PDA

View Full Version : Westone ???



dennie2002
14 februari 2002, 09:17
Mensen ik heb een vraagje, me moeder kwam gister met een zwarte westone gitaar aanzetten....hij heeft een hals van grafiet, 22 frets ... ik ken dit merk niet, maar alleen de snare staan errug hoor en die gast wil er 150 euro voor hebben.... iemand welis van dit merk gehoord??

Moonchild
14 februari 2002, 11:57
heeeej toevallig, de baas van mijn gitaarleraar heeft veel opgetreden met een of andere westone, ik speel ook wel is op zijn gitaar, zeer lekkere gitaar. prachtig geluid, prachtig hout, het lijkt een beetje op een dunne les paul flattop

dennie2002
14 februari 2002, 13:19
wat moet dat nieuw kosten dan zo'n westone ???

alhambra
14 februari 2002, 15:10
Westone wordt volgens mij al een tijd niet meer gemaakt. Probeer er achter te komen welk type het is (staat bij een westone vaak op een plaatje boven aan de hals) en kijk is op de volgende link wat anderen er van vinden. http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Westone/.
De westone gitaren worden op marktplaats.nl verkocht voor bedragen van zo'n 100 tot 200 euro.

alhambra
14 februari 2002, 15:12
Oh ja mocht het een AII of AIII zijn die heb ik zelf ook gehad, is een erg fijne gitaar maar wel heel erg zwaar. Klinkt erg vet en is beter dan zijn prijs doet vermoeden.

ekkerman
19 februari 2002, 20:23
ik heb ook nog eens een westone gehad een beetje yamaha sg model best goeie plank wel zwaar inderdaad maar das alleen maar goed ,veel hout dus..

SteavisSmokin
20 februari 2002, 14:31
Zo werkt dat niet helemaal, licht hout klinkt vaak beter. Ik d8 dat de theorie erachter is dat er in licht hout geen water meer in de porien zit waardoor hij dus lichter is én allemaal kleine klankkamers heeft waardoor dat soort hout een erg goede resonantie heeft.