PDA

View Full Version : TRI-AMP MKII bezitters??



olaf
21 januari 2004, 18:51
Ik heb onlangs de TRI-AMP MKII EL34 top van H&K aangeschaft!
Wie heeft deze versterker ook in bezit, met wat voor cabinet en wat zijn je ervaringen?
M'n eerste ervaringen zijn dat de versterker enorm reageert op je spel, m.a.w. werken voor je geluid maar het resultaat is verbluffend (als je goed speelt)!!!

Olaf

BLOK182
21 januari 2004, 19:14
Ah cool, gefeliciteerd man!! Ben er behoorlijk benieuwd naar, het ding staat op mijn testlijstje. Heb je er een bijpassend cab bij gekocht? En wat voor muziek (met welke gitaren) speel je erop?

Mitch
21 januari 2004, 19:28
Heel mooi hoor ! Ik ben er erg gecharmeerd van. Succes !

imlikeajungle
21 januari 2004, 19:37
Ik heb een TriAmp 1... Veel verandering bij de twee? Alleen vind ik de blauwe lichtjes op de MK2 iets over done... Moet mezelf sussen hé ;)
Welke gitaar gebruik je?

olaf
21 januari 2004, 21:17
't Is een toffe versterker met veel mogelijkheden, erg handig als je in een coverband speelt zoals ik.
Of ik een bijpassend cabinet heb weet ik niet. Ik speel al jaren met Celestion Classic-Lead speakers welke ik eerst in twee zelfbouw 2x12" kasten had (voor stereo) en later (en nu nog steeds dus) heb ik deze speakers in een 4x12" kast van Koch gezet.
Ik heb een paar jaar op een Powertone gespeeld maar in de band waar ik nu in speel heb ik ook het typische Marshall JCM800 geluidje nodig welke de tweede versterker van de Tri-amp lekker doet. Ik heb nog een tijdje een Engl Savage gehad, waar ik overigens goed mee uit de voeten kon, maar ik miste iets van volheid en "tone" wat ik bij m'n Koch wel had maar die had een te specifiek karakter en was veel beperkter. Ook kwam de Powertone niet altijd even lekker door de mix.
Deze versterker heeft echter tonnen aan laag en volheid en met name het eerste kanaal klinkt als een cleane vintage versterker met mooie bovenbelletjes. Tweede kanaal is marshall-achtig en het derde kanaal is een modern lead-kanaal. Ze hadden deze versterker ook wel Tri-tone kunnen noemen want "tone" heeft ie absoluut, werkt echt verslavend!
Ik heb 'm overigens nog vergeleken met een Powerball van Engl, maar als je ze naast elkaar hebt staan ben je snel uitgekeken op die Engl ondanks dat dat toch een leuke versterker is! De Powerball was gewoon killer en minder dynamisch.
Enige wat ik wel mis is een aparte lead-volume; ik heb nu een volumepedaal in de loop maar ben daar niet echt tevreden over. Misschien een EQ of een aparte booster, ik weet het nog niet omdat ik in de praktijk 9 vd 10 keer het derde kanaal voor de solo's gebruik, maar ja je wilt alle mogelijkheden benutten, niet toch?
BTW ik speel op een Music-man The Luke.
De verschillen tussen de 1 en de 2 weet ik niet meer precies maar het is volgens mij meer dan alleen het uiterlijk. Ik dacht dat je bij de 1 niet van 100W naar 50W kon schakelen. Er is ook een (oudere) versie geweest met 6L6 buizen dacht ik, maar ik wilde persé EL34 eindbuizen!
Ik heb nog wel testen gelezen in een oude "Gitarist". Als je het echt wil weten zoek ik die wel op! Als ik er finacieel weer een beetje bovenop ben ga ik toch verder zoeken naar andere cabinets (ik ben gewoon benieuwd).


Olaf

olaf
21 januari 2004, 21:22
Oja,

Die blauwe verlichting kun je ook uit doen als je niet zo opzichting wilt zijn in dat kleine kroegje waar je voor 50 man speelt!
Het zijn gewoon twee kleine lampjes - bij mij is er al één uit!
Ik vind het zelf ook een beetje over-done maar op een groter podium vind ik het wel te gek.

birt
21 januari 2004, 22:23
in de meet music van januari staat een review van deze amp, toen ik het las was ik al aan het dromen, maar toen las ik ook de prijs :-(

olaf
21 januari 2004, 22:35
Dat verpest ook altijd de lol!
Ik had nog twee versterkers op m'n lijstje staan om uit te proberen maar die heb ik bewust niet eens beluisterd (Mesa-Boogie triple / Bogner).
Ok, deze versterker zat ook boven mijn limiet!?!
Gevolg; m'n vriendin avonden uitgelegd dat het leven (de muziek) zo geen zin meer heeft, alles daarna verkocht wat ik nog had, bij iedereen gezeurd van wie ik nog geld kreeg, ook aan iedereen geld gevraagd voor m'n verjaardag en .... even geen nieuwe kleren meer en ook niet meer uit ('t moet wel echt lijken) maar daarna is het leed weer snel geleden.

srv-man
21 januari 2004, 22:38
Hey, gefeliciteerd man, echt een te gekke amp. Ik heb er zelf geen, maar heb hem wel getest en vergeleken met de Powertone 2, Diezel VH4, Mesa Rectifier en nog wat andere spullen, alles over een Bogner 4x12 met greenbacks. Wat mij betreft klonk de Triamp het lekkerst, hij paste in ieder geval het beste bij mijn spel. Inderdaad een lekkere open volle sound met plenty gain.
Een 2e volumeknop zou inderdaad handig zijn en midi zou eigenlijk ook standaard moeten, maar voor de rest niets dan lof.

Rectifier
22 januari 2004, 00:52
Oja,

Die blauwe verlichting kun je ook uit doen als je niet zo opzichting wilt zijn in dat kleine kroegje waar je voor 50 man speelt!
Het zijn gewoon twee kleine lampjes - bij mij is er al één uit!
Ik vind het zelf ook een beetje over-done maar op een groter podium vind ik het wel te gek.

Altijd aan laten dat licht man :lol: Daar kicken wij op!
Ik heb een Puretone, ik ben blij dat er op de Puretone geen lichtswitch zit. Hij moet gewoon aan! Puur toon + Puur licht hehehe. :wink:

TriAmp mk.2 klinkt zeer goed. Gebruik je toch een TS9 voor de boost. Klinkt altijd goed.

btw. ik heb ook een Luke :D

olaf
22 januari 2004, 08:06
Helaas er zit geen switch op (op iedere versterker is wel wat op aan te merken) maar je kunt natuurlijk wel het lampje eruit draaien.
Ik heb de Pure-tone nog nooit gehoord maar hij schijnt wel erg lekker te zijn (veel goede dingen over gehoord). Ik had interesse in de Duo-tone maar ging voor de Tri-amp omdat ik dan 3 aparte versterkers in één top heb met ieder twee kanalen.
Hoe vindt je de combi met je Luke? Uit kanaal één (clean) klinkt ie net als Steve op Los Lobotomy. Wat voor speakerkast heb je bij die Pure-tone?

Olaf

ps Ik neem aan dat je een TS9 or whatever dan in de effectloop plaatst, kleurt dat niet erg?

-------------------
The Luke
Bad Horsi
Tri-amp
Intellifex
Koch Cab. 4x12" met Celestion Classic Leads

Rectifier
22 januari 2004, 08:57
Ik dacht al, een switch was mij niet bekend... :wink:

De puretone klink erg goed. Heel dik warm clean.
Heeft trouwens geen FX loop en pedaaltjes zoals een TS9 moet je nooit in je FX loop plaatsen.

Ik heb 2 losse Mesa cab's erbij met V30's. Die hebben iets teveel bas en laag.

Er zijn plenty pedalen (vb. voodoo lab sparkle drive) of boosters die je net dat klein beetje extra boost geven zonder je signaal te kleuren.

olaf
22 januari 2004, 10:11
Ik heb nu een volumepedaal in de effectloop (ik zit te denken om een EQ te gaan gebruiken) maar die wil ik eigenlijk open houden om dan daar waar nodig iets zachter te gaan. Hij staat dus nu op 3/4, en ga naar open voor solo's. Als ik 'm voor de versterker plaats mis ik m'n gain.

Die H&K's klinken inderdaad "heel dik". Ik maak nu ook meer gebruik van het middelste enkelspoelselement terwijl ik die voorheen te dun vond.
Ik vraag me wel af of dat laag door je Mesa cab's komt.
Bij het cleane kanaal staan mijn mid- en basregeling bijna op de laagste standen en bij de overige kanalen ben ik ook heel voorzichtig met de bas.
Ik heb classic-leads en Vintage 30 hebben zelfs nog meer laag (wel wat strakker).

Olaf

Rectifier
22 januari 2004, 11:22
De Puretone is natuurlijk wel een hele andere amp dan de TriAmp.

De Puretone is Class A en de amp is gewoon gemaakt voor clean/blues en niet voor high gain.
Als ik pedaaltjes ga gebruiken krijg ik natuurlijk wel een hele vette romige sound.

De Mesa Recto cabs zijn helemaal gesloten en ontworpen uitgaande van veel laag en druk (icm Rectifiers).
Bij de Puretone zou een open of 3/4 open achterkant voor een betere projectie zorgen en dan kan ie z'n bas kwijt.

BLOK182
22 januari 2004, 16:39
Damn, na al dat positieve H&K geklets moet ik nu othc maar eens echt dat ding gaan testen :D

imlikeajungle
22 januari 2004, 19:36
Ik heb een cab met greenbacks onder mijn triamp en ik vind dat ie niet strak genoeg is... V30 cab proberen? kunnen jullie me ook wat settings voor de tweede amp 2a en 2b suggereren? ben er nog steeds niet uit, zeker bij 2b. veel te veel laag, en als ik die cut dan wordt 2a weer te ijl :s Ik vind trouwens ook dat er heel veel laag in zit, ga ik met een v30 cab dan niet te veel hebben?

Rectifier
22 januari 2004, 19:44
Een V30 geeft niet alleen meer laag vind ik maar mede meer "in your face" sound.

T'is ook een kwestie van smaak.

olaf
23 januari 2004, 10:24
Bij zowel de tweede al de derde amp heb je welliswaar 2 kanalen maar ik zie ze meer als voicings. Je kunt er tenslotte alleen maar apart je gain mee regelen, toon en volume regelingen ontbreken. Dit geld ook voor amp 3. Amp 1 daarentegen heeft in de praktijk wel duidelijk twee kanalen.
Zelf heb ik de toonregeling afgesteld op amp 2b met veel gain (staat bijna voluit/bas op 9 uur) voor de zware crunch partijen, de gain voor amp 2a staat nu +/- op 2 uur voor de meer directe en iets lichtere partijen. Aanvankelijk stond het karakter van Amp 2a me meer aan echter als ik die zodanig instel voor zware crunch partijen heb ik een onbruikbaar kanaal 2b. Hetzelfde geld in mindere mate voor Amp 3a en 3b. Zelf maak ik ook meer gebruik van m'n elementen om het gewenste effect te krijgen.
Het allermooiste zou natuurlijk zijn dat ieder kanaal naast een andere voicing en gain ook een aparte toon en volumeregeling zou hebben. Ik denk alleen dat ie dan geen Tri-Amp zou heten maar Six-amp.

taylor
23 januari 2004, 15:36
heb de eerste versie van die amp gehad.was er wel tevreden over.

betrouwbaar, goeie sound ect

als kast 1 oude marshall 2x15"(4x12" formaat).

Rectifier
23 januari 2004, 17:01
Dat blijf je toch houden. Zolang je met gedeelde toonregelingen werkt krijg je't meestal net niet hoe je't hebben wil.

Hagrath
24 januari 2004, 18:00
Ik vind die H&K tops er altijd tegek uit zien!! Erg mooi met dat plexiglas!
Ken verder alleen de Warp7 top van H&K, en die vind ik echt verschrikkelijk slecht :)

Mitch
24 januari 2004, 19:43
Als je nog een goeie booster zoekt voor solo's kun je ook eens origineel zijn en een Carl Martin Contour 'n Boost of de Boost Kick testen. De boosts laten van zichzelf je signaal keurig intact en met de eq's kun je evt. het geluid bijvijlen.
Bij Feedback hebben ze ze.

jorrit
30 januari 2004, 10:33
heb de eerste versie van die amp gehad.was er wel tevreden over.

betrouwbaar, goeie sound ect

als kast 1 oude marshall 2x15"(4x12" formaat).

2x15" ??? voor gitaar.... je lage tonen zijn nooit laag genoeg voor die 15" dan moet je een octaaf lager zitten...wil je ze volledig benutten volgens mij....en neemt dit niet ontzettend veel hoog weg?

taylor
30 januari 2004, 16:23
nee hoor.

zover ik weet was het wel 1 bass kast of 1 organ kast kan ook, weet niet meer.

die kast heb ik later in combinatie met marshalls(jmp 2203)en een oude 2x12" kast(4x12 formaat)gebruikt,zoveel vershil zat er eigenlijk niet in tussen 2 x12" en 2x15".

Willlem
9 februari 2004, 23:21
Hallo, ik heb een Tri-amp I, en erg tevreden maar nooit 100% natuurlijk!

Over die boost-functie: je kunt toch als je nix in de fx-loop hebt zitten die gebruiken als 2e master volume, die schakel je dan in met de fx-button op je footswitch. Het is echter wel zo dat als je je 'fx' volledig opendraait zonder er een effect in te hebben zitten er geen geluid uitkomt, draai je de 'fx' dicht dan komt er meer volume uit. staat de 'fx' op '0' dan is ie op 100% van zijn oorspromkelijke volume. Is dat begrijpelijk, want bij mij werkt het zo.
Of de I en II moeten in dat opzicht dus verschillen.
Of ik moet het hele probleem verkeerd hebben begrepen.
Succes!

Daarnaast mis ik toch wel echt een 'contour' of 'shape' of hoe je die knop ook wil noemen per kanaal. Is dit te verbeteren dmv een equalize-pedaal oid?

olaf
13 februari 2004, 18:23
Ik heb een intellifex in de fx-loop en een volume pedaal tussen de pre-amp en de eindtrap. Daar kan ik het geluid iets mee versterken - staat dus altijd iets geknepen, behalve bij de dominante solo's.
Ik denk dat ik toch eens een Carl Martin erbij ga proberen voor de solo's en kan dan m'n volume pedaal gebruiken om het volume, daar waar nodig, iets terug te nemen. Bedankt voor de tips!!!

olaf
13 februari 2006, 22:54
Ik speel nu dik twee jaar op m'n Tri-amp, heb er zo'n 50x mee opgetreden en ben nog steeds zeer tevreden!!!
Toch wil ik even terugkomen op m'n eerdere bevindingen; Ik heb nu toch een H&K cabinet aangeschaft, de 2x12 met Vintage 30 en alles klinkt nu veel meer uitgebalanceerd! Vooral het cleane kanaal klinkt echt veel beter. Problemen met wat hinderlijk laag (200-400Hz) voor slagpartijtjes heb ik niet meer. Ongetwijfeld speelt het verschil tussen een 4x12 en 2x12 kast een grote rol en ook die V30 speakers maar toch..... zou H&K die kasten dan toch getuned hebben op die versterkers? Anyway; I'm happy!!! Voor de grotere podia wil ik nog wel de 4x12 van H&K met V30 eens proberen.
T.a.v. de settings; Amp 1a: volume op 12 uur (bas en mid op 8uur / treble op 1 uur). Amp 1b; gain op ca. 12 uur. Amp 2a: gainstaat (nog steeds) op 2 uur voor de meer directe en iets lichtere crunchpartijen. Amp 2b: gain voluit maar gebruik ik heel weinig. Amp 3a: gain op 2 uur en is m'n solosound en tevens voor lekkere loopjes. Amp 3b: gain op 10 uur en wordt gebruikt voor de zwaardere crunch partijen. Ik speel altijd op de 50W stand zodat die EL34 ers lekker moeten werken.
Als laatste tip; ik heb 1 keer de DI live gebruikt (dus zonder mic.) en dat was een ramp - niet doen klinkt voor geen meter (te netjes en heel steriel), maar bij welke versterker wel!

Gr. Olaf

Orpheo
13 februari 2006, 23:42
kijk, das nou nog eens mooi! iemand heeft 2 jaar een amp, en geeft na 2 jaar nog een soort review van wat ie ervan vond. goed om te lezen wat je er nu van vind

ieme
14 februari 2006, 11:08
Heeft die triamp geen 2 mastervolumes dan?

Ieme

Bruce
14 februari 2006, 11:11
Ik heb mijn triamp mk2 niet heel lang gehad
Kon er uiteindelijk toch "niets" mee worden

Hij ziet er super uit, en heeft lekker veel kanalen,
maar in combi met mijn prs singlecut
vond ik alle b kanalen niet echt bruikbaar
die klonken allemaal gewoon te donker.

Ik heb nu een Powertone 2 waar ik wel erg tevreden over ben,
en waar ik (met behulp van meerdere gitaren)
erg veel supergoeie sounds uit haal.

olaf
14 februari 2006, 11:50
Dat is grappig - ik had een Powertone en heb na 3 maanden op een Savage 120 van Engl gespeeld te hebben uiteindelijk nu juist de Tri-amp gekocht! Smaken verschillen maar misschien klinkt een PRS gewoon beter op een Powertone. Zelf speel ik op een The Luke II.
De b kanalen zijn inderdaad donkerder gevoiced - maar je hoeft niet ieder kanaal te gebruiken - gewoon kiezen wat je lekker klinkt / wat bij je gitaar past. 't Is een tri-amp geen six-amp, alhoewel ik op 2b na alle kanalen geregeld gebruik!

De Tri-amp heeft dus geen 2 masters. Zou het pure geluid aantasten volgens kenners en dat wilde H&K niet. Toch wel jammer - gitaristen gaan nu hun eigen oplossing zoeken. Ik had indertijd een volumepedaal tussen de voor- en eindversterker en zocht een booster maar ik heb nu gekozen voor een analoog apparaatje die het geluid alleen verzwakt. Solo is dus in de by-pass stand. Werkt prima!!!

Olaf

p.s. Ik had de Powertone I met 6550 - de II met EL34 schijnt een stuk beter te klinken?!?

ieme
14 februari 2006, 11:57
De Tri-amp heeft dus geen 2 masters. Zou het pure geluid aantasten volgens kenners en dat wilde H&K niet.

Waarom hebben ze t dan wel op de duotone gezet?

Bruce
14 februari 2006, 12:25
p.s. Ik had de Powertone I met 6550 - de II met EL34 schijnt een stuk beter te klinken?!?

Klopt idd,
en ik heb dan ook de de Powertone II met EL34 :-)

Geronimo
14 februari 2006, 18:31
Zou het pure geluid aantasten volgens kenners en dat wilde H&K niet.

Dat is onzin volgens mij. Twee pots in plaats van één en een DPDT-relaitje en je kan gewoon kiezen tussen die twee potmeters zonder dat het wat aantast.

Dat hadden ze beter er in kunnen bouwen dan die foute lichtjes.

Hell's Engl
14 februari 2006, 21:50
Ben sinds afgelopen weekend trotse eigenaar van een Triamp MKI en ben mijn Powerbal aan 't verkopen.
Was erg onder de indruk van de Triamp, nadat ik 2 jaar geleden met een gitarist speelde die er een had(heeft).
Hij klinkt veel voller en echter dan de Powerbal. Zelfs mijn vriendin hoorde het verschil en vindt de Triamp mooier klinken!! Moet je na gaan!!
Ik citeer:"Hey!! Deze klinkt veel echter dan die Engl!"
't Is inderdaad een superampmet heel veel tone.

(moet nu alleen mijn nickname nog zien te veranderen....)

olaf
15 februari 2006, 10:00
Dat is onzin volgens mij. Twee pots in plaats van één en een DPDT-relaitje en je kan gewoon kiezen tussen die twee potmeters zonder dat het wat aantast.

Dat hadden ze beter er in kunnen bouwen dan die foute lichtjes.

Volgens mij heb je gewoon gelijk. Ik heb het ook maar gehoord van de "kenners" - en technisch nooit gescheckt!
Ik heb nog een paar maanden zonder die lichtjes gespeeld, maar op velen verzoek branden de mini TL's weer en m.i. is daar nu juist niets fout aan!
Of had je liever rode lampjes gehad ipv blauw?

Geronimo
15 februari 2006, 15:19
Volgens mij heb je gewoon gelijk. Ik heb het ook maar gehoord van de "kenners" - en technisch nooit gescheckt!
Ik heb nog een paar maanden zonder die lichtjes gespeeld, maar op velen verzoek branden de mini TL's weer en m.i. is daar nu juist niets fout aan!
Of had je liever rode lampjes gehad ipv blauw?

Ik ben meer van het minimalistische uiterlijk. No offense hoor ik kan best begrijpen dat mensen het mooi vinden maar het is mijn smaak niet.

Rectifier
18 februari 2006, 00:46
Dat is grappig - ik had een Powertone en heb na 3 maanden op een Savage 120 van Engl gespeeld te hebben uiteindelijk nu juist de Tri-amp gekocht! Smaken verschillen maar misschien klinkt een PRS gewoon beter op een Powertone. Zelf speel ik op een The Luke II.
De b kanalen zijn inderdaad donkerder gevoiced - maar je hoeft niet ieder kanaal te gebruiken - gewoon kiezen wat je lekker klinkt / wat bij je gitaar past. 't Is een tri-amp geen six-amp, alhoewel ik op 2b na alle kanalen geregeld gebruik!

De Tri-amp heeft dus geen 2 masters. Zou het pure geluid aantasten volgens kenners en dat wilde H&K niet. Toch wel jammer - gitaristen gaan nu hun eigen oplossing zoeken. Ik had indertijd een volumepedaal tussen de voor- en eindversterker en zocht een booster maar ik heb nu gekozen voor een analoog apparaatje die het geluid alleen verzwakt. Solo is dus in de by-pass stand. Werkt prima!!!

Olaf

p.s. Ik had de Powertone I met 6550 - de II met EL34 schijnt een stuk beter te klinken?!?

Hoe klinkt de Triamp met andere gitaren dan?
Ik heb een Luke en een PRS ;)
Niet echt handig als zo'n top niet met een PRS zou klinken.

ieme
18 februari 2006, 10:38
je ziet de combi prs H&K wel veel anders...

Rectifier
19 februari 2006, 13:08
hoe bedoel je 'veel anders'?

Daniël_san
19 februari 2006, 13:13
Neem bijvoorbeeld 3 doors down. Tri-Amp II met verschillende PRS'en. En ik vind hun sound wel lekker is.