PDA

View Full Version : Cube30 iemand al wat verbouwd of pedals toegevoegd ?



Kees1
22 januari 2004, 12:51
Heeft er iemand al wat verbouwd aan de Cube 30?

Ik vind het een prima oefenversterker, alleen vind ik het geluid erg gericht.

Nocki
23 januari 2004, 09:12
Hoi. ik vind het ook een geweldige amp. maar idd te gericht. ech een verbouwing heb ik niet gedaan. al ben ik benieuwd naar het opden ruggetje of dat wat is. hij zou dan minder "gericht" moeten klinken. wel heb ik de grill vervangen door een wicker grill. gewoon een stuk gekocht bij de gamma en een raamwerkje gemaakt waar de wicker in geklemd zit. is ook zo weer te verwijderen. het geluid is iets minder koud geworden (tja ik kan toch iet over warmer spreken bij een transistor amp he...) en ook het geluid wordt nu meer gespreid. ik ben er blij mee. volgende stap ward het aansluiten op mn EVM speaker cab en het spelen met een openruggetje... als ik dat vandaag eens zou doen en er van alles mee uithaal wodt ik mischien nog welleens de cube 30 goeroe van gitaarforum... :-)

maar goed. ik hoop er binnenkort eens tijd voor te hebben. ik zal vast alles verzieken want er zit een hoop research in dat ding en hij zal niet voor niks zo zijn als tie is.... :-)

Nocki

Kees1
23 januari 2004, 09:32
Ja het blijft ook weer zoeken naar 'warm', misschien toch een effect erbij?

Weet niet of een open ruggetje kan, hij heeft tegendruk nodig anders kan de speaker erg ver naar voren komen.

Jij hebt hem al open gehad, is er nog ruimte om achter het raamwerk bovenin twee kleine speakers te plaatsen?

Nocki
23 januari 2004, 19:13
Ik heb m nog niet open gehad. voor aanpassingen met andere speakers kan je beter denken aan een nieuwe behuizing. maar ik denk dat ik je dat moet afraden. eigenlijk is de amp goed zoals die is. een andere speaker config zou ik niet don. een andere speaker juist weer wel...

NOcki

Kees1
23 januari 2004, 22:28
Bij mijn luidspreker projecten heb ik geleerd dat 1 speaker zelden aan een 'vol' geluid kan voldoen, er zijn speakers met twee cones.

Aan welke dacht jij?

Nocki
24 januari 2004, 09:46
Tja ik heb 2 1x1`2 cab's van mesa en daar zit een elektro voice in. di kan net zo klinken als een 2x12 en samen geven ze ook de druk van een 4x12 indien ze gesloten zouden zijn. t klinkt idd wel lekkerder als ze samen staan maar alleen is het zeker niet verkeerd hoor. ik denk dat je er een speaker bij zou moeten doen zoals de elektro voice. alleen heb je dan een speaker die 4 x zo duur is als de amp en dan schiet je je doel lichtelijk voorbij.

Nocki

ninja
28 januari 2004, 02:05
dag, ik heb sinds kort ook een cube 30. ik hoor graag van jullie hoe ik het geluid kan verbeteren. ik dacht ook aan een andere speaker ofzo.
dit zijn mn verbeterpunten:hij gaat distorten op het clean kanaal als je m op 10 zet, krachtigere speaker misschien? hij blaast als je de bas op max zet en het geluid is een beetje droog. ik hoor graag van jullie op mn inbox.

jorrit
4 februari 2004, 17:47
nee lul er zijn meer mensen die dit interresant vinden dus niks op je inbox....gewoon hier posten!!! :razz: