PDA

View Full Version : Op zoek naar de perfecte gitaar



Showbizz
23 januari 2004, 11:45
Ik ben op zoek naar een veelzijdige gitaar. In de prijsklasse van ongeveer 1000 euro.
Het liefst zonder tremelo. En eventueel tweedehands, mocht dat nodig zijn qua budget.

Daarnaast moet de gitaar beschikken over een heel goed clean geluid en een vrij stevig scheurgeluid.

Zou iemand mij hierover advies kunnen geven?
En eventueel aan kunnen geven welke type elementen je daarvoor moet hebben?

Zelf zat ik te denken aan een telecaster, of les Paul studio, daarnaast vind ik een SG een mooie gitaar
maar uit ervaring weet ik dat de clean daarvan niet heel denderend is.

Kjiratsiekoedel
23 januari 2004, 12:07
neem iets met humbucker en single en dan ook nog laten splitsen

is dat veelzijdig genoeg?

Speeddemon
23 januari 2004, 12:17
Showbizz, kijk eens naar de Yamaha Pacifica 812W.
Sperzel (of was t nou Gotoh?) stemmechanieken,
Seymour Duncan elementen, S-S-H, Wilkinson trem (net zo goed als geen trem hebben ;) Totaal niet vergelijkbaar met Floyd Rose of standaard Fender trem), etc etc.

639 eurie nieuw bij Feedback (en iets van 590 bij Schreeven in Nijmegen)
Super-veelzijdige gitaar met hoge kwaliteits onderdelen.

De Gibson faded serie is wel betaalbaar, maar heb er zelf nog nooit op gespeeld.

marc_o
23 januari 2004, 12:42
Ik heb een mooie voor je te koop, een Musicman Axis sport. Beregoed merk en erg veelzeidig, maar mijn verslaving aan de tele doet me 'm toch verkopen.

Negative K3 fan
23 januari 2004, 12:57
die musicman axis is daarbij ook een gitaar die matthew (>showbiss>muse) ook heeft gehad. Maar had die geen floyd rose achtig iets?

Harry
23 januari 2004, 13:55
veelzijdig? Parker P38!!!

2 single coils, 1 splitbare hum en een piezo-element.
(heeft ook een Wilkinson tremolo)

http://community.webshots.com/s/image1/9/44/22/109694422gVigHC_ph.jpg

michielv
23 januari 2004, 14:02
Dan doe ik ook nog een duit in het zakje: probeer mijn The Heritage Firebird eens, twee alnico 5 humbuckers van Schaller die klinken als een klok en waar veel Gibson bezitters jaloers worden. Met originele koffer natuurlijk, Schaller hardware.

Ennuh, je mag er 1000 euro voor geven maar da's niet de vraagprijs ;D

marc_o
23 januari 2004, 15:17
die musicman axis is daarbij ook een gitaar die matthew (>showbiss>muse) ook heeft gehad. Maar had die geen floyd rose achtig iets?

Deze niet hoor, heeft een vaste brug en silent circuit, humbucker bij de brug en 2 single coils, en bovendien een slagplaat. Het is een redelijke zeldzaamheid hier in de lage landen.
Ik had er ook een met een trem, maar die is al weg.

Negative K3 fan
23 januari 2004, 15:34
Dan doe ik ook nog een duit in het zakje: probeer mijn The Heritage Firebird eens, twee alnico 5 humbuckers van Schaller die klinken als een klok en waar veel Gibson bezitters jaloers worden. Met originele koffer natuurlijk, Schaller hardware.

Ennuh, je mag er 1000 euro voor geven maar da's niet de vraagprijs ;D

hmmm een heritage firebird :drool: :D

heb je foto's?

Wilson
23 januari 2004, 15:43
hmm niemand komt heir met advies, iedreene probeert gewoon zn eigen gitaar te verkopen. maar je zou als je goed clean en scheur wilt naar een gitaar kunnen kijken met een humbucker in brugpositie en single coils in hals en midden positie. ditsoort gitaren zijn er in vele soorten en maten, oa die yamaha die eerder genoemd wordt, maar ook de fender fat strat, of iets van jackson of charvel of ibanez. Als je perse mooi clean is een sg idd niet echt een goede keus, een les paul evenmin (tenminste dit vind ik persoonlijk, het clean van les pausl en sg's is vrij dof, wollig, maar wel warm), een telecaster heeft dan weer wel een heel mooi clean, maar een echt brute scheur zal je er niet uit krijgen(ervanuitgaande dat het geen afwijkend model is). Als je wel perse een tele wilt, kun je wel het brugelement vervangen door een humbucker en zo kun je toch aan een zoals jij het noemt, "bruut" scheurgeluid komen