PDA

View Full Version : Welke element?



ken
22 januari 2004, 21:19
Hallo mensen. Ik heb sindskort een Jackson DK2 gekocht met duncan design elementen erin. Maar die elementen zijn niet echt zo geweldig vooral de neck element is echt slecht. Het geluid valt zo weg. Nu heb ik besloten om daar een Hotrail in te doen van Duncan. Maar nu ik toch bezig ben met elementen wil ik er ook een voor de brug doen en daar kom ik niet echt uit. Ik speel vooral veel metal en hard rock dus niet zwaar verstemd enzo. Ik wil ook dat het geschikt is voor solo's zeg maar dat je het goed hoort. Welken ik in gedachte heb is de EMG HZ of Seymour Duncan SH13 Dimebucker of zal ik er een van dimarzio nemen? Ik weet het echt niet er zijn er te veel dus een beetje hulp van de gitaristen zou ik goed kunnen gebruiken.

Alvast bedankt.

Negative K3 fan
22 januari 2004, 21:25
die EMG HZ's schijnen niet veel soeps te zijn. Elementen die het checken waard zijn: Seymour duncan JB, seymour duncan distortion, dimarzio evo, dimarzio tonezone en nog veel meer. Op de sites van dimarzio en seymour duncan staan hele goede beschrijvingen van de elementen en waar ze goed dienst voor doen. Seymour duncan maakt wat meer vintage georienteerde elemeten (dat wil niet zeggen dat ze niet kunnen scheuren trouwens) en dimarzio is iets progressiever.

Kijk ook tweedehands op bijvoorbeeld www.ebay.de

Denk er wel aan dat je voor het element trembucker/f-spacing nodig hebt.

Ibanez RuleZ
22 januari 2004, 22:32
moet idd een f spaced in. Ik zou zelf voor een iets donkerder gekleurd element gaan. De DK-2 is door de houtsoort (alder) een gitaar die goed midden en hoog midden heeft. Als je er een JB in zet wordt je gitaar wat schel. Vind ik zelf een van de mindere dingen van Jackson: stock zijn ze wat schel (ondanks dat ze echt heel veel potentie hebben voor een mooie tone). Ik zou voor een DiMarzio Tonezone of een Steve's Special gaan. over Seymour Duncan kan ik weinig zeggen, ben zelf op de eenof andere manier meer DiMarzio liefhebber voor full sized humbuckers.
Voor de neck: neem een hb in enkelspoelsformaat, zegge hotrails, lil screaming demon of lil 59 (allen van Seymour Duncan). Probleem voor je neckelement is dan weg.

Harrald

Negative K3 fan
23 januari 2004, 13:05
ik wist neit dat de body van alder was, dan wordt een tonezone wel heel interessant, een seyymour duncan custom is dan ook wel te doen.

ken
23 januari 2004, 13:23
Hey jongens bedankt voor al het informatie. Ik heb al naar een paar audio samples van Dimarzio Tonezone en Evolution geluisterd en die klinken goed. Maar wat ik nog niet helemaal begrijp is wat F-spaced betekend. Heeft dat met de snaren te maken ofzoiets?

NeeraDJ
23 januari 2004, 14:39
ik wist neit dat de body van alder was, dan wordt een tonezone wel heel interessant, een seyymour duncan custom is dan ook wel te doen.

Tone Zone zal zeer zeker afrekenen met gevallen van schelheid en zal een enorme bass-kick geven. Ik moet iig steeds m'n amp settings veranderen wanneer ik wissel naar een gitaar met andere pups. Je moet de warme klanken van Alder echter niet onderschatten, hoewel ik bijna met zekerheid zou kunnen zeggen dat de Tone Zone een stuk gebalanceerder zou klinken. Custom is ook goed te doen en heeft waarschijnlijk net iets minder bass, dat maakt 'm niet minder hoor.

Negative K3 fan
23 januari 2004, 15:24
Hey jongens bedankt voor al het informatie. Ik heb al naar een paar audio samples van Dimarzio Tonezone en Evolution geluisterd en die klinken goed. Maar wat ik nog niet helemaal begrijp is wat F-spaced betekend. Heeft dat met de snaren te maken ofzoiets?

je hebt twee soorten spacings, de afstand tussen dede snaren bij het brug element, dat komt door het verschil in bruggen, fender bruggen (f-spaced) en floydrose brugge hebben de snaren verder uit elkaar zitten dan tune-o-metaics van gibson. Om de snaren recht over de pole pieces te laten lopen heb je dus in de brug positie andere elementen nodig.

ken
23 januari 2004, 18:03
hey jongens ik denk dat ik er uit ben. Ik weet bijna zeker dat ik voor de Tone Zone ga. Ik denk dat die het beste bij mij past. Nu nog even eentje vinden.

bedankt voor alle reatcies