PDA

View Full Version : HIWATT - wie kent ze? wie heeft er al op gespeeld?



Phyrexian
21 januari 2004, 13:57
Tja, de titel zegt alles:
HIWATT - wie kent ze? wie heeft er al op gespeeld?

Onlangs zag ik Hypnos69 (belgische stoner/70ties psychedelia) optreden en zowel de bassist als de gitarist gebruikten deze amps (een head) met een cab er bij... de sound klonk super retro en vettig. MEGA!

Enig idee hoe dat het komt dat deze amps zo onvindbaar zijn?

http://www.hiwatt.com/

Reverby
21 januari 2004, 14:14
Kijk ook hier eens: http://www.hiwatt.co.uk/Homepage.htm

Bigfoot414
21 januari 2004, 14:33
Ik geloof dat ze nogal zeldzaam zijn omdat ze tegenwoordig best wel vintage zijn. In de jaren '60 waren ze wel 'top of the bill'.

Phyrexian
21 januari 2004, 15:54
Kijk ook hier eens: http://www.hiwatt.co.uk/Homepage.htm

mercikes, hier staat meer nuttige info dan op hiwatt.com
prijzen zijn nog goed te doen vind'k

Wilson
21 januari 2004, 16:08
in de oefenruimte speel ik er regelmatig over, zeer relaxte rock amps, oversturen ook mooi

Phyrexian
21 januari 2004, 16:21
Wilson,
welk model is het?

Hoe werken deze amps eigenlijk? Het zijn single-channel amps zeker?
Of niet? Reageren ze goed op overdrive pedalen (RAT? Big Muff?)

imlikeajungle
21 januari 2004, 17:38
De Belgische band Oversized (uit de stal van Scarrots & Circle) heeft er eentje, de zanger heeft hem op de Duitse eBay gekocht, cab en head voor iets tussen 1000 en 1300 euro als ik me niet vergis. Hij gebruikt er een RAT bij denk ik. Klinkt leuk, zeker aangezien de andere gitarist een JCM900 heeft. Combinatie klinkt goed! En ja, het zijn (of waren in ieder geval) éénkanaalsversterkers... Basic Rock'n Roll :D

Wilson
21 januari 2004, 18:02
Wilson,
welk model is het?

Hoe werken deze amps eigenlijk? Het zijn single-channel amps zeker?
Of niet? Reageren ze goed op overdrive pedalen (RAT? Big Muff?)

geen idee watvoor model het is, we huren de oefenruimte, en hij staat er ook niet altijd, en het is idd single channel amp. Heeft gewone imput, "brill" input, wat dat is heb ik nog niet uitgeprobeerd eigenlijk, mischien iets als tremolo? verder heb ik er geen big muffs op rats op gedaan (die heb ik namelijk niet) heb er alleen met een strat en tubescreamer doorheen gespeeld, en dat klinkt natuurlijk niet zo goed als op een fender, maar heb m ook ff de les paul van mn medebandlid geprobeerd, en dat klonk zeker wel goed!

ToolRulez
21 januari 2004, 18:07
uhm, ligt het aan mij of is die Hiwatt Custom 200/400 echt insane!? 200 tot 400 watt, :o . Auw!

Of mis ik hier iets enorm?

Kamiess
22 januari 2004, 13:02
Heb zelf geen ervaring met Hiwatt maar als je er eens wat van wil horen moet je naar Pete Townshend van the who luisteren of een live show van u2>edge speelt er ook weleens op.

Phyrexian
22 januari 2004, 14:14
Thanks,

zoals ik al zei, ik heb de amps live al gehoord en ze klinken vrij formidabel vond ik.

V!N
22 januari 2004, 17:55
Ter referentie een paar namen van gebruikers, heb je een idee hoe het klinkt:



Jan Akkerman bij Brainbox, het beste voorbeeld van hoe het apparaat zelf scheurt.

Pete Townshend bij the Who (na Tommy, tot Face Dances ongeveer), een paar voorbeelden van hoe hij klinkt in combinaitie met een fuzzbox.

George Kooymans / Eelco Gelling bij Golden Earring midden tot eind jaren '70 ? (Hier durf ik niet m'n hand voor in het vuur te steken, maar ik meen mij te herinneren in beelden uit die tijd een muur van Hiwatts te hebben gezien)



Hoogwaardig scheuren noem ik het. Als je de zoekmachine hier even gebruikt kom je misschien een link tegen naar een site van een winkel uit Duitsland waar ze veel heruitgaven van klassieke buizenversterkers verkopen. Die hebben van elk model wel clips.

BLOK182
22 januari 2004, 18:08
www.proguitar.de :)

Phyrexian
22 januari 2004, 18:10
Als je de zoekmachine hier even gebruikt kom je misschien een link tegen naar een site van een winkel uit Duitsland waar ze veel heruitgaven van klassieke buizenversterkers verkopen. Die hebben van elk model wel clips.

Enig idee in welke topic/over wat?
De zoekfunctie geeft vrij veel resultaten als ik bijvoorbeeld op HIWATT zoek... :roll:

V!N
22 januari 2004, 18:13
zie Blok :)

Chris Winsemius
27 januari 2004, 17:52
vet , rond , warm . cleaner dan Marshall en je moet ze ( ook de master ) behoorlijk opendraaien voor crunch .
bedrading / opbouw is waanzinnig ( waarom staan ze niet in een museum ? :-D ) , de trafo's zijn van zeer goede kwaliteit .
Pete Townshend , Pink Floyd .....

mvg

Chris

V!N
28 januari 2004, 00:40
Inderdaad, hoe dat binnenwerk eruit ziet mag als maatstaf dienen voor alle versterkers !

treblemaster
30 januari 2004, 17:09
In de clip "a beautiful day" van U2 staat ook een mooie muur van Hiwatts.

Als je wat wilt weten van Hiwatts:
http://vintageamps.com/PlexiPalaceUBBcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum;f=3


Soundcity versterkers komen redelijk in de buurt van Hiwatts en zijn iets makkelijker te krijgen (en goedkoper).
Ik heb er zelf 1 gehad en je moet 'm echt helemaal opendraaien voor een lekkere overdive (dan staat ie wel zo hard, dat je snel doof wordt). Is wel een super geluid...maar niet erg practisch (misschien is het met een power attenuator wel te doen)

andy
30 januari 2004, 20:34
Het klopt dat Sound City in de buurt van hiwatt komt qua geluid. Een medewerker van Sound City is namelijk Hiwatt gaan maken. Ik heb ooit eens op een 70 er jaren Hiwatt gespeeld. Klonk werkelijk geweldig. Maar voor Hiwatt geldt ook (net als Vox bv.) dat ze wat mindere jaren hebben gehad. Vraag me alleen niet welke jaargangen. :wink:

V!N
15 februari 2004, 15:49
Pete Townshend , Pink Floyd

Dat zijn eigenlijk geen goede referenties voor het geluid van de versterker zelf. Pete scheurde vooral op een fuzzbox (Marshall Supafuzz of een andere Tonebender afgeleide)

En David ? Dat is het enige goede voorbeeld van iemand die met (veel te) veel effecten een prachtig geluid heeft. :)

Chris Winsemius
15 februari 2004, 16:01
David : ook Twinreverbs
Anyway : de versterkers waren wel in staat om de sound weer te geven , vele versterkers hebben niet die headroom en strakheid in het laag .

Ben het trouwens volledig met je eens qua sound van DG ; ondanks de vele effecten en andere schakels een zéér dynamische sound

moet ook een goeie gitarist wezen :-D

Chris

tillens
6 oktober 2004, 01:00
uh sorry om dit topic ff op te rakelen, maar sinds kort heeft Jukebox in Boekel weer Hi watt's te koop! En je ziet ze inderdaad niet vaak!

Peter

sandman4justice
6 oktober 2004, 13:39
Leo Caerts heeft ook een 2dehandse staan!

dejohan
6 oktober 2004, 14:10
Pete Townshend , Pink Floyd

Dat zijn eigenlijk geen goede referenties voor het geluid van de versterker zelf. Pete scheurde vooral op een fuzzbox (Marshall Supafuzz of een andere Tonebender afgeleide)


Luister naar The Hives.

Mitch
6 oktober 2004, 14:22
[milde spam]
Bij ons in de oefenruimte staat een latere HiWatt met wee kanalen, die wel PTP gemaakt is door Ernst Fliek. Hij komt binnenkort te koop....
[/milde spam]

jaywalker
6 oktober 2004, 15:00
mijn gitaarleraar heeft er een. KLinkt erg vet 8-)

Flatcat
6 oktober 2004, 23:57
nieuwe green day plaat (die trouwens fantastisch is) is opgenomen met hi-watts en marshalls

http://www.greenday.com/photos/personal_studio4/photo4.jpg

linksonder fender zeker?

Heeft geen slechte smaak, die Billy Joe... Zou ik er echter op spelen klinkt het als gainloze crap hehe