PDA

View Full Version : Wat is er mis met Carvin?



shredneck
24 januari 2004, 11:25
Ok dan, na een flinke tijd geleurd te hebben met mijn Carvin DC127(neck through,sperzels,2 humb,string through body,tobacco burst, nieuwstaat, handcrafted in usa etc) heb ik de knoop maar doorgehakt, ik ruil hem maar in bij een winkel.

Waarom krijg ik alleen maar reacties van klaplopers op mijn advertentie? Ik vraag voor deze gitaar 500 euro, dat is wel een vaste prijs, maar dan heb je dus wel een usa gitaar vergelijk baar met een jackson select series. Ik begrijp dat Carvin hier niet populair is geweest en de meeste gitaristen niet op de hoogte zijn van de kwaliteit van deze instrumenten.

Anyway, volgend weekend gaat ie eruit, ik gebruik hem al jaren niet meer ivm LP obsessie haha, dus ik ga er nog maar een LP bijkopen.

Nu is mijn forumvraag, wat is er mis mee? Is er dan echt niemand die de kwaliteit onderkent?

wietse
24 januari 2004, 11:34
carvin?
zijn toch bekender door hun akoustische gitaren?
en klaplopers heb je altijd , niet op reageren , maar dat het merk relatief onbekend is hier , speelt natuurlijk ook mee.
en de meesten zijn bang voor wat ze niet kennen dus willen niet veel er voor betalen.

Rubenios
24 januari 2004, 12:17
Jason Becker speelde ook Carvin...

bat
24 januari 2004, 12:23
Tja, Carvin maakt gewoon echt goede gitaren. Een jaar of wat terug heb ik ook overwogen er een te kopen. Maar waar Jackson een bekende naam is, heeft Carvin toch een wat "goedkoop" image, omdat veel mensen het niet kennen.

Blijft altijd een probleem als je een topgitaar van een realtief onbekend merk koopt: bij verkoop levert het altijd minder op dan het waard is.

gjlp
24 januari 2004, 12:43
Carvin is in principe gewoon een topmerk, maar minder populair in nederland omdat het niet al te bekend is. De oude feedback in den haag is een tijdje carvin dealer geweest (carvin music store) maar het liep gewoon niet lekker.

Een vriend van mij kocht een paar jaar geleden een carvin bas en die had een dode plek op de hals zitten. Doodzonde was dat... :cry:
Succes met verkopen

Iced Dragon
24 januari 2004, 15:00
welke humbuckers zitten er in?
misschien een foto?

jorrit
24 januari 2004, 15:03
als ik geld over had had ik hm meteen van je gekocht...vette gitaren zijn dat

shredneck
24 januari 2004, 15:10
welke humbuckers zitten er in?
misschien een foto?

de vintage p-ups van carvin, ding is helemaal standaard. hele transparante sound, soort van pearlygates met iets meer output.

Negative K3 fan
24 januari 2004, 17:41
het zal waarschijnlijk aan het uiterlijk liggen, ik zou hem niet gekocht hebben, ondanks dat de specs erg goed klinken vind ik tabacco sunburst helemaal niets.

Ook de recessie en huidige gitaarmode zal er wel iets mee te maken hebben.

Iced Dragon
24 januari 2004, 20:00
welk fretboard? quilted?

ben wel geinteresseerd maar kan momenteel niet weg (examens) en heb nog geen geld genoeg...

Patrick M.
25 januari 2004, 08:44
Er is niets mis met Carvin. Mijn Carvin DC127 is vrijwel net zo goed als de custom shop BC Rich die ik heb, de Carvin kostte echter maar de helft. Carvin is minder bekend, en daarom minder geliefd dan veel andere merken, aan de kwaliteit mankeert niets, Carvin is vergelijkbaar met USA Jacksons, USA BC Rich, PRS etc. Misschien dat veel mensen niet geloven dat ze erg goed zijn omdat ze veel goedkoper zijn en niet zo bekend.
Ik heb toevallig vorige week bij Carvin Nederland een nieuwe Carvin besteld (voor mij geen BC Rich meer, veel te duur), een DC127 met originele floyd rose, zwarte hardware, dunlop jumbo frets, mahonie nek en body, en 4a quilted maple top. Ik zal wat foto's plaatsen als ik 'm heb.

shredneck
25 januari 2004, 13:03
Cool man, ik ben zeer benieuwd naar de gitaar en natuurlijk ook naar de nieuwe muziek van je.