PDA

View Full Version : Warwick body behandeling



Aca Ilic
21 januari 2004, 21:21
Hi allemaal !!! Vraag voor eigenaars van een Warwick bass. Wat voor soort olie gebruiken jullie om die bass in te vrijwen ( lees "beschermen"), wat zou zo'n spul kosten en waar is 'ie te vinden ( mocht er zo zijn dat het om speciale olie gaat , en niet om iets dat je in gewone gitaarwinkel kan aantreffen ) ?. Alvast bedankt.


Alex

JoVe
21 januari 2004, 22:04
Warwick ziet natuurlijk het liefst dat je de (onbehandelde) body insmeerd met hun Suface Finisher wax. Het is geloof ik een soort bijenwas, geen olie, die olie hebben ze in de fabriek al gedaan.

Ik weet dat het spul in ieder geval in Duitsland bij de Musik Produktiv te krijgen is, mocht je daar wel eens komen. En ik denk dat het wel bij elke beetje gitaarzaak te krijgen/bestellen is.

http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp?artnr=3099172&sid=!18121995&quelle=volltext

Mocht je het te veel moeite vinden om er aan te komen, dan zal je met gewone bijenwas ook wel een heel eind in de goede richting komen.

Phyrexian
22 januari 2004, 09:37
Hey Alex,

ik heb een Warwick (Corvette Standard 4-string, bubinga body).

Je kan die surface wax van warwick aanschaffen, wat ik trouwens ook ga doen want ik heb al allerhande producten gebruikt, maar nog niks perfect gevonden.

Eerst had'k een wax uit een spray die ok was, nadien had'k een vrij donkere wax, maar daar moest ik uitermate voorzichtig mee zijn want anders had ik vlekjes en strepen op de body (die zijn er gelukkig afgegaan door het spelen).

Ik zou gewoon een doos Warwick Surface Wax kopen, eventueel echte bijenwas.

AllodoX
22 januari 2004, 09:52
Weet je b.t.w. waarom die wax altijd in een tinnen blikje zit ?

De meeste mensen gebruiken het spul verkeerd. De meeste mensen kopen een blikje, rukken hem open, wrijven er een lap doorheen en gaan aan het waxen. Die Tinnen blikjes zijn er niet voor niets mensen.. je moet die wax eerst in een schaaltje met warm water zetten zodat ie zacht wordt ! De wax moet vloeibaar worden, anders heb je er geen ruk aan. De wax moet IN het hout kruipen, niet OP het hout. Als je de wax niet verwarmt, dan wrijf je het alleen maar uit over het oppervlak. Ga je 10 mins later met een droge doek weer over de bass heen, dan wrijf je het er dus weer netjes vanaf.

Phyrexian
22 januari 2004, 10:10
Wow Tim, nice tip! Staat dat niet op die doosjes van Warwick?
Heb jij het toen zo met die Warwick van je gedaan? Die die je een makeover had laten ondergaan (heb je die nog trouwens?)

AllodoX
22 januari 2004, 14:37
Nee die had gewoon lak.. Het is een tip die ik ooit eens van een lokale luthier kreeg.

AntY
22 januari 2004, 15:44
http://home.uva.nl/oto/warwick.jpg


dit is dus wat er gebeurt als je neit goed blijft waxen. de vorige eigenaar had m niet zo goed bijgehouden. volgens warwick krijg je het er nooit meer af. ik laat m binnenkort afschuren door fred dons, dan ziet ie er hopelijk weer wat frisser uit....

het vuil wat je hier ziet lijkt minder erg omdat de foto zo licht is.
rtouwens, bedankt voor de tip idd allodox!

Aca Ilic
22 januari 2004, 16:12
Allemaal , hartstikke bedankt voor de goede tips.

keep on rockin'

Phyrexian
22 januari 2004, 16:59
Prachtige bass, Anty. Uitgezonder die zweet-plekken dan! ;)

Hoe speelt zo'n Corvette 5-string?
Sound?

BTW, tip voor alle natural-bass-gebruikers: gebruik extra brede zweetbanden. Ik heb ze altijd aan als ik bas... veel minder risico op vlekken op de body!

buuck
22 januari 2004, 17:10
je kunt de body ook plastificeren heb je er geen last van :D

maar idd, dat wax, een vriend van me deed dat er zo op. ik zei nog dat je t vloeibaar moet laten worden maarja. maybe gaak me yamaha ook schuren, ben benieuw wat voor hout t eignelijk is, dan gaak em ook olieen ofzo.. :)

Anavrin
22 januari 2004, 19:39
BTW, tip voor alle natural-bass-gebruikers: gebruik extra brede zweetbanden. Ik heb ze altijd aan als ik bas... veel minder risico op vlekken op de body!
of gewoon 2 gewone zweetbanden, maar dan boven elkaar:
http://www.mcgyvers.demon.nl/images/repetitiefoto/4.jpg
zo dus

buuck
22 januari 2004, 21:03
en hoevaak dient de body gewaxed te worden? hoeveel keer in de hoeveel tijd? of is het echt eenmalig goed doen?..

AllodoX
22 januari 2004, 22:54
ligt eraan hoe veel je speelt eh.. bij normaal gebruik is een keer per 2 maanden goed genoeg.

AntY
22 januari 2004, 23:06
ikzelf zweet niet zo, ook niet tijdens t spelen. zweetbandjes etc. daar begin ik niet aan :)

buuck
23 januari 2004, 13:30
luie bassist dus :D

All Dirt
23 januari 2004, 18:19
Hee ik heb ook een warwick en vroeg me af wat je op de hals en het fretboard kan smeren? Die zijn van Wenge BTW.

JoVe
23 januari 2004, 19:46
Ik smeer af en toe wel eens wat wax op de hals, dezelfde als voor de body en een speciale fretboardolie (voor donkere houtsoorten).

De warwick owner's manuel is ook wel nuttig voor het onderhoud van je bas:

http://www.warwickbass.com/manual.pdf

bassopotmus
24 januari 2004, 12:35
fucking hell Anty de foto is goed..je kan de vlek zien. Goede bassist is dat op die foto! :lol: :razz:

Maar ik stoor me niet eens aan zon vlekje, das playingwear, vind bassen nou eenmaal geen museum stukken.

AntY
24 januari 2004, 16:33
ja, maar de achterkant is zo mooi, en de voorkant zo lelijk.....

bovendien, jij hebt een mint fender gesloopt, jouw referentiekader is fucked up :cool:

AntY
5 april 2004, 00:42
en zo ziet de warwick er uit na het schuren

met dank aan fred dons


http://home.uva.nl/foto/aftersanding1.jpg

iwan
5 april 2004, 07:01
Dan heeft Fred er zo hard op gezwoegd en dan gooi je je bas op de keien? Tsk! :razz:

Maar ziet er goed uit ja!

emielow
5 april 2004, 09:33
niets voor mij zon warwick, eens per 2 maand waxen. doe mij maar een gelakte bas, heb je tenminste geen gekut mee en kun je gewoon spelen

All Dirt
5 april 2004, 10:47
Je kunt ook gewoon een gelakte warwick kopen. net als mij :lol:

http://217.160.104.159/shopimg/gross/0106712.jpg

Phyrexian
5 april 2004, 10:53
niets voor mij zon warwick, eens per 2 maand waxen. doe mij maar een gelakte bas, heb je tenminste geen gekut mee en kun je gewoon spelen

bij mij is het net omgekeerd... ik ben die zachtheid van m'n Warwick Corvette zo gewoon dat ik niks anders meer wil... :)

AntY
5 april 2004, 12:29
voor de duidelijkheid: hij heeft m gepolijst. kost veel tijd daarom doet warwick t niet. de nerven zijn nu zo inmekaar gegaan dat ik een paar jaar niet meer hoef te waxen 8-) nou ja af en toe dan voor de voeding van t hout of zo, maar niet om vuil te weren. 1x per jaar of zo