PDA

View Full Version : wat moet ik nemen??



funkadelic
21 januari 2004, 22:22
ik ben opzoek naar een nieuwe versterker, ik speel al zon 2 jaar op een kleine ibanez van 10 watt, maar ben nu ok zoek naar iets uitdagenders :-D meestal speel ik wat funk (rhcp, mr. bumgle, funkadelic) maar wat raden jullie mij aan? want ik hoorde iemand over valvestate praten en :???: geen idee....ik wil het liefste wel en versterker met buizen top
alvast bedankt

Mr.Bluesbreaker
22 januari 2004, 14:59
Die laatste 2 band ken ik eerlijk gezegd niet, maar ik weet dat John van rhcp over een marshall major top speelt voor het clean, soms heeft ie live een fender (?)reverb onder een marshall buikkast. Wat belangrijk voor zo'n soort sound is, zijn singlecoils en een buizenamp, bv een marshall 1959 SLP. Als we gelijk maar met de poen moeten smijten. In ieder geval niet een of andere moderne high gain amp (mesa /mode four weet ik het).

De Teng
22 januari 2004, 15:24
Ik heb mijn Ashdown PM 20 nog te koop staan, die is erg geschikt voor dat genre. Zelf speel ik dat ook graag, dus vandaar dat ik deze ook gekocht heb toen. Een jaar oud of zo, 1x pm bespeeld ongeveer. Zonde dus.

Supergoed clean geluid (beter heb je amper gehoord) en een lead die ook dikke prima is. Garantiepapieren er nog bij, oningevuld, vanwege het feit dat ik veel meer bas speel. Laat maar horen.

funkadelic
22 januari 2004, 22:38
hmm ja en wat kan zon marshall 1959 SLP. kosten?? want ik denk wel dat ik een 2e handse wil kopen maar niet meer dan ongeveer 700 wil uitgeven


Ik heb mijn Ashdown PM 20 nog te koop staan, die is erg geschikt voor dat genre. Zelf speel ik dat ook graag, dus vandaar dat ik deze ook gekocht heb toen. Een jaar oud of zo, 1x pm bespeeld ongeveer. Zonde dus.

Supergoed clean geluid (beter heb je amper gehoord) en een lead die ook dikke prima is. Garantiepapieren er nog bij, oningevuld, vanwege het feit dat ik veel meer bas speel. Laat maar horen.

(dit is een forum ik weet het:D, maar ff tussendoor) er zit op deze forum tog iets van prive berichten?? kweet niet waar .. :-?


back: is er ook een site waar je de geluiden van die amps kan horen?..
het liefst speel ik ook clean en ik zat ook aan een marshall te denken maar dat komt denk ook door de "naam" maar wat zouden jullie mij aanraden dan..voor een goed prijsje als "beginner" laten we zeggen

alvast bedankt :-D

De Teng
23 januari 2004, 11:35
Heb je nu een prive bericht gestuurd, je merkt het vanzelf als het goed is. Maar gewoon bovenaan je scherm op inbox drukken is ook goed genoeg hoor. ;)

Mr.Bluesbreaker
23 januari 2004, 16:45
Van een ibanez 10 watt bakje naar een 1959 slp of een vergelijkbare buizenbak is wel een HELE grote stap hoor :-D Denk eerst ff rustig na wat je wil en luister alles goed. Een slp plus cabinet krijg je helaas niet onder 700 (of 1200) euro. Valvestate zag ik voorbijkomen: das een mooie oplossing, ik zou niet de avt kiezen als ik je muziekstijlen bekijk. Dan zit je met een budget van 700 euro (2ehands) goed. Kun je een losse top en cab voor krijgen. Kijk maar eens op marktplaats of een andere site en ga dan es luisteren in een winkel.

Mr.Bluesbreaker
23 januari 2004, 16:50
Oja er staan wel een aantal demo's van marshallversterkers op www.marshallamps.com, maar voor het beste resultaat zul je toch echt je eigen gitaar moeten inpluggen, en het in het echt horen. Die demo's hebben ze in ieder geval van de mode 4 en de avt eloof ik.

funkadelic
23 januari 2004, 16:52
dit wou ik ff horen (na lezen) :-D
ja ik had ook al wel aan die site gedacht maar ja..en marktplaats had ik ook wel gekeken maar ik snapte er niks van......maar ik zal zeker ff in winkels kijken !!

bedankt :-D

maylingjv
1 februari 2004, 18:34
funkadelic de pm 20 voor funk is perfect,marshall kan er bijlange niet aan tippen,zoals De Teng zegt het clean kanaal is supergoed de overdrives erop is ook zeer goed,ik heb zelf ook de peacemaker 20 gehad en je zou het eigenlijk een klein boutique bakje kunnen noemen met veel lef.

GuitarMaster
1 februari 2004, 21:16
Ik heb hier ook nog wel een marshall jcm800 combo staan, kun je ook n lekker funksoundje uitkrijgen...
PM me maar als je interesse hebt

De Teng
2 februari 2004, 13:48
Idd Maylin... het is zwaar ondergewaardeerd op de markt, totdat ermee gespeeld wordt. Een boutique is't niet, maar zo klinkt ie wel. Speel er 'Can't Stop' van de Peppers maar mee, dan neem je hem direct. ;)

maylingjv
2 februari 2004, 19:17
wat ik ook zeer mooie versterkers vind aan een goede prijs zijn die framus red rogue combo's vind ik,hebben ook een zeer goede clean geluid,dik wollig en warm maar toch helder,de ashdown is meer transparant helder en warm,marshall daarentegen mist aan helderheid vind ik en fenders klinken te schel
de rivera r30 is ook een goed klinkende combo moest je die 2dehands kunnen vinden.

Harry
3 februari 2004, 10:04
koop die Kittyhawk Junior Pro die op gitaarmarkt staat. Daar kun je alles mee spelen.