PDA

View Full Version : Probleem met tuner/patchmate



yPIETy
23 januari 2004, 22:32
Zo.. ben een beetje laat met ontdekken dat het forum weer terug is :oops: maar goed...

ik heb een tijd geleden een Rocktron Patchmate gekocht voor in mijn rack... probleem is alleen dat deze in combinatie met mijn Korg DTR-2 tuner een vette brom geeft.... zodra ik de Korg in het stopcontact steek (met voor de rest niks erop aangesloten) krijg ik van de Patchmate een ontzettende brom in de HUSH loop...

ik vermoed dat het iets te maken heeft met aarde ofzo, maar weet er het fijne niet van... iemand die me kan helpen???

de Korg wordt aangesloten met een geaarde stekker op een geaard stopcontact, de Patchmate werkt via een DC adapter...

kokeleko
23 januari 2004, 23:51
Maak een paar patch kabels zonder aarding. dwz alleen dus de tip aangesloten, hang zo de tuner in je patchmate, en je bent van je aardlus af.

Anders zijn humfrees aan te raden , deze dingetjes isoleren je 19" gear van je rackprofiel.

Ik ga het wel horen :-D

yPIETy
24 januari 2004, 12:31
maar ik krijg de brom dus al zonder de tuner ook maar ergens op aan te sluiten... zodra ik de tuner in het stopcontact steek, krijg ik de brom al...

kokeleko
24 januari 2004, 12:53
Probeer alles eens los aan te sluiten , buiten je rack dus , en houdt de adapter van je Patchmate es uit de buurt van je tuner, je weet het nooit.

Succes.

Tubefreak
24 januari 2004, 13:19
Da's lastig hè. Wat heb je nog meer in je rack zitten. Kans is groot dat alle apparaten die geaard zijn ook nog eens directcontact maken met de rackrails en zo doende een aardlos veroorzaken. Het probleem is makkelijk op te lossen. Check mijn website voor gedetaileerde info.

gr. Maarten

yPIETy
24 januari 2004, 14:25
ok in het rack zitten...

Korg DTR-2 racktuner (rechtstreeks in stopcontact, geaarde stekker)
Alesis M-EQ230 equalizer (stroom via dc adapter)
Rocktron patchmate (stroom via dc adapter)
BOSS DD-5 (rackmounted, stroom via ac adapter)
Electro-Harmonix Small Clone (rackmounted, stroom via batterij)

ik krijg de brom al als ik puur alleen een gitaar aansluit op patchmate hush in en versterker op patchmate hush out (voor de rest dus helemaal niks)... en dan op dezelfde stekkerdoos als de patchmate de stekker van de korg tuner erin doe...(zolang ik de stekker van de tuner er niet insteek stoort hij niet)

ik zal vanavond eens beginnen met de patchmate en de tuner uit het rack te halen en dan te kijken of er nog steeds een brom is...

kokeleko
24 januari 2004, 19:03
Het probleem is makkelijk op te lossen. Check mijn website voor gedetaileerde info.
gr. Maarten

Dat is dan opgelost :P

morris
25 januari 2004, 02:53
even heel simpel: sluit je rack aan, maar haal de aarde eens van de tuner af. Laat me eens even weten wat dat voor een effect heeft?

yPIETy
25 januari 2004, 20:07
ja idd morris... haal ik de aarde van mijn tuner af.. geen ruis meer... sluit ik dan echter de tuner serieel aan op mijn patchmate dan moet ik juist weer wel aarde op mijn tuner doen om geen ruis te krijgen...

nou ik zal alles eens stuk voor stuk aan gaan sluiten en varieeren met wel/geen aarde om te kijken hoe het nu eindelijk moet worden... pfffffff... maar eerst even de adapter-ingang van mijn alesis repareren, want die is niet helemaal meer goed...

bedankt iig!!! ik houd jullie op de hoogte :)