PDA

View Full Version : Jimmy Hendrix, improvisatie



e_lukather
21 januari 2004, 12:03
Eindelijk kan eens een keer wat posten na bijna een jaar op dit forum te surfen... Ik heb een stukje van Jimmy gedaan omdat ik de backing track wel lekker vond. Verder speel ik eigenlijk alleen maar Toto/Tower of Power/Frank Gambale/Brecker Brothers enz... en oow ja af en toe Bon Jovi maar dan de oude cd's van hun.

Mijn apparatuur...
Ibanez S-serie (Custom gitaar komt eraan)
Boss ME-50
Samick versterker :razz:
Dunlop Jazz III

En mijn losse componenten bestaat uit... Denon-cd speler/Sony-versterker/Sony-Radio/Jvc-Eq. en LG Speakers die iets te veel bas hadden. En ik heb het opgenomen met mn laptop luidspreker. Ik heb verder nog geen ervaring met Cubase en Logic Audio e.d.

Verder heb ik ook nog een GR-33 Synth met pickup uiteraard.
Meer info..?? Ik heb 4 jaar klassiek gehad en nu zit ik mn 2,5 jaar op elektrische gitaar. Ik ben benieuwd naar jullie reacties..

Grtz.

Er!c

http://www.wepsite.net/elukather/gitaar/jimmyhendrixsolofinal.wav

schaap
21 januari 2004, 12:31
RELAXED :o
Dude jij speelt echt lekker erover heen man 8-)
Ook wel een vet geluid uit je Samick, dat lukt mij nog niet uit mijne :-(
Al met al, dit is echt goed vind ik :)

sietze
21 januari 2004, 12:50
wow klinkt cool man

is dat de crunch distortion?

robpeters87
21 januari 2004, 14:53
KLinkt heel cool.... tof man :o , de kracht vd me50 is voor mij hier ook wel weer bewezen, verder paar vraagjes; welke ladder gebruik je en waar heb je de backingtrack vandaan of zelf gemaakt....

e_lukather
21 januari 2004, 15:11
Hee Gitaristen,

bedankt voor jullie koele reacties... ik heb mijn ME50 op DS-1 stand met wat delay en hall en de compressor beetje.

De backing track heb ik van m'n gitaar leraar...hij had zo'n blad met allerlei Jimmy Hendrix dingetjes... Maar de backing is lekker he? :)

De toonladder hmm.. ik ben niet zo'n theoretische mannetje.. maar ik zal het proberen