PDA

View Full Version : Jimmy Hendrix, improvisatie



e_lukather
21 januari 2004, 12:03
Eindelijk kan eens een keer wat posten na bijna een jaar op dit forum te surfen... Ik heb een stukje van Jimmy gedaan omdat ik de backing track wel lekker vond. Verder speel ik eigenlijk alleen maar Toto/Tower of Power/Frank Gambale/Brecker Brothers enz... en oow ja af en toe Bon Jovi maar dan de oude cd's van hun.

Mijn apparatuur...
Ibanez S-serie (Custom gitaar komt eraan)
Boss ME-50
Samick versterker :razz:
Dunlop Jazz III

En mijn losse componenten bestaat uit... Denon-cd speler/Sony-versterker/Sony-Radio/Jvc-Eq. en LG Speakers die iets te veel bas hadden. En ik heb het opgenomen met mn laptop luidspreker. Ik heb verder nog geen ervaring met Cubase en Logic Audio e.d.

Verder heb ik ook nog een GR-33 Synth met pickup uiteraard.
Meer info..?? Ik heb 4 jaar klassiek gehad en nu zit ik mn 2,5 jaar op elektrische gitaar. Ik ben benieuwd naar jullie reacties..

Grtz.

Er!c

http://www.wepsite.net/elukather/gitaar/jimmyhendrixsolofinal.wav

schaap
21 januari 2004, 12:31
RELAXED :o
Dude jij speelt echt lekker erover heen man 8-)
Ook wel een vet geluid uit je Samick, dat lukt mij nog niet uit mijne :-(
Al met al, dit is echt goed vind ik :)

sietze
21 januari 2004, 12:50
wow klinkt cool man

is dat de crunch distortion?

robpeters87
21 januari 2004, 14:53
KLinkt heel cool.... tof man :o , de kracht vd me50 is voor mij hier ook wel weer bewezen, verder paar vraagjes; welke ladder gebruik je en waar heb je de backingtrack vandaan of zelf gemaakt....

e_lukather
21 januari 2004, 15:11
Hee Gitaristen,

bedankt voor jullie koele reacties... ik heb mijn ME50 op DS-1 stand met wat delay en hall en de compressor beetje.

De backing track heb ik van m'n gitaar leraar...hij had zo'n blad met allerlei Jimmy Hendrix dingetjes... Maar de backing is lekker he? :)

De toonladder hmm.. ik ben niet zo'n theoretische mannetje.. maar ik zal het proberen
Ik heb de lick van 0.05 tot 0.17 aangeleerd en de rest heb ik zelf verzonnen.. M'n leraar vertelde wel eens wat over pentatonisch spelen.. Ik ga eigenlijk een beetje op mn gevoel af en wat ik leer is mooi mee genomen.. En...tappen is altijd leuk met je wah erbij 8-)

Silooy
21 januari 2004, 16:49
Zoals ik je vanmiddag al zei... Geweldig! :)

crypticon
21 januari 2004, 22:49
echt vet! echt heel erg vet!
zie je kans op die backtrack te posten want die is ook gaaf en kan je daarbij meteen die eerst lick die je had aangeleerd gekregen daarbij te posten
vind je stijl erg koel

Negative K3 fan
22 januari 2004, 10:25
klinkt best goed, ook netjes gespeeld (dwz weinig slordigheden etc), maar de opname is een beetje aan de vage kant.

belfrink
22 januari 2004, 12:21
klinkt best goed, ook netjes gespeeld (dwz weinig slordigheden etc), maar de opname is een beetje aan de vage kant.

Weer dat negatieve gezeik zoals altijd. :razz:

e_lukather
22 januari 2004, 13:51
Ik wil best de backing posten... en ik de lick wel ff scannen... ik kijk of ik vanvond ff tijd heb. Ik ben nu mn gitaar aant plamuren en schuren. 8-)

En ja.. opname kwaliteit is idd niet best maar he... ik heb gewoon direct vanuit mn laptop mic. opgenomen. 'k ken nog geen logic audio ed. helaas.

Maar het klinkt wel O.K. dus... ik ben nog vet een broekie men.. ik zou ooit wel eens beat it willen leren spelen.. Ik heb er al een paar op dit forum gehoord.. echt vet hoor!

Maroetoo
22 januari 2004, 21:28
Ik wil best de backing posten... en ik de lick wel ff scannen... ik kijk of ik vanvond ff tijd heb. Ik ben nu mn gitaar aant plamuren en schuren. 8-)

En ja.. opname kwaliteit is idd niet best maar he... ik heb gewoon direct vanuit mn laptop mic. opgenomen. 'k ken nog geen logic audio ed. helaas.

Maar het klinkt wel O.K. dus... ik ben nog vet een broekie men.. ik zou ooit wel eens beat it willen leren spelen.. Ik heb er al een paar op dit forum gehoord.. echt vet hoor!

Hmm gaaf, ik heb ook wel interesse in die backing track

Gert-Jan
23 januari 2004, 07:37
Klinkt lekker, al vind ik dat je wel veel in de zelfde range blijft spelen (pentatonisch, maar dat is een (steve) lukather kwaal :wink: ). Je bends zijn niet overal even zuiver, maar dat kan ook bewust zijn (lees: Hendrix had daar ook een handje van).

Maar de eerste twee woorden zijn wel kenmerkend voor het stuk, Klinkt lekker.

e_lukather
23 januari 2004, 12:44
Klinkt lekker, al vind ik dat je wel veel in de zelfde range blijft spelen (pentatonisch, maar dat is een (steve) lukather kwaal :wink: ). Je bends zijn niet overal even zuiver, maar dat kan ook bewust zijn (lees: Hendrix had daar ook een handje van).

Maar de eerste twee woorden zijn wel kenmerkend voor het stuk, Klinkt lekker.

...die vage bendingen af en toe waren wel raar.. je moet ze zeg maar ruig en vies laten klinken door bv. je 2e snaar te benden en de noot op de 1e snaar te laten staan.. heel apart (ja ik weet niet zo goed hoe dat je dat moet uitleggen)


Trouwens.. hoe moet ik die backing posten? Rippen ofzo? Het staat gewoon op een cdtje..

Maroetoo
23 januari 2004, 15:25
Klinkt lekker, al vind ik dat je wel veel in de zelfde range blijft spelen (pentatonisch, maar dat is een (steve) lukather kwaal :wink: ). Je bends zijn niet overal even zuiver, maar dat kan ook bewust zijn (lees: Hendrix had daar ook een handje van).

Maar de eerste twee woorden zijn wel kenmerkend voor het stuk, Klinkt lekker.

...die vage bendingen af en toe waren wel raar.. je moet ze zeg maar ruig en vies laten klinken door bv. je 2e snaar te benden en de noot op de 1e snaar te laten staan.. heel apart (ja ik weet niet zo goed hoe dat je dat moet uitleggen)


Trouwens.. hoe moet ik die backing posten? Rippen ofzo? Het staat gewoon op een cdtje..

Ligt eraan wat voor file erop de cd staat, of rippen of naar mp3 converteren

Wilson
24 januari 2004, 17:58
is die backingtrack niet gewoon all along the watchtower?

als je em post zal ik mischien binnenkort ook een poging wagen met ene solo, ik kan niet garanderen dat hij beter is dan de jouwe (lees: je solo is cool!)

e_lukather
24 januari 2004, 18:29
HE Wilson... tis idd Along the Watchtower... maar dan 4 minuten lang 5 akkoorden... kan je lekker op pielen.. ik nog steeds beetje aant uitvogelen met dat gerip. Het komt eraan.. ik ben benieuwd naar jouw solo ! 8-) ...volgens mij speel jij mij er dik uit hoor :)

Wilson
24 januari 2004, 18:34
haha nou denk het niet hoor, speel nu iets van 9 maanden electrisch, maar ik zal mn best doen, ik mis vooral nog een stukje snelheid in mn spel

Hempo
24 januari 2004, 22:54
kerel dat doe je zeer goed! Complimenten.
Lekkere sound ook

Hempo
24 januari 2004, 22:56
t einde is vooral leuk :)

e_lukather
25 januari 2004, 00:49
bedankt Hempo... veel mensen vinden mijn geluid wel o.k. en dat toch uit een Samick en een middelmatige Ibanez.. Ik heb trouwens mijn gitaar naar de dealer gebracht om te laten spuiten.. 't word een soort flamed male effect. Over een week kan ik hem ophalen. YES :lol:

Maroetoo
25 januari 2004, 18:05
Sowieso misschien wel leuk om meer backing tracks van nummers van hendrix te vinden... ik ben ze echter nog niet tegengekomen..

Wilson
25 januari 2004, 20:17
http://www.midi-tab.com/index.html


op deze site staan een hele hoop midi backingtracks van bekende nummers, waaronder een aantal van hendrix

http://www.xs4all.nl/~lookyes/

hier nog site met wat andere backingtracks

harrie-beton
9 februari 2004, 00:15
Ach het is leuk om met zo'n backingtrack mee te spelen. De opname is wel zeer slecht!
En waarom een wav? Leer mp3's maken en je kunt de hele 4 minuten volspelen. Een mp3 is 11 keer zo klein als een WAV.
Voor Jimi Hendrix is de sound te vet en te heavy. Het is meer een hardrocksolo dan Jimi.

De toonladder is een gewone mineur ladder.

Sicky61
9 februari 2004, 22:45
Je hebt lef,laten we het daar maar bij houden(voor deze keer dan :roll: )
De bas klinkt wel lekker trouwens.

VHsologitarist
10 februari 2004, 00:57
:) leuke improvisatie.
En die backing track is inderdaad super vet!!!
zou je m misschien kunnen mailen en/of posten????
Ik had gelezen dat je beat it wou leren spelen, kweeni in of je mijn slechte Ed van Halen imitatie gehoord had.
Ik wil je best tips geven en hoe ik m speel als je dat wilt.
je kunt m vinden op www.e-revolutions.tk

alvast bedankt
edje

Benno's
23 juni 2004, 16:22
Misschien wat laat maar goed, voor de mensen die geinterreseerd zijn, ik heb een hele goede backingtrack van all along the watchtower van Hendrix. Ik heb hem even op mn server ruimte gezet.

http://home.quicknet.nl/qn/prive/jt.hooijenga/stassis/mp3/watchtowerbacking.mp3

Veel plezier ermee.