PDA

View Full Version : marshall 9100



headbang
21 januari 2004, 18:09
wat vinden jullie hier van ik kan er eentje kopen voor 500euro si dit de moeite of niet?
bedankt

Rectifier
21 januari 2004, 20:12
Heb ik gehad, is leuk om mee te beginnen.
Wel heel erg zwaar :wink:

doncker
21 januari 2004, 21:33
Als je er nog 100 vanaf krijgt heb je een zeker koopje , nu is hij goedkoop zou ik zeggen. Is best wel goed .

headbang
21 januari 2004, 21:55
en doet die eigenlijk veel aan u geluid? ik speel met een peavey preamp maar ik die scheur is niet zo hard kan dat met die marshall verholpen worden scheuren met hem?

Rectifier
22 januari 2004, 01:39
Je pre-amp gaat er niet meer van scheuren.
Een poweramp zorg alleen voor een ander karakter.

EL34 of 6L6 hebben een beiden ander karakter.
De een overstuurd iets eerder dan de ander maar de echte gain moet uit je pre-amp komen.

headbang
22 januari 2004, 19:04
dus v-amp - pre-amp - poweramp zal niet goed zijn ofwa?

doncker
22 januari 2004, 21:21
Daar moet je toch wel de nodige gain uit kunnen halen.

Tubefreak
23 januari 2004, 13:32
Ik vind het helemaal niets die Marshall poweramps. De klank is dun, iel en heeft totaal geen druk. Maar ja... dat is mijn mening. Kijk ze doen wel hun werk, ze zorgen voor volume, maar ze maken je geluid niet mooier. En dat is iets wat een goede poweramp wel doet als je het mij vraagt.

Ik zou eerder op ebay.de kijken naar engl's, boogies (geen 50/50, wel strategy series!), groove tubes, vht en reussenzehn. Misschien zelfs Peavey! Maar die marshalls...... ik word er alles behalve warm van. En zou mijn geld er niet aan uitgeven. Voor dat bedrag of een klein tikje meer heb je een poweramp die wel echt goed klinkt!

Maarten

kokeleko
23 januari 2004, 14:13
Maar die marshalls...... ik word er alles behalve warm van. En zou mijn geld er niet aan uitgeven. Voor dat bedrag of een klein tikje meer heb je een poweramp die wel echt goed klinkt!

Maarten

Behalve als je van Marshalls houdt. :D

headbang
23 januari 2004, 19:29
ok nu weet ik het niet meer :) doet hij veel meer als pakweg een valvestate 80watter omdat ik die héél goedkoop kan kopen

kokeleko
23 januari 2004, 19:31
om mee te beginnen is de 8008 een prima poweramp, kun je later altijd nog op een buizen amp over gaan.

headbang
23 januari 2004, 19:37
ja? toch is deze luid genoeg voor live te spele? want als ik het goed begrijp doet een poweramp niet veel aan je geluid? hoe kan ik dan het beste een goede disortion (al la hatebreed,throwdown,...) krijgen zonder een dure buizenpreamp te kopen dus met middel van 19inch effecten ofzo?

kokeleko
23 januari 2004, 19:41
Kijk ik draai zelf met VHT power en preamp, alles buizen dus.
Heb in mijn rack ok nog een 8008 zitten voor w/d/w/ en backup, geloof me dat ding(8008) gaat hard zat, ook in een band geen probleem.

Goede of redelijke buien preamp ervoor en je kunt goede geluiden maken, zeker om in te stappen in mogelijkheden van een rack.

headbang
23 januari 2004, 19:45
ok bedankt :) ken je toevallig een peavey tg raxx ik heb die trouwens maar ik krijg er niet echt een harde scheur uit maar wel een mooi clean geluid nu zoek ik iets voor die scheur voorlopig hang ik er een v-amp voor maar kwet niet of dit goed is en het staat niet :p

kokeleko
23 januari 2004, 19:48
V-amp2 heb ik gehad, en met die 8008 kun jij daar wel brute geluiden uithalen. succes.
Die TG raxx ken ik niet wel de rockmaster :D

Tubefreak
24 januari 2004, 12:12
Ik heb 'vroeger' lange tijd op een 8008 gespeeld in een band en.... die was nèt hard genoeg. Maar dan hield ik ook niets meer over. Zeker op een 4x12 was het echt behelpen. Kijk het is een geinig ding, maar meer ook niet. Vergeleken met dat ding is een 9100 zelfs goed. :-(

En een eindtrap doet héél veel met je geluid! :o
Toen ik die 8008 ging verkopen heb ik mijn setup over verschillende poweramps geprobeert en het verschil was enorm. Over een Groove Tubes of Mesa 395 klonk het echt super. Een 9100 en Mesa 50/50 was een stapje voorwaards, maar het verschil tussen die en de grote broers was net zo groot als tussen de 8008 en de 9100. Maar ja... dat is mijn mening.

Er zijn genoeg mensen die een 8008 of 9100 gebruiken en die zullen daar (best) tevreden mee zijn. Maar ik raad ze niemand aan simpel weg omdat ik vind dat er andere opties zijn rond dezelfde prijsklasse die beduidend beter klinken. En dan vind ik het zonde dat deze mensen daar geld aan uitgeven en niet veel later dezelfde les leren als ik ze nu vertel. Maar het is natuurlijk allemaal een kwestie van smaak, budget en hoe belangrijk je je geluid vindt. Dit is mijn mening, doe er mee wat je wilt.

Maarten

srv-man
24 januari 2004, 18:52
En een eindtrap doet héél veel met je geluid! :o
Toen ik die 8008 ging verkopen heb ik mijn setup over verschillende poweramps geprobeert en het verschil was enorm. Over een Groove Tubes of Mesa 395 klonk het echt super. Een 9100 en Mesa 50/50 was een stapje voorwaards, maar het verschil tussen die en de grote broers was net zo groot als tussen de 8008 en de 9100. Maar ja... dat is mijn mening.


Maarten, ik ben het op dit punt helemaal met je eens. Een goede eindtrap is absoluut essentieel voor een goed geluid. Je kunt een fantastische preamp hebben, met een middelmatige eindtrap wordt het nooit echt wat. Ik ben zelf jarenlang bezig geweest met allerlei eindtrappen (Marshall 9005, Koch KV50, Soldano, Mesa 50/50, etc) zonder echt 100% tevreden te zijn. Sinds kort heb ik een VHT eindtrap en dat is werkelijk een verademing. Nieuw is hij nauwelijks duurder dan een Mesa 50/50, maar het verschil in geluid is enorm, de VHT is fenomenaal, de Mesa middelmatig. Even doorsparen dus, zou mijn advies zijn.

De Marshall 9100 heb ik diverse malen geprobeerd en ik vond het echt, maar dan ook echt helemaal niets. Dan zou ik nog veel liever een Peavey eindtrap nemen.

Even relativeren: ik heb Threshold op zien treden met een JMP1 - 8008 - 1960 cab en het klonk meer dan goed. :o

kokeleko
24 januari 2004, 19:08
Maar.... ik blijf erbij dat een 8008 een prima instap poweramp is. :wink:

Rectifier
24 januari 2004, 21:12
Ik heb Ko's setup gehoord over een Marshall Valvestate en VHT en hij heeft gelijk.
Met valvestate klinkt het nog onwijs vet.

Okee een VHT is een klasse apart. Blijft ook kwestie van smaak.
Een Mesa 2:90 is ook een van de betere eindtrappen.

Het ligt ook erg aan wat je ervoor hangt (preamp).

Vergeet dat niet!!!

headbang
25 januari 2004, 11:54
bij mij is het dus gewoon een instaprackje hé niet om een rack te hebben maar ik vind iedereen heeft hetzelfde geluid me die heads toch in onze soort muziek dus ik wil iets anders maar geld is nog wel een probleempje :oops:

tommus42
24 augustus 2009, 15:52
Welnee, wil de mijne niet verkopen, laat dat even duidelijk zijn, maar ze klinken fantastisch! Zelfs met de 6L6en klinkt ie als een Marshall, daar hou je van of niet natuurlijk. Ze gaan loeihard, en krijgen dan hun mooie geluid, maar ook zachtjes klinken ze heerlijk. Langzaam wordt de toon dikker en dikker en tenslotte heerlijke rrrrrr. Bovendien zijn ze erg robuust, dus zonder problemen op tien met een powersoak. Raad ik je trouwens aan altijd maximaal en het volume met de preamp regelen, ze ruizen en brommen nauwelijks (ok, ik ben een fan), en wat te denken van de voicing-switch? Is trouwens (indien gewenst!) makkelijk te voorzien van een deepresonance-modificatie :cheerup:

hole
24 augustus 2009, 16:40
Wow een bump van 5,5 jaar :cheerup:

Voorlopig is deze weer de Bump-van-het-jaar!!! :supercool:

(wel pluspunten voor het gebruiken van de search)