PDA

View Full Version : EH 12ax7 vraag



Negative K3 fan
22 januari 2004, 17:21
Ik wil nieuwe buizen bestellen op tubetown.de en ik zie dat ze 2 versies hebben, wat is er zo bijzonder aan een EHX buis speciaal voor in ded V1 positie van een high gainv ersterker? Minder microfonisch? Minder of juist meer gain of output?

iam
22 januari 2004, 17:36
je moet dat vragen a/d verkoper :)
hij is altijd heel hulpvaardig en beantwoord je mails meestal nog de dag zelf...

ik heb vandaag juist mijn bestelling betaald
4 12ax7 van JJ
en 2 12at7 van EH

in totaal 49€ incl verzending en kosten

nu afwachtn hoe lang het duurt tegen dat de betaling doorkomt en de bestelling hier is...
(hopelijk zo rap mogelijk want de buizen zijn voor in mn twin die ik ga verkopen)

Negative K3 fan
22 januari 2004, 17:57
dubbel

fucking knkrgitaarforum

Negative K3 fan
22 januari 2004, 17:58
ik heb hem al gemaild, maar ik dacht meer aan een second opinion. Het zou me trouwens leuk lijken die buizen binnen een week of anderhalf hier te hebben, is dat een reele tijdsschatting?

mijn bestelling zal trtoruwens bestaan uit 5 EH 12AX7 buisjes en een duootje JJ 6l6GC's.

Negative K3 fan
22 januari 2004, 17:59
ik heb hem al gemaild, maar ik dacht meer aan een second opinion. Het zou me trouwens leuk lijken die buizen binnen een week of anderhalf hier te hebben, is dat een reele tijdsschatting?

mijn bestelling zal trtoruwens bestaan uit 5 EH 12AX7 buisjes en een duootje JJ 6l6GC's.

iam
22 januari 2004, 19:27
ik heb hem al gemaild, maar ik dacht meer aan een second opinion. Het zou me trouwens leuk lijken die buizen binnen een week of anderhalf hier te hebben, is dat een reele tijdsschatting?

mijn bestelling zal trtoruwens bestaan uit 5 EH 12AX7 buisjes en een duootje JJ 6l6GC's.

ik weet het niet goed qua tijdschatting,
de tijd die de bank erover doet om het geld over te maken is ongeveer 3-4 werkdagen (wat ik veel vind)
en ik reken toch op 3dagen verzending ook :)

idd een anderhalve week ruw geschat... maar je moet ook rekenen in werkdagen dus...

ik zal het je iig laten weten

Negative K3 fan
22 januari 2004, 19:46
diese Selektionsreihe ist neu und hiermit bezeichne ich Röhren, welche für bestimmte Anwendungsbereiche von mir entsprechend geprüft und selektiert werden.
Die V1-Röhren zeichnen sich durch sehr geringes Grundrauschen, Mikrophonie und auch ein sehr geringes Rückkopplungsverhalten aus und sind für die erste Stufe im Pre-Amp gedacht.
Viele Amp-Hersteller hauen da einfach 12AX7WAs rein. Das ist zwar am einfachsten und problemlosesten nur finde ich geht hier doch einiges an Sound verloren - ich persönlich finde die WA eher öde und langweilig.
Von den elektrischen Eigenschaften her gibt es keinen Unterschied.

Antwoord gevonden!

waarom ik ze zsm wil is omdat ik ze eigelijk 2 februari nodig heb... Ik hoop dat dat kan lukken als ik morgen het geld overmaak!

iam
23 januari 2004, 09:39
ik heb dirk een mail gestuurd om te vragen hoe lang het duurt...

De buizen worden direct verstuurd, nog dezelfde dag als het geld binnenkomt...
dus langer dan een week zal het wel niet duren...

Mr.Jay
23 januari 2004, 09:46
waarom ik ze zsm wil is omdat ik ze eigelijk 2 februari nodig heb... Ik hoop dat dat kan lukken als ik morgen het geld overmaak![/quote]

Als je zo hoog zit, waarom haal je ze niet gewoon ergens in de buurt ?
iedereen heeft deze buisjes toch wel ?

JaY

Negative K3 fan
23 januari 2004, 14:09
ZO hoog zit ik nou ook weer niet ebn ik ben 16 dus ik kan neit zomaar in de auto stappen en ervandoor gaan en zoveel geld heb ik neit voer, het zou leuk zijn als ik ze voor 2 februari had, maar niet absoluut noodzakelijk.