PDA

View Full Version : 12 snarige gitaar



elnhaku
8 augustus 2001, 15:35
Hoi,

Ik ben aan het rondkijken naar een 12 snarige gitaar, bij voorkeur met element (Het is een cadeau voor een ervaren persoon).
Kan iemand mij vertellen of daar enigzins keus in is en wat het beste is om te nemen?
Alvast bedankt.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: elnhaku op 2001-08-08 14:43 ]</font>

anoniem
20 augustus 2001, 02:55
Tja, het is maar wat je ervoor over hebt! Als je echt wat te besteden hebt is de Taylor zeker de beste keus omdat-ie geweldig klinkt en ook relatief makkelijk speelt. Guild is ook een goede. Je praat dan wel over bedragen tussen 4000-8000 gulden. Wil je het goedkoper zoeken dan zou ik de Seagull en de Norman eens bekijken. Kosten schat ik rond 1200. Ovation is ook goed maar daar moet je wel echt van houden

MissAlexa
21 augustus 2001, 23:28
Eerst een prijsklasse noemen

elnhaku
22 augustus 2001, 09:55
Rond de ƒ1500.
En laat dat element maar zitten voor die prijs, doen we er (later?) wel bij.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: elnhaku op 2001-08-22 08:56 ]</font>

gertdm
28 augustus 2001, 21:47
ik wou ook nog een duit in het zakje doen.

Een 12-string voor een ervaren persoon zegt niet zoveel, in die zin dat er zoveel keuzes zijn.
allerlei prijsklassen, maar vooral...
wat voor gitarist is die ervaren persoon.
slaggitaar, fingerstyle...?

Nu ben ik toevallig goed vertrouwd met
12-string gitaren omdat ik daar al jaren op speel en ook workshops verzorg op dit instrument.

Laat dus nog eens weten wat je bedoelt met ervaren en wat voor soort gitarist het is.

Dan is het namelijk een kwestie van enkele catagorieen van gitaren te benoemen.

Ikzelf speel b.v. op een Furch en heb daar een Fishman element in laten bouwen.
Erzijn echter ook gitaren die geconstrueerd
worden om electrisch versterkt te spelen.
Daar wordt dan in bouw en houtsoorten al rekening mee gehouden (Takamine, ovations)

Overigens weet ik een heel gooede gitaar te koop, waar een Fishman in zit, en die voor
zowel slaggitaar als fingerstyle goed is.

Hopelijk is dit een bijdrage.

Gert de meijer

wim
12 januari 2002, 21:56
Hoi!
Ik heb een aantal jaren geleden bij Feedback Utrecht een 12-snarige Takamine gekocht. Nog steeds weergaloos geluid!!
Toen 1750 gulden, dus...
Het is allemaal erg persoonlijk. Koop nooit een gitaar voor iemand. Zeg dan: hier heb je zoveel euro en je gaat nu mee! Een muzikant moet zijn eigen gitaar uitzoeken; het gaat om geluid, hoe ligt hij in de hand, hoe oogt de gitaar enz. Soms zoek je maanden en maanden en vind je niets, en dan ineens staat hij daar!
Succes!

anoniem
3 februari 2002, 13:27
Zeer recentelijk heb ik een 12 snaren Taylor 455 gekocht, met Ovankol zij/achterblad. Magistraal geluid en bespeelbaarheid die ik niet eerder ben tegengekomen; werkelijk fantastisch. Prachtig gitaar die zich heel goed leent voor fingerstyle playing!

Het is hl goed mogelijk achteraf een element in te laten bouwen. Veelal is het behelpen met divers merken; ik heb uitstekende ervaring met de Highlander inbouw element.