PDA

View Full Version : Wat moet ik voor een Squier Standard Fat Strat betalen?



Sambal
21 januari 2004, 17:28
Hallo beste gitaarkenners,

Ik ga mijn eerste gitaar kopen en heb al een beetje op het forum gesurfd. Nu wil ik een Squier Standard Fat Strat kopen. Dit zijn mijn vragen:

- Wat moet ik voor zo'n Squier Standard Fat Strat betalen in de winkel?
- Hoe is die Standard te onderscheiden van een Affinity Fat Strat?
(zonder verstand van zaken wordt je namelijk zo bedonderd :cool: )

Alvast bedankt voor de hulp,
Sambal

Ps. Hoe lang duurt het voordat je met je favo punk band mee kan spelen?

robpeters87
21 januari 2004, 17:46
Die squier ligt bij de bigone in zwolle in de winkel voor 200 euro ofzo.... ik ben niet zo thuis bij strats dus t verschil weet k zo ook ff niet.... enneh ligt eraan welke band je bedoelt he... als je net begint kun je denk ik de solotjes van die kerel van sum 41 nog niet echt.... duss welke band ?

hendri
21 januari 2004, 18:10
denk dat je beter voor de yamaha pacifica kan gaan

Billie Joe Armstrong
21 januari 2004, 18:55
denk dat je beter voor de yamaha pacifica kan gaan

daar sluit ik me bij aan 8-)

The Mule
21 januari 2004, 18:58
Volgens mij staat er bij de Affinity heel verrassend 'Affinity' op de headstock... :wink:

(kleine lettertjes)

Sambal
21 januari 2004, 18:59
enneh ligt eraan welke band je bedoelt he... als je net begint kun je denk ik de solotjes van die kerel van sum 41 nog niet echt.... duss welke band ?

Gewoon wat nummers van Dookie (Green Day) en The New America (Bad Religion). Kan dit al naar 1 jaar iedere dag 1 uur spelen?


denk dat je beter voor de yamaha pacifica kan gaan

Wat doet iedereen zo blij met een Yamaha Pacifica 112? Een Squier Fat Strat is toch ook een goede gitaar om mee te beginnen? Of niet? (wel argumenten graag)


Volgens mij staat er bij de Affinity heel verrassend 'Affinity' op de headstock...

Hardstikke bedankt man. Hier heb ik wat aan!

bert k
21 januari 2004, 19:03
De Yam is veel beter gebouwd, beter geluid, en beter bespeelbaal. Dus meer waar voor je centen. Maar hij ziet er niet uit als een Fender, das ook waar.

BlackSun
21 januari 2004, 19:04
Als je een beetje dingen snel opikt kan je na een paar maandjes de meeste punknummers wel gewoon meespelen hoor:) (hoewel het in het begin onmogelijk lijkt hehe)
En daarna ga je vanzelf allemaal andere stijlen spelen die veeeeel meer uitdaging dan punk bieden, let maar op :lol:

Ik zou trouwens voor de yamaha pacifica gaan ook...meer gitaar voor je geld(spreek uit ervaring).

Sambal
21 januari 2004, 19:09
Ik zou trouwens voor de yamaha pacifica gaan ook...meer gitaar voor je geld(spreek uit ervaring).
Is de Squier Fat Strat echt veel slechter dan een Yamaha Pacifica 112?

bert k
21 januari 2004, 19:14
Afgaande op de mening van veel forummers, zou ik zeggen dat je geld gewoon in de hens steken net iets minder zonde is...

BlackSun
21 januari 2004, 19:16
Een squier is leuk...de eerste weken. Een yamaha is gewoon meer kwaliteit, betere afwerking/bouw etc, je heb er gewoon langer plezier van. En je wil je gitaar toch wel zo lang mogelijk houden/bespelen neem ik aan?

Sambal
21 januari 2004, 19:19
Een squier is leuk...de eerste weken.

Heb je hier zelf ervaring mee? Ik lees trouwens ook van veel mensen dat ze het (Squier Fat Strat) een heel leuk gitaarjte vinden voor de eerste twee jaar.

BlackSun
21 januari 2004, 19:21
Ik heb zelf een yamaha gehad, geen squier dat geef ik toe, ik heb wel de squiers gezien/bespeelt. En was er niet echt heel erg tevreden over. De yamaha vond (vind ik nog steeds) echt een hele goed gitaar voor zn geld.

Sliver
21 januari 2004, 19:51
Ik heb zelf een squier standard stratocaster. Op zich bevalt t best voor een beginnersgitaar(je moet bij squier iig geen affinity serie nemen, das echte een schriel k*t geluid) . Je weet immers niet beter. En de prijs/kwaliteit verhouding is wel goed. Zo'n fat strat met humbucker is vast geschikt voor punk e.d. Geeft namelijk een wat ruiger geluid.

p.s. Green Day nrs. zijn vaak makkelijk te leren. Zo gauw als je wat basisakkoorden kent en zgn. powerchords kom je al een heel eind. Succes.

Sambal
21 januari 2004, 19:53
Ik heb wel de squiers gezien/bespeelt. En was er niet echt heel erg tevreden over.

Komt het dat er mensen zijn die negatief zijn over de squier in vergelijking met de pacifica 112, doordat ze de pacifica vergelijken met een affinity squier en niet met een standard (fat strat) squier?

green_day
21 januari 2004, 20:26
het enige wat ik nu nog kan zeggen is: probeer die 2 gitaren eens uit! en beginner of niet, iedereen ontdekt wel een paar verschillen in die gitaren, dus ook wel welke je fijner vind spelen (en klinken) denk ik.
Tja, hoe lang duurt het voordat je punk kan spelen.. Dat ligt er aan hoe snel je leert natuurlijk. Het heeft op zich niks met je gitaar te maken (humbucker is eigenlijk wel vereist)

veel succes!

Sambal
21 januari 2004, 20:31
Kan er ook nog gereageerd worden op mijn hoofd vraag: wat moet ik voor die squier standard fat strat betalen?

Bedankt

Ps. Meningen over de vergelijking tussen de pacifica 112 en de standard fat strat zijn natuurlijk welkom


het enige wat ik nu nog kan zeggen is: probeer die 2 gitaren eens uit! en beginner of niet

Omdat ik niet kan spelen kan ik ze zelf niet vergelijken! Daarom vraag ik het aan jullie.

Sliver
21 januari 2004, 20:39
Voor prijzen kun je gewoon een beetje rondbellen langs verschillende gitaarzaken (of sites afzoeken--> www.feedback.nl). Hou er wel rekening mee dat je een koritng kunt bedingen nu je begint en (ik neem aan dat je nog geen versterker of snoer hebt) meteen een versterker en snoer, standaard, plectra e.d. gaat kopen. Ik denk dat je voor een standard fat strat zo tussen de 300 en 400 euro zit. voor dit geld kun je ook eens kijken naar de goedkopere ibanez-modellen, die hebben vaak 2 humbuckers en zijn dus nog wat ruiger.

Javaca
21 januari 2004, 21:27
Volgens mij staat er bij de Affinity heel verrassend 'Affinity' op de headstock... :wink:

(kleine lettertjes)

Idd. en wel op de plaats waar normaal "Contour Body" staat. Een affinity heeft ook geen stratocaster maar enkel strat op z'n kop.

_Grāve_Ģord
22 januari 2004, 12:16
squier is goed prijs/kwaliteit maar yamaha doet doorgaans voor dezelfde prijs net ietsjes beter: betere afwerking, kwalitatief betere mechanics gewoon omdat je in het goedkope segment ( en misschien wel vooral in de goedkopere segmenten) moet opboxen tegen grote merknamen als fender en gibson (de epiphones dan, hoewel die al iets duurder zijn)
Punk spelen kan in principe al vanaf je een gitaar kan vasthouden en relatief vlot van akkoord kan wisselen, hoe snel dat gaat hangt nogal af van hoeveel je oefent ( en met punk bedoel ik dan die goeie ouwerwetse herrie :-D )

G.

robpeters87
22 januari 2004, 13:50
Weet je trouwens al waar je je gitaar gaat kopen.... mischien weet iemand hier dan wat over de gitaren die ze daar hebben staan en of je daar ook een btje eerlijk geholpen wordt... en echt iemand meeneme die een btje verstand van zaken heeft hoor... k heb indertijd ook een stagg lp blind gekocht en daar heb k nu zo'n spijt van.... da's dan wel een heel anders soort merk enzo maar je moet wel ff weten waar je aan toe bent....

Sliver
22 januari 2004, 16:35
zeker bij big one met hun enorme staggcollectie aangeschaft?

robpeters87
22 januari 2004, 17:39
Hoe raad je het.... verder heel leuke winkel maar stagg moeten ze echt mee oprotten....

Sliver
22 januari 2004, 18:35
ja, ik woon in de buurt vandaar ('zwolle hooligans'was t toch?--> meer sarcastisch bedoeld btw) :-?

robpeters87
22 januari 2004, 18:42
Is wel een teringeind fietsen maarja meestal wel de moeite waard voor de moeie spulletjes.... ff ontopic wat voor versterker wil je gaan halen dan ? is ook nog wel een opgave om voor lange termijn een leuke oefenamp uit te zoeken, en die hooligans onzin weet ik ook niet hoor, k verkeer liever niet in dat soort kringen...

Sliver
22 januari 2004, 18:51
tip (het lijkt zo de libelle wel); koop als eerste versterker een kleine goedkope. Iets grotere tweedehands kan ook voor zelfde geld (tot 200 euro neem ik aan), maar je zult nog niet weten of er wat mis mee is. Bij zo'n kleine uit een winkel heb je garantie, ze zijn niet duur en hebben vaak een redelijk geluid. Als je na een jaar of twee wat beters wilt, is de waarde relatief gezien niet eens zo veel gekelderd.

robpeters87
22 januari 2004, 18:59
Hij mag ook die van mij overkopen.... niks mis mee.... :-D lekker oefenapmje met scheur geschikt voor punk.... (heb em omgebouwd en zit nu een kef speaker in) anders zou k echt gaan voor de peavey rage III, leuk dingetje voor het geld kun je wel lekker mee punken samen met een pacific denk ik.....

Sliver
22 januari 2004, 19:03
wereldverbeteraar

robpeters87
22 januari 2004, 19:13
wereldverbeteraar

:-D ik ??.... wat moet de wereld zonder mij :-D