hippie is dan heb je het vet mis.

je ziet die akoestische gitaar spelers vaak op zo'n barkrukhoogte zitten, dan kun je je poot op zo'n steun zetten en je gitaar op je knie laten leunen. je lijkt met een akoestische gitaar dan net een cowboy.
die mensen die akoestisch spelen zijn ook het meest zittend op tv, want je ziet de 'rich daddy suburban mtv bands' niet vaak zitten terwijl ze spelen. ha,ha --> een metalgitarist die headbangt op zijn barkruk met zijn dubbele humbucker monster op zijn knie... 1,2,3, raggen maar.

billie joe armstrong doet alles net ietsje beter, die doet ook iets met zijn knie, daar hangt zijn fernandes stratocaster blue namelijk :-D. hij zal later wel een kruk kunnen gebruiken tegen zijn brakke rug :razz: .

Anders Destium
16 februari 2004, 00:06
Tja, gewoon op de bank terwijl ik tv kijk....hoe hoog de bank is weet ik niet eerlijk gezegd :razz:

Misschien is het leuk om je te realiseren dat niet iedereen even lang is en je ZELF moet kijken wat je het prettigst vindt: als iedereen roept dat je op 57cm hoogte moet zitten met je benen in je nek en je krijgt dan een hernia is de lol van het gitaarspelen natuurlijk snel weg :lol:

Sambal
16 februari 2004, 17:08
als iedereen roept dat je op 57cm hoogte moet zitten met je benen in je nek en je krijgt dan een hernia is de lol van het gitaarspelen natuurlijk snel weg :lol:

Of je krijgt verlof en kan je eindelijk eens wat meer oefenen 8-)