PDA

View Full Version : Marshall - MG 100 + MG 412



MathijsB
21 januari 2004, 23:54
Wie heeft er ervaring met de volgende gitaar versterking:
http://www.feedback.nl/pages/popup.php?bar=MRSLMG100STK
En zoja, wil je die ervaring dan met mij delen :)?

Bluppie
22 januari 2004, 00:07
sjonge, wanneer gaan mensen amps gewoon daadwerkelijk testen en luisteren naar het geluid, en proberen te ontdekken welk geluid ze willen en wat juist niet waar dat wel in zit en waar juist niet in? dan altijd maar weer op internet te vragen hoe klinkt dit? dat moet je zelf horen als iemand anders zegt dat ie gaaf klinkt, zegt dat niks over hoe jij de versterker vind klinken..
dus, op naar feedback!

MathijsB
22 januari 2004, 11:41
Dat is waar ja, maar als ik hier al 10 negatieve reacties zou krijgen, dan zou ik al niet eens naar feedback gaan snap je?

BartL
22 januari 2004, 11:50
Daar heb je ook wel weer gelijk in...MAAR als er allemaal FENDER-fans op je vraag reageren, krijg je een ander beeld van de versterker, dan wanneeer er allemaal mensen reageren die het cleankanaal niet zo belangrijk vinden. Tenminste, voor zover ik weet moet je voor een PERFECT clean kanaal niet bij marshall zijn...Maarjah, misschien moet je er ook bijzetten voor welke muziek je de versterker gebruikt.

Een vriend van me heeft een versterker uit dezelfde MG serie, alleen een MG50watt DFX comdo. Deze VIND IK top klinken, er komt een lekkere scheur uit (op laag volume) Over het Clean kan ik je minder vertellen, dit moet je (en de overdrive eigenlijk ook) echt op hard volume kunnen horen om er een oordeel over uit te spreken, vind ik.

Mr.Bluesbreaker
22 januari 2004, 14:40
Om het kort te maken:

ik vind de mg serie de meest waardeloze Marshall versterkers ooit gemaakt, op de avt2000 na. Ze hebben wel een goeie prijs/kwaliteit verhouding, maar nogmaals zoals hierboven werd gezegd je moet het echt zelf beluisteren. Misschien vind jij ze zelf helemaal te gek. En ik ben geen echte fenderfreak :) Voor de prijs is het geen slechte deal.

Punkrockerke
22 januari 2004, 15:14
Tenminste, voor zover ik weet moet je voor een PERFECT clean kanaal niet bij marshall zijn...
Het clean op mijn TSL is misschien niet perfect, maar komt toch wel in de buurt hoor (naar mijn mening dan :) )

maar on-topic: Laat je niet verleiden door de reclame (Wat een ongelofelijke prijs voor een echte Marshall Stack! 100 Watt top met een vier maal twaalf inch buikkast. Vlammen maar!). Marshall heeft naam verworven dankzij hun BUIZENversterkers, en zeker NIET door hun solidstate-amps, en daar is een reden voor :razz:. Voor die prijs kan je beter vinden (check 2ehands :wink: )

BartL
22 januari 2004, 18:06
Het clean op mijn TSL is misschien niet perfect, maar komt toch wel in de buurt hoor (naar mijn mening dan :) )
Mijn dsl is ook geen troep (wat clean betreft) Mara als hij driekwart open staat, zal ik toch de gain laag moeten houden, anders blijft hij niet LETTERLIJK clean. En gain laaghouden > minder volume

Punkrockerke
22 januari 2004, 19:03
Met een 100W half-stack heb je dat probleem niet zo snel :wink:

glacius
22 januari 2004, 19:08
ik niet maar de 2e gitarist van mijn band heeft de mg100 combo en heeft daar zeer slechte ervaring mee,... eerste week had hij gewoon goed geluid maar daarna ging geluid rare dingen doen .. kraken afsterven e.d.
was gewoon niet mee te werken zon gaar geluid...

dit schijnt vaker voor te komen bij de nieuwere marshall transistor bakkies

ik zou wel zon 412 buikkast willen hebben omdat deze lekker compact is vergeleken bij de 1960 buikkast

BartL
22 januari 2004, 23:20
Met een 100W half-stack heb je dat probleem niet zo snel :wink:

Uitgeluld...ofzo... :oops:

hehe

HIM
23 januari 2004, 11:17
KOOP HEM NIET!!!!!! ik heb de combo mg100 en heb hem na 2 weken al terug kunnen brengen omdat het clean/crunch kanaal ging flippen, heel donker raar geluid, geen mooie distortion en echt een cheap-ass sound!!!

dit kanaal ging ook het 2e kanaal beinvloeden (ruisend afsterven) (OD1/OD2) en clean was gewoon minder helder...

en er zijn er meer met dit probleem las ik laats op review sites

ik w8 nu de reparatie af