PDA

View Full Version : Behringer Bass V-amp



Toeska2002
23 januari 2004, 22:38
Hallo mensen, ik ga waarschijnlijk de Behringer Bass V-amp kopen, en k zou graag willen weten of deze een beetje goed is. het is mn eerste amp, dus ik weet er relatief weinig van, maar van wat ik gezien(en gehoort) heb ziet het er goed uit!! hier trouwens nog een link voor als je niet weet welke ik bedoel http://www.behringer.com/02_products/prodindex.cfm?id=LX1-B&lang=ENG&CFID=496940&CFTOKEN=95864903


GR rJ :P :razz: :-D

me2
23 januari 2004, 22:49
Hoi,

Ik heb 'm deze week gekocht. Kan er niet echt enthausiast over worden. Met koptelefoon is het wel aardig (in ieder geval functioneel, weinig herrie) maar over mn versterker merk ik gewoon dat het minder is dan wanneer ik mn bas direct in mn versterker plug.
De geluiden zijn redelijk (zeker als je naar de prijs kijkt) en om op te nemen kan je 'm ook wel aardig gebruiken.

Vergeleken met soortgelijke producten is het niet het beste, maar in ieder geval wel de goedkoopste.

Uit jouw post denk ik op te maken dat je de V-amp zou willen gebruiken als versterker. Daar is 'ie mijns inziens niet echt geschikt voor, dan kun je beter een budget-versterker kopen. Dit is alleen een voorversterker zonder speakers. Je moet dus sowieso nog met een koptelefoon of een versterker erbij spelen.

MuNKeY
24 januari 2004, 04:10
ik heb em met kerst gekregen

ik vind juist dat hij het beter doet op een versterker.... en je kan dan ook er mooi veel varierende geluiden uit krijgen

van heel hoog tot heel laag enzo .. en ook een mooie compressor :)

met een koptelefoon is het ook makkelijk om te bassen zonder je buren wakker te maken , en er komt dan ook nog een redelijk goed geluid uit

alleen valt mij de klanken tegen op een 5 snaar .. de B word dan toch aardig dof en onduidelijk

AllodoX
24 januari 2004, 11:06
Ik heb 'm sinds november en gebruik hem om thuis oefenen en opnames te maken op de computer ( zal vannavond wat samples posten, dan krijg je een idee van het geluid ).

Wat ik gemerkt heb met de V-amp, is dat de compressor een beetje vervorming ( distortion ) veroorzaakt, dus die heb ik altijd uit staan. En de " gain " moet je ook niet te hoog zetten, want dan raak je een boel laag kwijt.

Al met al is het een prima ding om thuis mee te oefenen. geen ervaring met via de versterker ( ik geef toch de voorkeur aan het geluid van m'n versterkers zelf )

Toeska2002
26 januari 2004, 17:12
mm k zou die samples wel ff willen horen! k weet nog niet 100% cker dat ik m ga kopeuh, wil hem het liefst een testen. weten jullie anders nog een goede multieffect pedaal onder de 200 euri (min. 10 effecten)

Clunk
26 januari 2004, 18:03
kheb em ook gehad.

is wel leuk,... redelijke kwaliteit. maar waarom heb ik em verkocht?

ik vond dat je em NIET true bypass kon krijgen...
naja.. er zit een TE dikke handleiding bij,.. en het is allemaal teveel gedoe.

aan de effecten begon ik me te storen.. omdat ik steeds net NIET goed genoeg was..

enneh.. dat was het.

test em uit.. en denk er aub nog effe overna voor je em koopt

ook zoiets als: gebruik ik em wel genoeg daarvoor?
heb ik al die effectjes/amp simulators nodig?

naja.. die amp simulators zijn eigenlijk wel ruk,...

:o

Toeska2002
26 januari 2004, 18:16
ken jij miss een goed alternatief?? (wat heb je zelf staan nu dan)

buuck
26 januari 2004, 18:21
bass pod pro zijn best relaxed. laten wel goed laag door enzo. vrijwel geen ruis. mja alleen wat van buitenaf komt misschien, maar verder prima ding, en wel veel bruikbare effecten in tegenstelling tot veel andere multi's/pre-amps.

Toeska2002
26 januari 2004, 18:25
tja is wel een vet ding (en line6 is geweldig) maar volgens mij kost dat ding rond de 400 euri (heb zo'n 200) dus das een beetje out of budget! (of je moet hem kwijt willen voor een mooi prijsje)

buuck
26 januari 2004, 18:30
staat er 1 op marktplaats voor 199. maar niet de pro. maar gwoon t desktop geval

Clunk
26 januari 2004, 22:02
ken jij miss een goed alternatief?? (wat heb je zelf staan nu dan)

losse pedalen.

een bassballs.. een overdrive en een eq-pedaal voor me fretless.. alles wat ik nodig heb.

misschien een keer een crybaby ofzo.. of een dod envelope maar dit is echt genoeg.

de bassballs is eigenlijk vrij simpel.. en NIET true bypass.. waarom ik em eigenlijk ook niet zovaak gebruik.


maarreh.. EBS pedalen.. dat is wat je wil! alleen zijn die dingen onbetaalbaar... (lees 200 de stuk)

basswasp
26 januari 2004, 23:02
De Russische Bassballs is niet true-bypass,
de Amerikaanse Bassballs is wel true-bypass :)

buuck
3 februari 2004, 18:28
daarom ga ik ook voor de amerikaan :) en ook qua looks is ie vetter :)

Surferboy
3 februari 2004, 18:39
Jupz....en zo heel veel scheelt het niet in de prijs.....

Chris Wolstenholme
3 februari 2004, 20:00
De Russische Bassballs is niet true-bypass,
de Amerikaanse Bassballs is wel true-bypass :)

whaha dat is de grootste shit die ik ooit heb gehoord :-D

ik heb hem net de deur uit geflikkerd omdat ie gewoon soms nog licht hoorbaar is als ie uit staat.

Surferboy
3 februari 2004, 20:10

Surferboy
3 februari 2004, 20:10
De Russische Bassballs is niet true-bypass,
de Amerikaanse Bassballs is wel true-bypass :)

whaha dat is de grootste shit die ik ooit heb gehoord :-D

ik heb hem net de deur uit geflikkerd omdat ie gewoon soms nog licht hoorbaar is als ie uit staat.

Hmm....mijn Amerikaanse Mini Q-tron is wel True Bypass.........naja het zal wel...........

basswasp
3 februari 2004, 20:21
De Russische Bassballs is niet true-bypass,
de Amerikaanse Bassballs is wel true-bypass :)

whaha dat is de grootste shit die ik ooit heb gehoord :-D

ik heb hem net de deur uit geflikkerd omdat ie gewoon soms nog licht hoorbaar is als ie uit staat.

Hmm....mijn Amerikaanse Mini Q-tron is wel True Bypass.........naja het zal wel...........
Inderdaad... het zal wel :roll:

Surferboy
3 februari 2004, 20:23
De Russische Bassballs is niet true-bypass,
de Amerikaanse Bassballs is wel true-bypass :)

whaha dat is de grootste shit die ik ooit heb gehoord :-D

ik heb hem net de deur uit geflikkerd omdat ie gewoon soms nog licht hoorbaar is als ie uit staat.

Hmm....mijn Amerikaanse Mini Q-tron is wel True Bypass.........naja het zal wel...........
Inderdaad... het zal wel :roll:

Wie bedoel je? :-? :roll:

basswasp
3 februari 2004, 20:24
De Russische Bassballs is niet true-bypass,
de Amerikaanse Bassballs is wel true-bypass :)

whaha dat is de grootste shit die ik ooit heb gehoord :-D

ik heb hem net de deur uit geflikkerd omdat ie gewoon soms nog licht hoorbaar is als ie uit staat.

Hmm....mijn Amerikaanse Mini Q-tron is wel True Bypass.........naja het zal wel...........
Inderdaad... het zal wel :roll:

Wie bedoel je? :-? :roll:
Je verhaal komt nogal ongeloofwaardig over...

Bazz
4 februari 2004, 10:51
Maar aan het einde van de effecten, wil je negen van de 10 keer toch weer je bas-geluid!!
Als je effecten wilt, koop dan een paar losse pedalen
Het enige waar een multi goed voor is, is op podium in 1 keer een hele hoop veranderen zonder te tapdansen!
Ik gebruik m'n multi effect steeds minder, omdat het geluid van de rest veel beter is

Bazz
4 februari 2004, 10:54
Denk sowieso goed na over een effectenbak, dat geld kun je vaak beter uitgeven aan de rest van je set, en als je dan nog effecten wil, kun je altijd nog bijkopen.
Mijn ervaring is dat je steeds minder effecten gaat gebruiken en vaker je echte geluid wilt

Chris Wolstenholme
4 februari 2004, 15:36
ongeloofwaardig? soit, je doet er maar mee wat je wil.
Ik weet het verschil wel tussen een russische en USA balls.
En ik weet toch ook echt wel wat ik hoor, en waarom ik hem weg doe, ik hoor dit van meerdere gebruikers hoor, geen reden om meteen de rolleyes uit de kast te trekken :)

basswasp
4 februari 2004, 15:44
Okee okee, ik geloof je :)