PDA

View Full Version : bird gitaren ?



glacius
22 januari 2004, 19:02
hallo, onze bassist had nog een les paul staan, wat blijkt een imitatie goldtop les paul van het merk 'bird'

is iemand bekend met dit merk ?

op de geschroefde hals na is het best een goeie kopie maar ik zou er meer van willen weten...

marc_o
22 januari 2004, 19:15
Dat is echt goedkope meuk uit eind 70, begin 80, net zoals Avora, alleen zagen ze er iets beter uit. Vergelijk het maar met de goedkopere Squiers.

wietse
22 januari 2004, 20:50
engels als ik me niet vergis en ze maakten ook versterkers , maar dat kan ook een andere bird zijn geweest.
maar als het ding lekker speelt en klinkt dan zie ik geen probleem hoor ,
net zoals vroeger met egmond als je die in grond stopte gingen ze weer groeien zei men wel eens , maar die nu nog bestaan zijn goede gitaren het hout is helemaal gedroogd ,en daardoor zo stug geworden dat er nu niks meer mee aan de hand is.
gitaren worden net als wijn eigenlijk alleen maar beter met de jaren , dus er gewoon op spelen.
avora is echt erg , gewoon een belediging voor een merk om ze daar mee te vergelijken hondo is dan zelfs nog beter.

srv-man
22 januari 2004, 21:17
avora is echt erg , gewoon een belediging voor een merk om ze daar mee te vergelijken hondo is dan zelfs nog beter.

Het leuke van Hondo destijds was dat er DimarzioŽs opzaten. Als je die los moest kopen waren die nog duurder dan de komplete Hondo, voor de rest was dat echt bende! :o

Bird was ook zoŽn goedkoop merk uit het verleden. Toen was het nog echt oppassen, want je kon toen nog echt slechte gitaren kopen, vooral in de budgetcategorie. Tegenwoordig is zelfs de allergoedkoopste gitaar nog wel bespeelbaar. Maar als je Bird aardig speelt is het toch goed?

-robbert-
22 januari 2004, 21:29
Ik heb dus net een Hondo les paul in mijn bezit vanaf gisteren, en Behalve de dimarzio's is het Idd niet veel soeps, weet iemand hoe ik Inlays terug de hals in krijg??? hehe

Neals
22 januari 2004, 23:10
Ik heb dus net een Hondo les paul in mijn bezit vanaf gisteren, en Behalve de dimarzio's is het Idd niet veel soeps, weet iemand hoe ik Inlays terug de hals in krijg??? hehe

De Dimarzio's in een leuke gitaar schroeven, en de hondo op de kachel

glacius
22 januari 2004, 23:11
hehe te erg robbert !!! inlays terug in de hals doen :o

de bird speeld wel grappig, nog niet versterkt gehoord overgens ...

marc_o
23 januari 2004, 12:33
Klopt wel van die Hondo's trouwens, je kon van die ES-335 achtige bakken kopen voor rond de 350 gulden en die hadden 2 Dimarzio's aan "boord".
Heb nog eens een baby V gehad van Hondo, wat was ik toen ruig, hahahaha :lol:

-robbert-
23 januari 2004, 13:38
Ik heb dus net een Hondo les paul in mijn bezit vanaf gisteren, en Behalve de dimarzio's is het Idd niet veel soeps, weet iemand hoe ik Inlays terug de hals in krijg??? hehe

De Dimarzio's in een leuke gitaar schroeven, en de hondo op de kachel

haha nee op de kachel gaat me wat te ver, ik ga hem opknappen. Ik vond hem toch redelijk spelen... Hij klonk gewoon lekker, alleen jammer van de afwerking.....