PDA

View Full Version : Voor Sena Awards: Sorrow - De Teng....[Jazzy]



De Teng
21 januari 2004, 21:02
Dag luitjes.. na enige tijd van afwezigheid kon ook De Teng het niet meer laten. Er moest wat gepost worden!

Dan gelijk maar een mp3tje...er zit een klein beetje ruis in het hoog, maar na deze ingespeeld te hebben, had ik geen zin het nog een keer te doen. 't Is niet erg storend geloof ik.

Zoals de titel ook al doet vermoeden ga ik dit jaar meedoen aan de Sena Guitar Awards, maar dan als bassist. Twee nummers van mezelf ga ik inleveren. Dit is het zachtere nummer... het andere zal ik binnenkort ook posten.

Ik ben benieuwd wat u er allen van vindt. :D

http://www.warande.uu.nl/~bgall/music/Sorrow.mp3

rien
21 januari 2004, 21:15
Cool !

Ik ben helemaal geen basgitarist maar vindt dit lekker klinken. Heeft een beetje 'police 'sound.

Ga je zeker hoog mee scoren..

Ik hou het zelf maar op acoustisch + fingerstyle

hoi
Rien

De Teng
22 januari 2004, 09:39
He Rien, bedankt!

Police is nou niet echt waar ik aan denk, maar goed... het blijkt maar weer dat iedereen er een ander associatie mee kan hebben. Ik zat wat meer aan Richard Bona te denken, haha. Helaas is mijn bashals niet precies recht, als je goed luistert hoor je dat, dat soms de snaren tegen de fretten aan kletteren. Misschien laat ik er soon een nieuwe op zetten.

(psst.. ik speel ook nog steeds gitaar.. ;) )

slayurrr
22 januari 2004, 17:30
Hey De Teng, dit klinkt lekker man, lekker relaxed ! 8-)

En dit doet mij ook niet echt denken aan Police, maargoed klinkt iniedergeval lekker!

Bouke
22 januari 2004, 19:47
Hey Teng,

Lekkere sound in je bass! IK vind het totaal wel goed, maar ik vind het jammer dat je er in het begin wat van die losse stukkies in hebt zitten. Op zich wel leuk, maar naar mijn mening voegt het niet echt iets toe aan je compositie. Voorbeeldje: die flagoletten op 0:40 ongeveer. Ik zou proberen er iets meer een geheel van te maken. Sommige noten kap je iets te vlug af waardoor de flow een beetje uit je liedje gaat. Ik vind het bassspel verder erg lekker, maar je compositie zou ik over het gehele nummer iets sterker maken, zeker als je aan een competitie mee gaat doen.

Groets,

Bouke

schaap
22 januari 2004, 20:11
Klinkt lekker, de sfeer hou je er erg goed in. Dat vind ik zelf altijd erg belangrijk bij solo-nummers. Zitten een paar stukjes in die er een beetje tja "buiten" zitten. Niet qua strakheid of geluid, maar die bij mij vreemd overkomen. Maar al met al is dit erg goed gedaan man 8-)

De Teng
23 januari 2004, 01:32
Ok guys... die flageoletten op veertig seconden heb ik al gepland om wat rustiger te spelen. Hierdoor krijg je wat meer een overgang naar het tweede deel.. het is apart, maar ik hoop dat het wat is in die zin.

Thanks!

Barret Wallace
23 januari 2004, 21:03
Damn cool man 8-)

Dat stukje bij 27 a 28 secs meesterlijk.

De Teng
24 januari 2004, 16:12
Das met je linkerhand een akkoord pakken, t.w. de C5, dan een akkoord pakken (G5/Bes in de bas) en dan weer met je rechterhand een melodietje dáár weer boven spelen.

Vinnik zelf ook Koel :D

Predator
31 januari 2004, 19:07
:P Je geluid is mooi Teng, al hoor ik niet veel zonder mijn koptelefoon op. Deze laptopspeakers zijn niet zo dope! Maar ik hoor goed wat je doet, dat zegt dus al dat het goed genoeg is qua geluid.

Ik vind het nummer ook mooi, alleen bij de flageottes vanaf 2:06 vind ik de boel een beetje 'smerig' worden. Je hoort je vingers daar te hard over de snaren glijden vind ik en je hoort de frets ratelen. Dat is denk ik puur technisch, moet je misschien maar wat meer op oefenen.

Voor de rest is dit een puike song Teng! Blijf het oefenen, dan zien de juryleden van SENA je straks wel zitten!

Bosch
31 januari 2004, 20:32
Lekker om te luisteren tijdens het storm- en regenachtige weer nu. Het klinkt alsof je gewoon een goed stukje zit te jammen. Sommige flagolette-vegen klonken wel een beetje "gezocht".

Teng on! 8-)

De Teng
2 februari 2004, 13:53
Bij kritiekpuntjes hebben jullie zeker gelijk ja, maar daar heb ik ook al wat op gevonden. Ik werd halverwege het nummer wat enthousiast met het loopje -of probeerde het zo te brengen, dat weet ik ook niet meer- en dan blijkt dat het wat teveel bijgeluiden geeft.

Nu blijkt dat het fretwerk niet deugt op mijn bashals -let op de hogere stukjes gepingel- en sinds een week ook nog mijn frets steeds losser gaan op mijn hals gaan zitten... au!

But thanks! :D

Sicky61
2 februari 2004, 14:15
Erg saai en niet netjes gespeeld(klapperende snaar hier en daar)en erg weinig power.Heeft,mijns inziens,weinig met bassen te maken.
Mijn favoriete bassist is flea(R.H.C.P.) en rex(pantera/down)dus ja.......... :amp:

rien
2 februari 2004, 15:46
klinkt erg opbeurend sicky.. goed onderbouwde kritiek ook !!
jij zal wel een TOP bassist zijn..

De Teng
2 februari 2004, 16:22
Als jij een genre niet leuk vindt, wil niet zeggen dat het slechte muziek is Sicky. Knallende baslijnen kunnen ook wel, daar gaat het niet om. Die komen er ook wel, dus misschien kom jij ook nog je gram halen....

Maar goed.. ook jou mag een mening toebedeeld zijn. ;)

Sicky61
2 februari 2004, 16:43
klinkt erg opbeurend sicky.. goed onderbouwde kritiek ook !!
jij zal wel een TOP bassist zijn..Moet ik het vermelden van een klapperende snaar onderbouwen?
Ik vindt dat als je jezelf op zo'n manier presenteert met een bas,je wel wat in huis mag hebben en dus ook tegen kritiek moet kunnen.
Als het een punknummer was geweest had ik me aan zoiets onbenulligs NIET gestoord.
In dit geval stoort het me....klaar.
En of IK een topbassist ben doet er verder niet toe,lijkt mij.

jorrit
6 februari 2004, 21:33
ik vind het in iedergeval vet klinken en als iemand wat post hier op t forum hoeft de kwalitiet niet super te zijn als we het idee maar snappen....met een beetje muzikaal vermogen kan je je voorstellen hoe het live klinkt. misschien ontrbreekt het jou daar aan.

maar ik vind in iedergeval super gespeeld de teng! vooral als je verder in het nummer komt vind ik het erg gaaf klinken en je techniek mag er zeker zijn! succes op de senna awards...(word dat ook niet op lowlands gehouden ofzo....??)

Chris Wolstenholme
7 februari 2004, 13:03
je intro doet me verdomd veel aan bliss van muse denken ( live uitvoering )

rien
7 februari 2004, 16:08
Moet ik het vermelden van een klapperende snaar onderbouwen?
Ik vindt dat als je jezelf op zo'n manier presenteert met een bas,je wel wat in huis mag hebben en dus ook tegen kritiek moet kunnen.
Als het een punknummer was geweest had ik me aan zoiets onbenulligs NIET gestoord.
In dit geval stoort het me....klaar.
En of IK een topbassist ben doet er verder niet toe,lijkt mij.[/quote]

Kritiek...ok maar wat jij spuwt is geen kritiek maar afkraken .. het is de toon die je aanslaat en daar wordt op gereageerd .. Aan je reactie is te merken dat je er zelf ook niet goed tegen kan..

nu zijn we pas klaar.

Chris Wolstenholme
7 februari 2004, 16:25
postje editte? :wink:

rien
7 februari 2004, 22:19
Geen idee wat hier gebeurde...maar goed.. dan komt de inhoud beter over..

herhaling is de kracht van de reclame.. toch?

rien

De Teng
10 februari 2004, 17:29
Sena Awards op Lowlands Jorrit? Nou liever niet... zo wil ik niet aan mijn einde komen. :D

Ik heb hem ondertussen al een beetje zitten veranderen, iets meer een geheel zeg maar. Blijft toch moeilijk, na een paar weken heb je weer vraagtekens bij je eigen werk qua compositie... manier van spelen...etc..

Maar zo blijf je bezig en het houdt je van de straat. (iets teveel eigenlijk)