PDA

View Full Version : Het grote MARSHALL topic...



Toaster
23 januari 2004, 12:01
Er wordt altijd veel geluld over welke goed beter slechts is… Maar ik wilde de meningen graag eens op een rijtje zien in één topic.

Ik weet dat in de loop van de afgelopen 20 jaar deze versterkers erg zijn veranderd, en dat ook verschillende speakercabinets van invloed zijn…

Maar toch waag ik me aan dit topic. Daarnaast weet ik ook wel dat een forum uit meningen bestaat enz. enz.

Komtie:

Op een rijtje gezet:

JCM 800
JCM 900
JCM 2000

Welke Marshall heeft nu de beste scheur? Welke de beste clean? Wat zijn de onderlinge (nuance) verschillen.

Ik hoef hier niet persé te horen dat de JCM 900 SL-X acht knoppen heeft en de Dual Reverb 10. Maar ik ben wel benieuwd naar de prestaties. En naar de muziekstijlen waarin ze het beste passen.

En ik wil graag weten of het, onderhand ontstane cliché “een marshall is gevoiced op een LP” draagvlak verdient.

Soulman
23 januari 2004, 12:15
In je rijtje mis ik toch echt;
JTM 45's (top's en combo's), 50 watt non mastervolume's(tops en combo's), de 100 watt non mastervolume's, de master volume series, de 18 en 20 watt series, de Major , de Silver jubilee's en de reissue's.
De niet buizenamps maar ff weggelaten :-D :-D
Mijn fav. zijn JTM 45 voor clean en bluesy drive en voor rock de 50 en 100 watters nMV (maar vind dit niet altijd praktisch ivm hoog volume) en de 800.
Toegegeven heb niet alle soorten bespeelt, maar ben niet zo weg van de 900 dual reverbs en SLX en de 2000 serie......ach tone is so personal :razz:

PeteRS
23 januari 2004, 12:36
Volgens mij heerst hier ongeveer de volgende mening: JCM900 kut, JCM800 super, JCM2000 zo'n beetje ertussenin en voor clean koop je geen Marshall :wink: . Ik mis idd ook de JTM, SLP/Plexi ed. Je kunt ook eens op www.bassie79.nl kijken, daar is ook zo'n topic. Persoonlijk is de 800 eigenlijk ook favoriet (enkel gelet op de sound).

Soulman
23 januari 2004, 12:37
O en BTW, dat een Marshall gevoiced zou zijn op een LP is onzin.

Phyrexian
23 januari 2004, 14:52
Volgens mij heerst hier ongeveer de volgende mening: JCM900 kut, JCM800 super, JCM2000 zo'n beetje ertussenin en voor clean koop je geen Marshall :wink:

Hier komt dan weer een andere mening:
I like the JCM900 :)
De Dual Reverb heeft een ontzettend mooie clean vind'k, als je er met een Stratocaster over speelt. Een goeie rocksound is haalbaar met een Les Paul/Humbucker gitaar.

skabouter
23 januari 2004, 14:56
jcm800 is geweldig. dijk van een brute sound, heeel machtig. en ECHT,ik vind de clean ook fantastisch. niets mis mee. kan alleen niet zo hard, komt dan snel een randje aan

taylor
23 januari 2004, 15:22
welke de beste scheur heeft das heel moeilijk te zeggen das ook 1 kwestie van smaak.

ik zou zeggen de jcm800 dat is 1 "low gain" amp die recht in je gezicht is
,clean is 1 stand die deze amp niet kent (2203).

jcm900(4100) is 1 goeie allround amp aardig clean,scheur is meer high gain achtig.


jcm2000 zoiets als de jcm900 maar dan anders niet echt mijn ding.waar ik op gespeelt had was 1 combo dus head kan heel anders zijn.

Guinness
23 januari 2004, 16:00
Mijn bescheiden mening is:

Een JCM800 2203 met een booster ervoor WAS, IS en BLIJFT de BESTE rockversterker van het HELE universum. Vooral met een LP Standard ervoor. EEN LP STANDARD dus geen kopie of epicrap, studio enz. PERFECT gevoiced voor de LP. Dan nog een VINTAGE Marshall 2x 4x12 eronder en je hebt TONE to The BONE.

Andere mensen hebben mischien een andere mening...

Toaster
23 januari 2004, 17:40
In je rijtje mis ik toch echt;
JTM 45's (top's en combo's), 50 watt non mastervolume's(tops en combo's), de 100 watt non mastervolume's, de master volume series, de 18 en 20 watt series, de Major , de Silver jubilee's en de reissue's.


Ja ik wilde vooral het rijtje JCM's naast elkaar zetten. (om het makkelijk te houden :wink: )

Grappig dat sommige mensen toch al totaal verschillend denken over de LP vraag :lol:

De sound die ik een beetje ken is van de Dual Reverb met een LP Studio. En dan klinkt de clean toch best goed (met een klein randje.) De scheur kllinkt high gain. maar wel lekker.

Skabouter kent Reel Big Fish ook wel denk ik. Dus dan weetie waar ik het over heb.

Punkrockerke
23 januari 2004, 20:20
Marshall geen goed clean-kanaal? Check dan maar en JCM 2000 - TSL 100. Dit is (voor een Marshall) een zeer mooi clean-geluid. Het blijft ook op een hoog volume clean, zelfs met hi-output humbuckers.
Ondanks dat velen de TSL niet mooi vinden door de dubbele rij knoppen, is het de veelzijdigste Marshall ooit. Een vette (Marshall-)crunch, maar ook high-gain is geen probleem.
De TSL is dus voor mij persoonlijk de beste Marshall. :)
Naar mijn mening klinkt een Marshall wel beter als je een gitaar hebt met humbuckers, maar dat is kwestie van smaak...

Soulman
23 januari 2004, 20:41
Naar mijn mening klinkt een Marshall wel beter als je een gitaar hebt met humbuckers, maar dat is kwestie van smaak...

daar dachten Jimmy H en Ritchie B anders over :D

Matje
24 januari 2004, 10:24
Voor mij is de 900SLX de perfecte amp. Maar ik gebruik hem meer om een dikke overdrive eruit te halen. Misschien moet ik maar 's aan een JCM800.

Jeee
24 januari 2004, 10:35
En waar is de meest complete Marshall ooit?

De 6100 ????

shredneck
24 januari 2004, 11:03
mja, daar zit wat in, de 6100 hoort absoluut in het rijtje thuis, echter, een klassieker vind ik alleen de blauw/paarse versie met el34 eindtrap, en dat is dan nog niet eens vanwege de sounds want die zijn dus typisch allemaal met een jcm900 randje.

ook zo'n verhaal is de Valvestate serie, absoluut een klassieker, de contour knop is razendpopulair bij metalgitaristen, niet de beste amp maar zeker 1 van de meest verkochte van Marshall.

persoonlijk ga ik voor de 2203/2204 jcm800's , puur vanwege de eenvoud en de directheid van de sound. ik bezit nu 2 2204's en moet eerlijk zeggen dat ik nog niet iets ben tegengekomen wat beter bij me past. er zijn natuurlijk veel flexibelere amps met tal van mogelijkheden zodat ik al mijn pedalen niet nodig heb, maar dan krijg je een voorgekauwd geluid waar ik niet op zit te wachten.

Het mooie van de eenkanaals marshalls vind ik dat je er mee moet leren werken, het kost tijd, pijn en moeite....maar als je je amp 1 keer kent gaat er een wereld voor je open en kun je alle situaties aan.
2204's zijn voor mij de ideale gig amps, no doubt about that.

Nu nog een mooie Vibroverb er naast of zo..

birt
24 januari 2004, 11:32
mja, daar zit wat in, de 6100 hoort absoluut in het rijtje thuis, echter, een klassieker vind ik alleen de blauw/paarse versie met el34 eindtrap, en dat is dan nog niet eens vanwege de sounds want die zijn dus typisch allemaal met een jcm900 randje.

ook zo'n verhaal is de Valvestate serie, absoluut een klassieker, de contour knop is razendpopulair bij metalgitaristen, niet de beste amp maar zeker 1 van de meest verkochte van Marshall.

persoonlijk ga ik voor de 2203/2204 jcm800's , puur vanwege de eenvoud en de directheid van de sound. ik bezit nu 2 2204's en moet eerlijk zeggen dat ik nog niet iets ben tegengekomen wat beter bij me past. er zijn natuurlijk veel flexibelere amps met tal van mogelijkheden zodat ik al mijn pedalen niet nodig heb, maar dan krijg je een voorgekauwd geluid waar ik niet op zit te wachten.

Het mooie van de eenkanaals marshalls vind ik dat je er mee moet leren werken, het kost tijd, pijn en moeite....maar als je je amp 1 keer kent gaat er een wereld voor je open en kun je alle situaties aan.
2204's zijn voor mij de ideale gig amps, no doubt about that.

Nu nog een mooie Vibroverb er naast of zo..

ik denk dat op sonicart.be een vibroverb te koop staat voor 950€



edit: vergissing het is een vibrosonic :-?

yhcmarc
24 januari 2004, 12:58
Ik heb erg lang een jcm900 4100 gehad, en kon er niet het geluid uit halen dat ik zocht. Toen overgestapt op een Koch powertone en na een jaar of 3 die top geruild voor een jcm800 2210 top met jcm800 kast en fawk !!! wat een geluid. In principe is die jcm800 als backup bedoeld voor mijn Rack, of als het rack niet meekan ivm vervoer, maar damn, ik speel de laatste tijd veel meer op de marshall, wat een sound, hard, vet en strak. Heel erg duidelijk ook al gooi ik de gain en volume behoorlijk hoog op het gain kanaal.

Echter, het clean vind ik dan weer net niks, net ff te veel een randje eraan, wat op zich ook wel wat heeft hoor. Maar ik gebruik het toch weinig tot nooit :)

Toevallig moest ik gisteren weer eens spelen, en aangezien ik wat dikkere snaren op mijn ibanez had gezet stond die nog in D gestemd ipv E, de rest van de band ook een toontje omlaag, maar wat een dikke muur van geluid bij een open E akkoord. Na de show, een aantal lui die vaker meegaan naar onze optredens zeiden dat het geluid echt supervet en strak was en dat echt alles goed te horen was, en dat op een show zonder PA installatie (waar ik zowiezo de voorkeur aan geef ;) )

1 ding is zeker, als ik weer de studio inga denk ik dat mijn 800 voorrang gaat krijgen op het rack ...


Conclusie: ik vind de 900 die ik had niet veel soeps, de gain lag me niet en het was ongelovelijk schel en klonk nogal onnatuurlijk in mijn oren, de 800 is een beest en ik ben er zeer zeer tevreden mee.

shredneck
24 januari 2004, 15:12
mja, daar zit wat in, de 6100 hoort absoluut in het rijtje thuis, echter, een klassieker vind ik alleen de blauw/paarse versie met el34 eindtrap, en dat is dan nog niet eens vanwege de sounds want die zijn dus typisch allemaal met een jcm900 randje.

ook zo'n verhaal is de Valvestate serie, absoluut een klassieker, de contour knop is razendpopulair bij metalgitaristen, niet de beste amp maar zeker 1 van de meest verkochte van Marshall.

persoonlijk ga ik voor de 2203/2204 jcm800's , puur vanwege de eenvoud en de directheid van de sound. ik bezit nu 2 2204's en moet eerlijk zeggen dat ik nog niet iets ben tegengekomen wat beter bij me past. er zijn natuurlijk veel flexibelere amps met tal van mogelijkheden zodat ik al mijn pedalen niet nodig heb, maar dan krijg je een voorgekauwd geluid waar ik niet op zit te wachten.

Het mooie van de eenkanaals marshalls vind ik dat je er mee moet leren werken, het kost tijd, pijn en moeite....maar als je je amp 1 keer kent gaat er een wereld voor je open en kun je alle situaties aan.
2204's zijn voor mij de ideale gig amps, no doubt about that.

Nu nog een mooie Vibroverb er naast of zo..

ik denk dat op sonicart.be een vibroverb te koop staat voor 950€



edit: vergissing het is een vibrosonic :-?

toch bedankt voor de tip! :cool:

Ohzoso
24 januari 2004, 17:06
`59 Super Lead Plexi

...and nothing else matters :gitarist:

Soulman
24 januari 2004, 17:33
Kan me haast niet voorstellen dat je een SL plexi, een reissue dus, beter vind dan de originele 1959 super lead.

V!N
24 januari 2004, 22:40
Ik ook niet Soul, maar kijk dan eens naar het kaliber van de poster he. :)

zijn '59 duidt op het jaar 1959. Ik wens hem enorm veel sterkte een Marshall versterker uit dat jaar te vinden. :D



ps: morgen mijn superpost over Marshalls, het zijn de enige versterkers waarmee ik wil scheuren en heb bijna alle modellen wel eens gebruikt.
Ik ga nu eerst de Pulmeester uithangen. ;)



hm .. ik realiseer me net dat ik nog 2206 jaar moet wachten tot mijn 4210 combo op de markt komt. Ik hoop dat er dan nog NOS buizen zijn.

sash
24 januari 2004, 22:58
zijn '59 duidt op het jaar 1959. Ik wens hem enorm veel sterkte een Marshall versterker uit dat jaar te vinden. :D



:D

Zou eigenlijk '69 moeten zijn indeed, alhoewel de Ri's me meer doen denken aan zeventiger jaren plexi's qua sound.

EN JA MARSHALL RULEZ!!! :D

Hier de mijne:
http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/rig.jpg

birt
24 januari 2004, 23:20
wat is het geluid van een plexi???

ah ja ik heb daarstraks op een jcm800 combo gespeeld en vond de clean nog wel mooi hoor :)

sash
24 januari 2004, 23:23
Marshall Plexi = Jimi Hendrix, AC/DC, Led Zep, Free etc.

musicmaniac
25 januari 2004, 09:37
Tering, wat een mooi spul heb jij Sash...

musicmaniac
25 januari 2004, 09:38
Oh, nog ff naar aanleidin van de foto: hoort je wah niet aan de andere kant van de signaalketen te staan? Hoorde ik altijd, maar ... could be wrong

birt
25 januari 2004, 11:24
Oh, nog ff naar aanleidin van de foto: hoort je wah niet aan de andere kant van de signaalketen te staan? Hoorde ik altijd, maar ... could be wrong

je zet je wah waar jij zelf wilt, tussen je andere effecten zal hij op elke plaats anders klinken (dit geld trouwens voor alle effecten)

kan je met een plexi mooi clean? (en ook scheuren?)

Soulman
25 januari 2004, 12:01
Een plexi is geen bep. versterker, het is een bijnaam van de eerste Marshalls die een plexiglas front hadden, later vervangen door een metalen front. Een 30/45 watt JTM 45 tot een 100 watt 1959 (lead, pa, of bass) zijn "plexi's".
En klinken allemaal anders, maar kunnen best clean, het is maar waar je van houdt. Een Fender klinkt als een Fender en een Marshall idem.
JTM 45 clean is een van mijn fav. cleane geluiden.
Je kunt met deze non mastervolume Marshalls prima scheuren, maar dan moet die volume knop omhoog, om die mooie eindbuizen vervorming te krijgen. Praktisch heb je dan iets van een powesoak nodig of een goed pedaaltje.

sash
25 januari 2004, 13:01
Tering, wat een mooi spul heb jij Sash...

Dank je :)

Wat betreft de wah, bij de meesten staat ie indeed vooraan, maar op de een of andere manier werkt dat voor niet lekker.
Ik hou van een open klinkende wah (dus vrij clean, zodat de vervorming van m'n fuzz of overdrive er goed doorheen komt) en vandaar dat ik em achteraan zet.

Hij wordt hierdoor wel agressiever, dus ik moet me wat inhouden met het heen en weer halen, maar na een paar weken heb je dat wel onder de knie.

birt
25 januari 2004, 13:09
Een plexi is geen bep. versterker, het is een bijnaam van de eerste Marshalls die een plexiglas front hadden, later vervangen door een metalen front. Een 30/45 watt JTM 45 tot een 100 watt 1959 (lead, pa, of bass) zijn "plexi's".
En klinken allemaal anders, maar kunnen best clean, het is maar waar je van houdt. Een Fender klinkt als een Fender en een Marshall idem.
JTM 45 clean is een van mijn fav. cleane geluiden.
Je kunt met deze non mastervolume Marshalls prima scheuren, maar dan moet die volume knop omhoog, om die mooie eindbuizen vervorming te krijgen. Praktisch heb je dan iets van een powesoak nodig of een goed pedaaltje.

iemand zei me namelijk dat oude londoncity tops eigenlijk gewoon nagemaakte plexi's zijn, alleen gaan ze 2dehands veel goedkoper

V!N
25 januari 2004, 13:46
Tering, wat een mooi spul heb jij Sash...

Ja, dit bijvoorbeeld ook: :D

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/tuinbankje.jpg

sash
25 januari 2004, 13:48
Hmm das een accu van me pa. Issie waarschijnlijk vergeten bij de verhuizing. Of hij dacht wat moet ik met dat oude kutding en liet het achter voor m'n ma :D

En tis niet mijn tuinbankje. Is ook van m'n ma :D

V!N
25 januari 2004, 13:52
.. dus zetten we hem veilig onder het bankje, beschermd tegen de elementen :)

glacius
25 januari 2004, 17:58
dus als ik het goed begrijp scheurt een jcm800 bruter dan de jcm900 ?

ik ben zoekende namelijk !

guitar
26 januari 2004, 23:09
:D

Zou eigenlijk '69 moeten zijn indeed, alhoewel de Ri's me meer doen denken aan zeventiger jaren plexi's qua sound.



zeventiger jaren plexi´s bestaan niet. na 69 gebruikte Marshall een metalen chassis voor al zijn versterkers. wel is het zo dat de zeventiger jaren Super Leads (de metalfaces dus) wat pinniger/scheller zijn en meer gain hebben dan de zestiger jaren plexi´s

sash
27 januari 2004, 00:02
Dat bedoelde ik dus ook, want zeventiger jaren plexis (of superleads, whatever) zijn scheller.

guitar
27 januari 2004, 10:44
Nu zeg je het nog fout.... In de jaren zestig had je de Superleads, Superbass, Super PA, Supertremelo en nog een aantal versterkers die allemaal een plexiglazen front en achterpaneel hadden. Na 69 werd dit plexiglas vervangen door een geheel metalen chassis. Als men het over plexi´s heeft, heeft men het dus over de amps uit de jaren 60. Plexi´s uit de jaren zeventig bestaan niet. Wel de modellen (Superlead, Superbass, etc), maar die worden dan metalfaces genoemd.

Wees eerst wat meer geïnformeerd voordat je zo interessant gaat doen...

punkydude
27 januari 2004, 14:54
Voor de beste scheur pak je de jcm2000!! Liefst de TSL versie!! Die is echt zwaar! Er zit een gewone scheur op, en een meer metal-achtigescheur!! Mijn favo-amp!!

Guinness
27 januari 2004, 16:32
Voor de beste scheur pak je de jcm2000!! Liefst de TSL versie!! Die is echt zwaar! Er zit een gewone scheur op, en een meer metal-achtigescheur!! Mijn favo-amp!!



Nee man, de 2203 is DE metal scheur.

Guinness
27 januari 2004, 16:43
Hier even citaat:

Guitar World's Top 10 Metal Amps...
On page 71 of the March 2004 issue (with Dimebag on the cover), they listed the top 10 heavy metal amps of all-time...


1. Marshall JCM800 2203
2. Mesa Triple Recto
3. Bogner Überschall
4. Randall Warhead
5. VHT Ultralead
6. Marshall VS 8100
7. Line 6 HD147
8. Marshall MF350
9. Mesa RoadKing
10. Peavey XXX



Tja...

Phyrexian
27 januari 2004, 17:47
Bij Guitar World zijn ze blijkbaar nog niet op de hoogte van ENGL, FRAMUS en aanverwanten ;)

V!N
27 januari 2004, 18:28
Er is wel meer mis met die lijst. Zo had die Line6 van mij er wel uitgemogen.

En is de 5150 geen metaalbak die de moeite van het vermelden waard is ?

Punkrockerke
27 januari 2004, 19:01
6. Marshall VS 8100

Een VS 8100 klinkt voor metal wel redelijk (ik had de 8080...)
Maar nu heb ik een TSL en als je de tone shift gebruikt en en beetje met de eq. speelt, blaast hij die Valvestates gewoon omver...
En waar is de powerball, en inderdaad de 5150?
Ik ben het dus niet helemaal eens met die lijst. :x

coal
28 januari 2004, 02:02
Voor de beste scheur pak je de jcm2000!! Liefst de TSL versie!! Die is echt zwaar! Er zit een gewone scheur op, en een meer metal-achtigescheur!! Mijn favo-amp!!

Watvoor geluid moet ik daarbij aan denken, meer de Yngwie Malmsteen scheur, of de Slash-scheur? Of meer de Machinehead/Panthera/ of Slayer scheur? Komt het in de buurt van de overdrive van een Mesa, of niet? Ik wil er morgen even eentje proberen, vandaar :-)

josh.vandenberg
9 februari 2004, 22:24
Marshall is voor mij een versterkermerk, wat heel goed de dynamiek vanbas en drums kan volgen.

Een heleboel amerikaanse amps klinken wel aardig als je zonder band speelt,maar met een dynamische bas blijven ze niet overeind.B.v. Mesa klinkt met een band klote.Of je knalt er akelig overheen of je bent niet te horen.5150 ook,kan behoorlijk wringen met een bas als je 'm niet kunt afstellen(ik kan dat natuurlijk wel.)

Ik zou een marshall niet zo snel meenemen voor studiowerk.Wel de jcm800.Dat is samen met de Jmp 100 watt mastervolume mijn favoriet.

taylor
10 februari 2004, 00:00
wat een bullshit zeg ,als je het niet weet zeg dan ook niks.

wimmeltje
11 februari 2004, 13:20
Ik heb sinds kort een JCM800ZW ook in mijn stal staan. Wat kan ik ervan zeggen. Super scheur maar hij gaat ook erg hard. Zeker geen versterker voor thuisgebruik.

Guinness
11 februari 2004, 15:19
Ik heb een jcm900 2100 slx en een jcm800 2203 (vert inputs).
Ik mis nog een plexi dus dat wordt mijn volgende.

Chris Wolstenholme
11 februari 2004, 15:47
ik heb ook een marshall :-D

4x10 bass amp 8)

coal
13 februari 2004, 16:49
Wat ik vaak hoor is dat Marshall qua gain vaak achterblijven bij bv Mesa's. Ook zouden ze wat neutraler klinken. De andere gitarist in mijn band heeft een rectifier is het contrast dan te groot als ik bijvoorbeeld een tsl 100 top zou kopen? En hoe zit het met die jcm900 en 800 qua overdrive? Ik vind het namelijk niks om met extra pedaaltjes te werken, de scheur moet uit de top komen.

Nielsje
13 februari 2004, 19:01
Zeg..

je koopt toch geen top voor je andere gitarist?!

je koopt een top voor je zelf.

contrast..
..


ach dat valt wel mee. kijk, als je er met een fender ding staat is het natuurlijk anders..


maar het kan vast wel

cas121
14 februari 2004, 12:36
de 900 is niet iets waarmee je tegen een rectifier op wil boksen, heeft gewoon te weinig power in het geluid.. de 800 klinkt doorgaans zeer goed maar heeft voor jou waarsch te weinig gain..

ik zou zeggen probeer een jcm 200 dsl of tsl

Nielsje
14 februari 2004, 12:46
ik heb zelf een dsl 100 staan...

en echt waar, fuck lead 1 en lead 2, maar gebruik je clean kanaal en draai um helemaal op, echt waar je ubergeil geluidje krijg je dan...

Soulman
14 februari 2004, 16:25
de 900 is niet iets waarmee je tegen een rectifier op wil boksen, heeft gewoon te weinig power in het geluid.. de 800 klinkt doorgaans zeer goed maar heeft voor jou waarsch te weinig gain..

ik zou zeggen probeer een jcm 200 dsl of tsl

Het hangt natuurlijk een beetje van je muziek af, maar een 800 heeft meer dan genoeg gain. Vooral live en met 2 gitaristen wordt het door te veel gain te gebruiken een brei. Gain wat lager, master en mids meer open, en je snijdt lekker door de mix.

Soulman
14 februari 2004, 16:25
de 900 is niet iets waarmee je tegen een rectifier op wil boksen, heeft gewoon te weinig power in het geluid.. de 800 klinkt doorgaans zeer goed maar heeft voor jou waarsch te weinig gain..

ik zou zeggen probeer een jcm 200 dsl of tsl

Het hangt natuurlijk een beetje van je muziek af, maar een 800 heeft meer dan genoeg gain. Vooral live en met 2 gitaristen wordt het door te veel gain te gebruiken een brei. Gain wat lager, master en mids meer open, en je snijdt lekker door de mix.

josh.vandenberg
14 februari 2004, 17:39
Ik heb een Marshall jmp 100 watt mastervolume,aangedikt met een Soldano hot mod 3 stage tube.Die zet de meeste andere versterkers aan de kant.
Ik heb een Marshall jcm 800 single channel.Een zeer brute bak.Helloise heeft er nog zijn beste werk mee opgenomen
En ik heb een jcm900 4100 dual reverb.ook goed.
Als je samenspeelt met een andere gitarist moet je niet hetzelfde klinken.Ik blaas met mijn jcm 900 mesa 's tegen de muur aan.
Ik heb ook matige jcm 900's gehoord,maar die vanmij blaast wat betreft dynamiek en power bijna alles weg.
Je moet geluk hebben met Marshalls.Mesa's klinken allemaal hetzelfde(en dat is zwaar kut,ze zijn alleen clean te pruimen.Vervormd walgelijk plat).

Marshalls hebben een warm karaktervol geluid.SUbliem.Zo dat wilde ik even kwijt.

Soulman
14 februari 2004, 20:42
Ik heb een Marshall jmp 100 watt mastervolume,aangedikt met een Soldano hot mod 3 stage tube.Die zet de meeste andere versterkers aan de kant.
Ik heb een Marshall jcm 800 single channel.Een zeer brute bak.Helloise heeft er nog zijn beste werk mee opgenomen
En ik heb een jcm900 4100 dual reverb.ook goed.
Als je samenspeelt met een andere gitarist moet je niet hetzelfde klinken.Ik blaas met mijn jcm 900 mesa 's tegen de muur aan.
Ik heb ook matige jcm 900's gehoord,maar die vanmij blaast wat betreft dynamiek en power bijna alles weg.
Je moet geluk hebben met Marshalls.Mesa's klinken allemaal hetzelfde(en dat is zwaar kut,ze zijn alleen clean te pruimen.Vervormd walgelijk plat).

Marshalls hebben een warm karaktervol geluid.SUbliem.Zo dat wilde ik even kwijt.

Amen 8-)

RedBuell
15 februari 2004, 15:38
Iemand ervaring met een JCM 900 dual reverb 100 watt combo?

Hij kan terug naar 50 watt geschakeld worden.

Hij is om thuis mee te spelen en om in een gymzaaltje op mijn werk te spelen.

Thuis heb ik een metallica sound nodig op het werk meer een soort van lenny kravitz geluid.

O ja zal wel een stomme vraag zijn :???: (ben vroeger gestopt toen het spelen met het bandje richting eigen amps ging wegens tijd gebrek en toen andere interesse dus heb me er nooit in verdiept nu meer tjid en wil de draad weer oppikken)
maar wat houd dual reverb in????

RedBuell
15 februari 2004, 15:39
Iemand ervaring met een JCM 900 dual reverb 100 watt combo?

Hij kan terug naar 50 watt geschakeld worden.

Hij is om thuis mee te spelen en om in een gymzaaltje op mijn werk te spelen.

Thuis heb ik een metallica sound nodig op het werk meer een soort van lenny kravitz geluid.

O ja zal wel een stomme vraag zijn :???: (ben vroeger gestopt toen het spelen met het bandje richting eigen amps ging wegens tijd gebrek en toen andere interesse dus heb me er nooit in verdiept nu meer tjid en wil de draad weer oppikken)
maar wat houd dual reverb in????

josh.vandenberg
15 februari 2004, 16:31
dual reverb betekent; twee onafhankelijkin te stellen reverb levels. Een voor clean en een voor high gain channel

RedBuell
15 februari 2004, 16:59
En nou niet lachen hoor maar wat is Reverb precies??? :oops:
O ja en hoe is zo'n Dual Reverb JCM 900 Combo????

@iro
15 februari 2004, 17:02
reverb is een soort van galm die over je geluid zit ... alsof je in een kerk speelt bv...