PDA

View Full Version : wat moet ik nemen??



funkadelic
21 januari 2004, 22:22
ik ben opzoek naar een nieuwe versterker, ik speel al zon 2 jaar op een kleine ibanez van 10 watt, maar ben nu ok zoek naar iets uitdagenders :-D meestal speel ik wat funk (rhcp, mr. bumgle, funkadelic) maar wat raden jullie mij aan? want ik hoorde iemand over valvestate praten en :???: geen idee....ik wil het liefste wel en versterker met buizen top
alvast bedankt

Mr.Bluesbreaker
22 januari 2004, 14:59
Die laatste 2 band ken ik eerlijk gezegd niet, maar ik weet dat John van rhcp over een marshall major top speelt voor het clean, soms heeft ie live een fender (?)reverb onder een marshall buikkast. Wat belangrijk voor zo'n soort sound is, zijn singlecoils en een buizenamp, bv een marshall 1959 SLP. Als we gelijk maar met de poen moeten smijten. In ieder geval niet een of andere moderne high gain amp (mesa /mode four weet ik het).

De Teng
22 januari 2004, 15:24
Ik heb mijn Ashdown PM 20 nog te koop staan, die is erg geschikt voor dat genre. Zelf speel ik dat ook graag, dus vandaar dat ik deze ook gekocht heb toen. Een jaar oud of zo, 1x pm bespeeld ongeveer. Zonde dus.

Supergoed clean geluid (beter heb je amper gehoord) en een lead die ook dikke prima is. Garantiepapieren er nog bij, oningevuld, vanwege het feit dat ik veel meer bas speel. Laat maar horen.

funkadelic
22 januari 2004, 22:38
hmm ja en wat kan zon marshall 1959 SLP. kosten?? want ik denk wel dat ik een 2e handse wil kopen maar niet meer dan ongeveer 700 wil uitgeven


Ik heb mijn Ashdown PM 20 nog te koop staan, die is erg geschikt voor dat genre. Zelf speel ik dat ook graag, dus vandaar dat ik deze ook gekocht heb toen. Een jaar oud of zo, 1x pm bespeeld ongeveer. Zonde dus.

Supergoed clean geluid (beter heb je amper gehoord) en een lead die ook dikke prima is. Garantiepapieren er nog bij, oningevuld, vanwege het feit dat ik veel meer bas speel. Laat maar horen.