PDA

View Full Version : Bedradingsschema voor Doubleneck



signsofzodiac
13 februari 2002, 21:37
Hey! Ik heb net een Ibanez Doubleneck 6/12 gekocht (een oude) en nu ga ik er flink mee aan het sleutelen. Ik zal wel moeten want alle electronica ligt er uit. Nou heb ik enkele vragen: wie kan me helpen aan het bedradingsschema van deze gitaar (of de ES1275 van Gibson) en wie weet er goede elementen voor een 12-string (het liefst verkrijgbaar met goud-kleurige humbucker-kapjes). Alvast bedankt!

sebass
13 februari 2002, 23:31
Ik heb hier wel een leuke site voor je http://www.guitarelectronics.com/diagrams.html
daar moet je het kunnen vinden. Het is allemaal niet zo moeilijk hoor bij een gewone gitaar ik heb nog nooit een dubbelnek geopereed :wink:

Oh ja goede elementen met kapje zijn de Seth lovers van deymour duncan, wel duur hoor 150,- eur geloof ik. Maar waarom wil je met kapje, geluid gaat boven show vind ik. Maar als je wil kun je er altijd een kapje op zetten kost niets. Meestal halen mensen ze er juist af omdat het de treble dood zeggen ze. Aan jou de keus (kapjes kopen is het goedkoopst kun je ook nog een kleurtje uitkiezen chroom, goud etc.)

anoniem
14 februari 2002, 17:12
omg wat super-gaaf.

ik hoop zelf ooit ook nog eens een doubleneck aan te schaffen.

mooie instrumenten vind ik dat altijd