PDA

View Full Version : Wat is dit voor pickup??



Luigi
22 januari 2004, 13:36
Hey,
ik heb een oude pickup, afkomstig van een jazzgitaar.
Hierbij de foto: http://www.mirck.demon.nl/pu.jpg
Iemand enig idee wat voor merk het is? Waarde?

Bedankt!

-robbert-
22 januari 2004, 14:39
Hahaha die constructie van die swich is echt vet!

Harry
22 januari 2004, 15:45
raar ding. Lijkt wel zo'n pu die je in het klankgat van een western kunt klemmen. Paar tientjes voor de liefhebber?

Luigi
22 januari 2004, 15:50
ben er inmiddels achter, het is een "DeArmond adjustable rythm chief, model 1100". Schijnt nogal zeldzaam te zijn en iig veel meer waard als een paar tientjes... :lol: Ze werden (worden) gebruikt op jazzgitaren.

Harry
22 januari 2004, 16:24
als het een DeArmond is kan het alleen maar een goed ding zijn!!!!

The Mule
22 januari 2004, 18:20
http://www.gitaarnet.nl/photos/30/5761.jpg

Kijk, iets soortgelijks ligt (lag?) bij The String te koop voor 295 euro, maar ook andere DeArmonds (ook origineel 50's) voor 125. Zeker interessant spul om bv. je ouwe archtop acoustic mee op te waarderen...

Anavrin
22 januari 2004, 20:04
zeker vet, en je hoeft nooit meer dat gezeur aan te horen van "hoe moet ik dat aansluiten", gewoon een paar gaten in je gitaar zagen, pleur dat ding er helemaal in en klaar (tenminste, als ik goed had gezien dat er meteen ook 2 studs voor de brug aan vastzitten, bij dat plaatje van The Mule aan de linkse kant)

Luigi
22 januari 2004, 20:19
zeker vet, en je hoeft nooit meer dat gezeur aan te horen van "hoe moet ik dat aansluiten", gewoon een paar gaten in je gitaar zagen, pleur dat ding er helemaal in en klaar (tenminste, als ik goed had gezien dat er meteen ook 2 studs voor de brug aan vastzitten, bij dat plaatje van The Mule aan de linkse kant)

zeker niet; die "studs"die jij zag zijn twee schroven. Die houden twee plaatjes op elkaar die je na de brug van een jazzgitaar kan klemmen.
Nix zagen, boren ofz :razz:

JV
22 januari 2004, 20:25
heb ik wel eens van gehoord, was geloof ik om zo min mogelijk pickups in de gitaar te zetten om string pull tegen te gaan, je kan dus over die rail schuiven om van brug naar hals en alles ertussenin te gaan.

lijkt me wel leuk spul om mee te experimenteren, maar echt praktisch lijkt het met niet.