PDA

View Full Version : ok, wat 'professioneel'/serieus advies gewenst (Engl)



Iced Dragon
21 januari 2004, 16:51
ik ben hier niet de enige met dergelijke vragen en ik weet ook niet precies of dit het juiste forum is maar om even verder te gaan met m'n rectifier-postje:

Stel dat ik eventueel volgend materiaal zou verkopen:
Ibanez RG570ct (zeker te koop)
Marshall VS265r (ook zeker te koop)
Mesa/boogie Dual Rectifier Trem-O-Verb (speciale? oranje-beige lederen uitgave, al dan niet met bijhorende 2*12" rectocab)
Zoom 8080 Superplayer
Tc-electronic G-major
Engl 530pre-amp
Marshall 8008 poweramp

Alles bij elkaar geteld zou ik hier misschien een €4000 kunnen voor krijgen (dacht ik?)

Ik heb al een Engl 4x2"Cab met vintage 30 speakers, doe ik niet weg, heeft ook een goeie 1000€ gekost.

Dus heb ik nog nodig een Versterker (rack of top, alhoewel ik een rack veel handiger vind), m'n interesse gaat uit naar Engl
Goeie effectenprocessor
Midi-floorboard

Ik speel Metal, Blues, Jazz, poprock, shred, heb dus een veelzijdige versterker nodig met warme/heldere clean, goede ritmedrive, 'vloeibare'/volle leadklank en alles wat ik er tussenin kan mee bereiken is meegenomen.

Zou ik de 530 wegdoen? Ik ben er best tevreden over maar ik weet niet hoe een 'gewone' Engl versterker klinkt in vgl met deze. Heb de 530 ook nog niet gehoord met een degelijke poweramp (930/60)
Waarmee kun je hem het best vergelijken (530+930/60) : Savage (SE), Powerball, Sovereign?
Kan je de E580 nu vergelijken met de nieuwe SE? Weet iemand de prijs van deze producten of kijk ik liever voor tweedehandsgerief?

Zou ik de G-major wegdoen en eventueel een G-force kopen?

van Midipedalen weet ik niks...dus alle raad welkom

Als ik de mesacab wegdoe kan ik thuis wel niet meer repeteren. Zijn er goede (éénspeaker) kasten voor een schappelijke prijs? Engl? :wink:


Dus effe samenvatten, is er een beter combinatie voor mij dan de huidige
E530 + E930/60 + G-major die ik op het oog heb zonder veel extra kosten te maken dan hetgene ik voor mijn 'oud' materiaal krijg? Om later ev. over te stappen op een g-gorce + E580?


sorry voor de lange post, alvast heel erg bedankt!!! 8-)

Bjorn

Rectifier
21 januari 2004, 17:07
Powerball

iam
21 januari 2004, 17:08
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=21981

de SE... aangezien je toch geld te over hebt als je alles verkoopt ;)

Negative K3 fan
21 januari 2004, 17:08
WAAROM alleen engl? Met 4000 zijn je mogelijkheden letterlijk eindeloos!!!11 BOGNER DIEZEL VHT IS NU BINNEN HANDBEREIK!

Baco
21 januari 2004, 17:35
Hmm, zelf heb ik ook een tijdje met deze vraag zitten worstelen. Ik heb nu een Marshall rack en een tijdje geleden had ik mij een Powerball aangekocht. Deze klinkt prachtig, maar ik mis de veelzijdigheid die mijn rack mij kon bieden (mijn gitaren verschillen onderling nogal van karakter/klankkleur en bij een rack is het gewoon een kwestie van een patch aan te passen en op te slaan, bij een head kan dit niet echt - behalve nu o.a. met de Engl SE - zonder wat aan de knoppen te gaan draaien). Nu, voor sommige is dit misschien geen probleem, maar ik had geen zin om, telkens als ik van gitaar verander, aan alle knoppen te gaan draaien :roll: Die Powerball is dus ondertussen de deur uit.
Toen was er nog de E580, programmeerbaar, erg knappe sound, maar duur. Tja, een mens kan niet alles hebben, niet. Dan komt de SE uit en da's dus nog een optie bij.
Nu heb ik mijn EL34 100/100 eindtrap en (wat anderen er ook over denken), met mijn JMP-1 ervoor klinkt die geweldig. Ik heb geen zin om die ook al te gaan verkopen (is paar maandjes oud), dus voor mij is de keuze op de E580 gevallen.
Hey, als je wil kunnen we mss eens afspreken, dan kan je die 530 eens met mijn eindtrap testen. Ben ook wel eens benieuwd hoe dat zou klinken :-D

kokeleko
21 januari 2004, 18:25
Tis een mooi ding die 580 maar, wat ik er zo vervelend aan vindt is dat je nooit direkt kan ingrijpen op het moment wat jij wilt.
M.a.w. je zit tot op zekere hoogte altijd vast aan je programma's.
Ik zou voor een meer manuele manier van preamp, of nog beter top kiezen, vooral die nieuwste boven genoemde top van Engl, prachtig, kwijl, kwijl.
Maar ook andere merken hebben prima spul voor jou budget, en wees eerlijk die 580 is veel te populair, als je dan toch iets moois wilt koop dan wat, wat een ander niet heeft :D

taylor
22 januari 2004, 00:05
voor 4000 euro kocht ik een komet amp.

Rectifier
22 januari 2004, 00:48
een watte? :???:

skabouter
22 januari 2004, 00:58
komet amp :D

Baco
22 januari 2004, 01:03
Deze bedoel je?
http://www.kometamps.com/gifs/amp.gif

Zo'n duur beestje?

Iced Dragon
22 januari 2004, 09:18
Hoe is de cleane klank van een dual rectifier (trem-o-verb) tov Engl (in 'talgemeen of tov Savage SE/Powerball/E530) en van de E530 tov zijn grote broertjes?

LordRiffenstein
22 januari 2004, 09:36
Wow, je stelt wel erg veel vragen in 1 keer.

Ik zou gewoon eens enkele dagen gaan versterkers testen. Alles wat je kan vinden en dan weet je waarschijnlijk wel wat je goed vindt.

Die 530 zit volgens mij ergens tussen een Ritchie Blackmore en een Savage 120 afhankelijk van welke power amp je gebruikt.

Wat vind je niet goed aan die Mesa??

De G-Major is cool en met de nieuwe software heeft hij weer wat extra mogelijkheden en features dus hij is weer wat beter geworden.

Waarom zou je nu aanpassingen doen aan je setup (530-930-GM) om dan later nog eens te switchen (580-G-Force)? Als je die combinatie wil, zou ik gewoon sparen en verkopen tot ik het geld had en dan 580-930-Gforce maar vooral veel proberen!

LordRiffenstein
22 januari 2004, 09:44
voor 4000 euro kocht ik een komet amp.

Niet echt de meest veelzijdige versterker denk ik zo! :-D

Rectifier
22 januari 2004, 09:53
Alleen die naam al....

Zou denken dat ie maar 250 eur kost.
Past zo in het rijtje Stagg/Animal/Komet :lol:

Als je vooral een aggresieve sound wilt moet je een Powerball nemen. Midi module erin, hou je nog geld over voor een mooie midi-footcontroller.

Iced Dragon
22 januari 2004, 10:39
't probleem om die versterkers te testen is dat ik geen winkel weet waar ze een uitgebreid Engl assortiment heb. Enkel in Key music Roeselare en St. Niklaas, en in St. Niklaas ben ik al jaren niet meer geweest, hebben ze zover ik weet Engl. Zijn er anders nog winkels die Engl verdelen omstreken West-en Oost-Vlaanderen?

'k heb de 530 gekocht omdat voor die prijs het toch een zeer goede klank oplevert, zelfs de beste distortion die ik uit een versterker heb horen komen (vroeger gebruikte ik m'n Zoom op m'n Marshall vs265, en de boogie voldeed ook niet..)

mr. Riffenstein, ik heb (nog) geen 930, maar als ik meer te weten ben gekomen over de SE/Powerball, zal ik een keuze maken tussen ofwel een van die tops of een 930.

Baco
22 januari 2004, 10:51
[quote="Iced Dragon"]'t probleem om die versterkers te testen is dat ik geen winkel weet waar ze een uitgebreid Engl assortiment heb. Enkel in Key music Roeselare en St. Niklaas, en in St. Niklaas ben ik al jaren niet meer geweest, hebben ze zover ik weet Engl. Zijn er anders nog winkels die Engl verdelen omstreken West-en Oost-Vlaanderen?
quote]

In Key Music Sint-Niklaas hebben ze inderdaad Engl staan (ik heb daar mijn Powerball gekocht nl). De nieuwe SE staat daar trouwens ook al mooi te wezen :o . Jammer genoeg hebben ze de E580 niet, dus die kan je niet testen. Andere Engl dealers in de streek? Geen idee...

LordRiffenstein
22 januari 2004, 11:19
't probleem om die versterkers te testen is dat ik geen winkel weet waar ze een uitgebreid Engl assortiment heb. Enkel in Key music Roeselare en St. Niklaas, en in St. Niklaas ben ik al jaren niet meer geweest, hebben ze zover ik weet Engl. Zijn er anders nog winkels die Engl verdelen omstreken West-en Oost-Vlaanderen?

Key sucks.

Ga gewoon een dagje naar Beyers Musik in Bochum. Is een eind rijden maar je kan er Engl, Mesa, Diezel, VHT, H&K, Framus en nog wat andere spullen testen.