PDA

View Full Version : Gibson Les Paul Classic Vs. Standard



mayly
23 januari 2004, 19:27
is er een groot (kwaliteits)verschil tussen deze twee? er is namelijk een groot prijsverschil :???:

zou graag binnen een jaartje een Les Paul kopen (eerst nog wat sparen :lol: ), zou er graag dus al wat graag meer informatie over weten. ze zien er alvast bijna hetzelfde uit dacht ik.

dus: Les Paul Classic Vs. Les Paul Standaard

cas121
23 januari 2004, 22:13
begin eens op de gibson site of lespaul.com zou ik zeggen, daar kan je bij de specs precies de verschillen lezen..

de kwaliteit verschilt niet al te veel, al is de afwerking van de std wel beter. toch zijn het vrij verschillende gitaren, andere elementen, andere hals, andere top, andere inlays en ga zo maar door...

iam
23 januari 2004, 22:35
hier zijn echt al veel topic's over geweest...

een kleine tip: gebruik de search

shredneck
23 januari 2004, 22:41
Niet waar, de afwerking is even goed.

De Classic is in principe een snellere LP, de hals heeft een zgn 60's profiel, dus wat dunner als die van de Standard die een 50's profiel heeft. De Standard heeft de optie dat je kunt kiezen tussen halsprofiel

De Classic heeft iets"hetere" p-ups, maar laat je niet bedriegen door termen, high output is dit nog steeds niet, proberen is het devies.

Op het slagplaatje staat 1960.
De creme kunstof delen zijn donkerder.
De inlays zijn groenig.

Een Classic is dus een scheurneuzen LP, maar dat is ook weer smaakgebonden ej?

Succes.

Negative K3 fan
23 januari 2004, 23:26
ik vind de classics zelf minder.

Ze voelden wat goedkoper aan en de afwerking was wat minder. Ook de afstelling en nek stonden me helemaal niet aan.

Speel allebei, dan begrijp je denk ik wel hoe dat prijsverschil tot stand is gekomen.

Billie Joe Armstrong
23 januari 2004, 23:31
Pay peanuts... get monkies
Goedkoop is...duurkoop

Ik hoop dat ik zo duidelijk ben geweest :o

lcvanderhelm
24 januari 2004, 15:54
Na testen van de standard,het gary moore model,de custom en de classic snapte ik het prijsverschil ook niet.De classic won het wat mij betreft op bespeelbaarheid en geluid.Ik hem nu 2 jaar en vindt het nog steeds een geweldige gitaar.door de dalende dollarkoers is hij nu helaas[voor mij dan]300 euro goedkoper.

BLOK182
24 januari 2004, 16:21
Bij Gibson is het altijd wel ff zoeken naar een goed model, een klein jaartje gelden had ik een zwarte classic vast, en dat is tot nu toe nog de fijnste LP die ik vast heb gehad. Tijdje daarna had ik weer een classic vast, en deze was beduidend minder, niet zo goed afgewerkt. Tis op zich een prima gitaar, maar zoek gewoon ff naar een model (standard/classic) dat netjes is afgewerkt, m.a.w laat je niet meteen teleurstellen door 1 gitaar die niet bevalt.