PDA

View Full Version : [Ibanez ST-9] Tja.... als je je huiswerk niet doet.....



Dirk_Hendrik
22 januari 2004, 12:55
Terwijl er wereldwijd extreme bedragen worden geboden voor Ibanez ST-9's (niet te verwarren met TS-9) stond er op de Feedback occasionlijst eentje voor 65 euro......
Die is dus nu van mij :-D :-D :-D

http://community.webshots.com/s/image5/3/51/72/112935172gojCod_ph.jpg


met als referenties wat "normaal" is:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=22669&item=2371953601

Analog Man:
'83 Ibanez ST9 super tube screamer, SUPER rare and cool, 4 knobs, ts9 name plate, vg- $300

Soniflux over de Maxon reissue:
Maxon ST-01 Super Tube $295 - Maxon's version of the rare Ibanez ST9


Ik bedoel maar. Als ze bij Feedback hun huiswerk vergeten te doen kun je dus leuke dealtjes vinden!!

Fuhgawz
22 januari 2004, 13:46
Goeie deal man! Gefeliciteerd!!
Ik denk dat ik ook maar eens vaker op de occassionlijst van Feedback ga kijken. :D

Mitch
22 januari 2004, 13:48
You lucky bastard....
Zou je zo maar een dikke winst op kunnen maken, maar je houdt hem waarschijnlijk als back-up ?



Mail me nog even over de pedalendag en de TK please, D_H ?

Dirk_Hendrik
22 januari 2004, 14:04
Goeie deal man! Gefeliciteerd!!
Ik denk dat ik ook maar eens vaker op de occassionlijst van Feedback ga kijken. :D
Kan ik je zeker aanraden! Welke slimmert daar de prijzen verzint?http://gathering.tweakers.net/global/smileys/bonk.gif Van de bekende produkten weten ze vrij aardig wat het kost. Minder bekend betekent blijkbaar bargains :D
D'r staat ook nog een Ibbie DCL op die pagina (Utrecht) voor 29 Euro.... http://gathering.tweakers.net/global/smileys/frusty.gif Die moet ik vanmiddag even op het postkantoor afhalen.. :) .Daar ik er dan twee heb gaat de lelijkste dan weer Ebay op om deze terug te verdienen.


You lucky bastard....
Zou je zo maar een dikke winst op kunnen maken, maar je houdt hem waarschijnlijk als back-up ?
Mail me nog even over de pedalendag en de TK please, D_H ?
Ik houd em inderdaad zeker, alleen niet als back-up. Het is de eerste die ik ooit tegenkwam en meteen dus ook mijn eerste, Ik heb alléén een hoop ervaring met z'n opvolger, de Super Tube STL, die waanzinnig is.

Ik mail je zodra ik weet of ik op die dagen wat te doen heb (volgens mij niet). Ik heb nu tenminste wat om mee te sjouwen :-D

Speeddemon
22 januari 2004, 14:10
Dirk, mocht je er nog een vinden, laat het me aub weten.

Ik heb binnenkort al 4 9-serie pedalen bij mekaar (FL9, SM9, GE9 en CP9) en daar wil ik nog een BC9, ST9 en AD9 bij (en evt. TS9 gemod en CS9).

maar idd, WAT een deal, dude! Ik heb ze ook regelmatig voor 150-250 eurie zien gaan, en soms in Duitsland nog wel voor meer.

Hoe bevalt die PQ9 trouwens? Ik hield m ook goed in de gaten, bijna van plan JOU te snipen, maar vond 'm iets te afgeragd. ;)

Dirk_Hendrik
22 januari 2004, 14:26
Dirk, mocht je er nog een vinden, laat het me aub weten.

Ik heb binnenkort al 4 9-serie pedalen bij mekaar (FL9, SM9, GE9 en CP9) en daar wil ik nog een BC9, ST9 en AD9 bij (en evt. TS9 gemod en CS9).

maar idd, WAT een deal, dude! Ik heb ze ook regelmatig voor 150-250 eurie zien gaan, en soms in Duitsland nog wel voor meer.

Hoe bevalt die PQ9 trouwens? Ik hield m ook goed in de gaten, bijna van plan JOU te snipen, maar vond 'm iets te afgeragd. ;)


Beetje afgeragd maar wel compleet. Vaak zijn er bij er pedalen met schuifregelaars een paar van die knopjes weg. Om nog maar niet te spreken over dat batterijklepje.......grrr

Hoe bevalt ie. Netjes! Het leuke is dat het gitaargeluid wat ik op banddemo mixte met een UE-405 multieffect nu met pedalen kan doen.
Je had me mogen snipen hoor. Je had 6 seconden en wist niet wat mijn maxbod was :wink:

Persoonlijk ben ik gek op de CS-9 als basischorus. Ik neem aan dat je de page van mark Simpson (the Pusherman) kent?

Robbert
22 januari 2004, 14:42
Vette site ja.

Bij Feedback regelmatig interessante deals, met name oudere Boss pedaaltjes (CE-2 bv. voor 40 Euro).
Maar jij slaat weer alles Barend! :/ ;)

Veel plezier ermee!

Speeddemon
22 januari 2004, 14:57
Persoonlijk ben ik gek op de CS-9 als basischorus. Ik neem aan dat je de page van mark Simpson (the Pusherman) kent?
Is dat die site met alle Ibanez series enzo?

Hey Dirk, ander vraagje: hoe makkelijk is het voor jou om een pedaal te repareren dat het niet doet? (geen input signaal doorgeeft en ook geen effect). En hoeveel zou dat gaan kosten denk je?

Robbert
22 januari 2004, 15:03
Ja, hoeveel (Ross Delay 220 Volt, heb schema's) :D :razz:

Dirk_Hendrik
22 januari 2004, 15:04
Deze bedoel ik:
http://www.pusherman.homestead.com/ibanez.html

repareren? In principe niet moeilijk... ligt alléén aan het merk en type pedaal hoe snel ik ben en aan wat er stuk is of het reparabel is. (verkrijgbaarheid onderdelen of equivalenten daarvan)

Ga ff ross delay browsen. Ken em nog niet.

Mitch
22 januari 2004, 19:18
Beetje rustig guys, die jongen is druk bezig :D

Dirk_Hendrik
22 januari 2004, 20:54
:-D :-D :-D :-D

Robbert
22 januari 2004, 22:17
Als ik een klein beetje offtopic mag gaan? Nee?? Doe ik toch ;) :D

Delay is flink gemod. Heb hem weer eens opengeschroefd. Viel mij de vorige keer ook al op dat "ze" de delaypot opnieuw gesoldeerd hadden. Echter met een draadje over twee pootjes.
Daarom deed ie het dus niet. Gewoon met de botte schaar draadje doorgeknipt. Beetje slechte zaak dus, de delayknob was min of meer gebypassed :roll:

Hij werkt nu weer. Had er veel meer van verwacht, lijkt in de verste verte niet op een DM-2 of AD80. Gelukkig wel een blend pot om de delay met je clean te mixen, maar het delay verliest erg veel treble. Hmmm... :seriousf:

Mitch
22 januari 2004, 22:25
Een delay die veel treble verliest: dan klinkt -ie toch juist geweldig analoog en warm ? :razz: :D

Robbert
22 januari 2004, 22:27
:satisfie:

sash
22 januari 2004, 22:48
Nou ben ik benieuwd, wat heeft Feedback betaald voor die ST9... :)

Dirk_Hendrik
23 januari 2004, 09:28
hebben die jongens niet gewoon zo'n policy van "20 euro inruil voor een 2e hands pedaaltje" ofzo?

Mr.Jay
23 januari 2004, 09:54
[quote="Dirk_Hendrik"]Terwijl er wereldwijd extreme bedragen worden geboden voor Ibanez ST-9's (niet te verwarren met TS-9) stond er op de Feedback occasionlijst eentje voor 65 euro......

Vergeef me mijn onwetendheid , maar wat precies is het evrschil tussen de ST en TS ?

JaY

Dirk_Hendrik
23 januari 2004, 10:15
De ST-9 is de eerste "hot rodded" tubescreamer. De volledige naam is Super Tube Screamer. Het verschul tussen de twee zit voornamelijk in de uitgebreidere actieve toonregeling (Bite (mid) en Bright) i.p.v. de enkelvoudige tone op een TS. Het gevolg hiervan is, naar mijn mening uiteraard, een distortion met een wat grover karakter dan een gewone TS. (zeg maar als in een (voorzichtige) parallel met preamp vs eindbuis vervorming).

Mr.Jay
23 januari 2004, 10:26
De ST-9 is de eerste "hot rodded" tubescreamer. De volledige naam is Super Tube Screamer. Het verschul tussen de twee zit voornamelijk in de uitgebreidere actieve toonregeling (Bite (mid) en Bright) i.p.v. de enkelvoudige tone op een TS. Het gevolg hiervan is, naar mijn mening uiteraard, een distortion met een wat grover karakter dan een gewone TS. (zeg maar als in een (voorzichtige) parallel met preamp vs eindbuis vervorming).

Thanks.
Koopje joh , mooi !!
zo heb ik in '91 es een TS808 voor 50gld. gekocht bij Ebben in Uden, was toen al echt een koopje ( reeds ), die wisten ook niet wat ze hadden liggen. Maar ik vond er zak aan, en heb em voor 150 een jaar later weer verkocht > vette WINST vond ik toen ( en toch pech natuurlijk ) :wink:

JaY

Dirk_Hendrik
23 januari 2004, 11:00
Ik heb het de ST-9 toonregeling eens even een kleine simulatie gegeven om te kijken wattie doet. Dat komt er op neer dat je met de "bite" mid boost knop een mid boost van 6 dB geeft vie variabel is van 200 tot 2 Khz. Die boost is er dus altijd. In middenpositie van de regelaar zit hij op 300 Hz.
Het "hod rod" zit dus vnl in een mid boost.