PDA

View Full Version : zoek de fouten



cas121
22 januari 2004, 12:25
ok een beetje dubbelop omdat dit ook al op het bassieforum heeft gestaan maar toch effe lache..



zoek de fout (en)

http://muziek.2dehands.nl/fotos/4457583.jpg

om te vergelijken
http://www.soundpad.co.uk/p_images/2427_photo_1.jpg
of
http://www.dekarrmusic.com/Merchant2/graphics/00000001/gibson_usa/les_paul/lpraw_fs.jpg

yhcmarc
22 januari 2004, 12:53
is die 1e gitaar niet van Geert LOD ?

Marc

fred dons
22 januari 2004, 12:54
ik heb al een keer meegedaan maar de 2e keer is altijd makkelijker :wink:

1 - het klokkie, deze is minimaal vervangen (bij nieuwe types hoort er standard op te staan, de top kam is ook vervangen (zwart ipv wit)
2 - de knoppen staan op de verkeerde hoogte (op het origineel onder het staartstuk, op de fake is de volume boven het staartstuk)
3 - de inleg is van het verkeerde materiaal

nog meer ?

Marc Oblivian
22 januari 2004, 13:14
Ruimte tussen onderkant slagplaat en onderkant body te groot?
Top slechte kwaliteit?? Iig minder mooi dan op alle Lp's die ik heb gezien

cas121
22 januari 2004, 14:05
volgens mij is deze niet van geert en anders probeert hij de tent een beetje op te lichten :evil:

't is namelijk een neppe, de eigenaar probeerde hem eerst als zijnde een gibson te verkopen en nu als epiphone. Maar het is zelfs geen epiphone, daar zouden deze details kloppen..

kijk ook maar eens naar de inlays
en de plaatsing van de strap knop

yhcmarc
22 januari 2004, 14:32
als ie te koop staat is ie zeker niet van geert .. hij lijkt er wel verdacht veel op. Geert heeft nl. ook een custom thinline les paul met emg pickups.

Marc

cas121
22 januari 2004, 15:14
was dat niet zo'n custom light?


en btw ik neem aan dat die van geert wel echt is...

yhcmarc
22 januari 2004, 15:16
ja die is wel echt hoor ...

Marc

Matje
22 januari 2004, 15:39
custom thinline les paul met emg pickups.

Marc

compleet met F-holes?

yhcmarc
22 januari 2004, 15:41
custom thinline les paul met emg pickups.

Marc

compleet met F-holes?

Nope, het is wel een solidbody, alleen dan een dunne.

Marc

cas121
22 januari 2004, 16:03
dat zeg ik dat is de custom lite

Negative K3 fan
22 januari 2004, 16:29
dit hebben we al een keer eerder gedaan op bassie79, de slagplaat is fout, net als de positie van de knoppen, de ondersste cutaway lijkt ook te rond.

hadv
22 januari 2004, 20:38
het kan aan de foto liggen, maar een houtnerf in de lengte komt mij enigszins verdacht voor

JV
22 januari 2004, 23:13
het kan aan de foto liggen, maar een houtnerf in de lengte komt mij enigszins verdacht voor

wat is daar mis mee dan?

heeft mijn Dean ook. vind ik zelf een heel mooi effect geven met de tigerstripe. is volgens mij wel standaard bij een esdoorn top

volgens mij zijn bij die foto de hoorntjes ook niet spits genoeg en zit het gibson logo scheef. de zij- en achterkant zien er ook nogal zwart uit. ook is volgens mij het les paul logotje scheef erop geplakt. verder niet van echt te onderscheiden :p

Johannes
22 januari 2004, 23:27
Liggen bij Gibsons de fretten niet tussen de binding? Bij de Lp classic pp van een maat van mij wel in ieder geval. Ik weet niet hoe het bij ander lp's met een binding zit...

Ik neem aan dat wanneer een Lp herfret wordt de fretten alsnog over de binding komen te liggen.

hadv
23 januari 2004, 00:54
jv,
dat van die Dean wist ik niet, maar bij een Gibson heb ik dat nog nooit eerder gezien, daar staat de nerf altijd (?) loodrecht op de as van de gitaar
uiteraard tenzij iemand mij overtuigt, ik heb het iig nog nooit gezien

iam
23 januari 2004, 08:26
de advertentie is verdwenen :D

hij heeft het door :D

JV
23 januari 2004, 12:02
hadv, ik kan het mis hebben, maar bij dat 2e plaatje is de nerf toch ook horizontaal? wel een stuk minder zichtbaar dat wel

Negative K3 fan
23 januari 2004, 13:02
jv,
dat van die Dean wist ik niet, maar bij een Gibson heb ik dat nog nooit eerder gezien, daar staat de nerf altijd (?) loodrecht op de as van de gitaar
uiteraard tenzij iemand mij overtuigt, ik heb het iig nog nooit gezien

dat ios neit de nerf, maar het vlam patroon in het hout.

cas121
23 januari 2004, 17:57
ook bij gibson ligt de nerf in de lengterichting van de gitaar, "de "gevlamde"strepen lopen namelijk altijd haaks op de nerf..

ook bij die eerste foto zag je nog wat flame haaks op de nerf..

kijk maar eens naar deze Gibson 59 RI

http://www.britam.nl/images/tm_direct4s.jpg