PDA

View Full Version : One Fuzz Master, coming up....



Mitch
21 januari 2004, 11:33
Vandaag besteld na enig overleg met the man himself.
Ben zeer benieuwd hoe die is, de instelbaarheid is..... ach, kijk zelf maar:

http://www.bigtonemusic.com/fuzzmaster.html

Marc Oblivian
21 januari 2004, 13:06
Vandaag besteld na enig overleg met the man himself.
Ben zeer benieuwd hoe die is, de instelbaarheid is..... ach, kijk zelf maar:

http://www.bigtonemusic.com/fuzzmaster.html


Ben benieuwd....hou ons op de hoogte van je bevindingen zou ik zo zeggen!!! :-D

Phyrexian
21 januari 2004, 13:51
Ik ben ook best benieuwd... soundsamples als je de pedaal hebt!!

PeArLjAm
21 januari 2004, 18:58
cool michel!

ben zeker benieuwd hoe ie klinkt, als fuzz fan :) Anyway, hopen dat ie er voor de pedalenmeeting is dan!! 8-) Keep us posted!

Mitch
21 januari 2004, 19:11
De verwachting is binnen drie weken, dus als het 8 februari wordt (ziet er wel naar uit) wordt het krap.
Uiteraard ga ik jullie lastig vallen met ervaringen zodra -ie binnen is, sound clips denk ik nog over..... het punt is dat we goed in de spullen zitten, maar niet in de recording: alleen op cassette. Kan wel weer over naar PC, maar ik moet nog even testen hoe het dan nog klinkt :???:

Voor wie het nog niet gedaan heeft: check ook zeker de Classic Overdrive Plus uit, is een TS808 kloon en heeft alle gebruikelijke mods aan boord, maar dan SCHAKELBAAR. Over flexibel gesproken... 8-)
En op dit moment met de lage dollar cheap as chips. $149 !

Robbert
21 januari 2004, 19:39
Mooie pedalen die Big tone's. Hopelijk klinken ze ook zo :D ;)

sash
21 januari 2004, 22:30
Ik ben ERG benieuwd naar die Big Tone Fuzz Master. Ben nog op zoek naar een Germanium Fuzz naast m'n silicon, dus misschien wordt die het.
Hij klinkt iig erg interessant, maar ben benieuwd of de beloftes op de site waargemaakt kunnen worden.

Van de MJM London Fuzz weet ik iig dat ie voor mij voldoet als germanium fuzz, dus ben benieuwd wat de BTFM doet.

Mitch
22 januari 2004, 01:07
Eh....jij had toch die Everman, naast je 'nieuwe' FF :???:

sash
22 januari 2004, 13:11
Ja maar die wil ik vervangen door een echte germanium fuzz. Oude style fuzz face.

Marc Oblivian
22 januari 2004, 13:44
Ik ben ERG benieuwd naar die Big Tone Fuzz Master. Ben nog op zoek naar een Germanium Fuzz naast m'n silicon, dus misschien wordt die het.
Hij klinkt iig erg interessant, maar ben benieuwd of de beloftes op de site waargemaakt kunnen worden.

Van de MJM London Fuzz weet ik iig dat ie voor mij voldoet als germanium fuzz, dus ben benieuwd wat de BTFM doet.

Sash...welke silicon fuzz heb je dan??
Dacht dat jij alleen maar een germfuzzje had...

sash
22 januari 2004, 14:24
Ik ben ERG benieuwd naar die Big Tone Fuzz Master. Ben nog op zoek naar een Germanium Fuzz naast m'n silicon, dus misschien wordt die het.
Hij klinkt iig erg interessant, maar ben benieuwd of de beloftes op de site waargemaakt kunnen worden.

Van de MJM London Fuzz weet ik iig dat ie voor mij voldoet als germanium fuzz, dus ben benieuwd wat de BTFM doet.

Sash...welke silicon fuzz heb je dan??
Dacht dat jij alleen maar een germfuzzje had...

Een Crest FuzzFace uit de jaren tachtig. Toen Dave Fox (je weet wel, die van de captain coconut) nog bij Crest Audio werkte maakte hij FuzzFace printjes en die bouwde ie in oude Dallas Arbiter behuizingen.
De ultieme FuzzFace voor Marshall :D

Hier staat ie tussen:

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/pedalen.jpg

Robbert
22 januari 2004, 14:44
Vallen mij twee dingen op: de in en out zijn lekker logisch op die fuzzz en nieuwe knoppen op je happer?

sash
22 januari 2004, 15:09
Yes klopt hehe.

Al die fuzzen waren zo. Lekker vaag indeed :-? Maar goed, zo gaat het ook hehe :)

De knoppen op m'n rooie happert vind ik ERG onduidelijk aangezien ie zich heel nauwkeurig laat afstellen. Toen ik bij Al was een tijdje terug heb ik 2 knoppen van een oud duits ampgeval meegekregen. Zien er niet uit maar doen hun werk goed ;) Zelf met een stift lijntjes gezet.
Als je goed kijkt zie je dat ik vis tandjes gegeven heb :D

Robbert
22 januari 2004, 15:57
Hehe ja, ik zie het :D

Hoe vond al die Snapper? Volgens mij houd 'ie alleen van een beetje OD toch?

sash
22 januari 2004, 17:16
Geen idee, hoe ie em vond, khad em niet bij me toen :)

Maar ik zag em wel liggen op de verzameling deluxe amps :D

Mitch
22 januari 2004, 19:21
Weet ik nog steeds niet waar Sash' Everman G2 "die zal ik nooit wegdoen" (quote pedalendag 1) gebleven is :o

En op alle oudere pedalen zitten input en output andersom. De door mij zeer gewaardeerde Iba neo-classics hebben ook dat detail (dat had dan weer niet gehoeven natuurlijk...)

sash
22 januari 2004, 19:54
Die ligt in m'n koffertje, want ik gebruik em amper meer. Maar wegdoen zal ik em niet :)

Dirk_Hendrik
22 januari 2004, 21:01
En op alle oudere pedalen zitten input en output andersom. De door mij zeer gewaardeerde Iba neo-classics hebben ook dat detail (dat had dan weer niet gehoeven natuurlijk...)

Inderdaad niet... Mateloos irritant :evil:
Kun je nagaan hoeveel vervelender (dubbel dus) dat is als je 2 tubekings achter elkaar zet :wink: :D

Mitch
22 januari 2004, 22:22
Stop it, naughty boy, you're teasing me :seriousf:

Toen ik alles nog los op de grond had stonden die Shin-Ei en de King altijd krampachtig tegen andere pedalen aan vanwege die omgekeerde jacks. Van die Shin-Ei kon ik het hebben, die was gewoon zo, van de King vond ik het een beetje misplaatste ijdelheid :razz:

Robbert
22 januari 2004, 22:23
Kun je nagaan hoeveel vervelender (dubbel dus) dat is als je 2 tubekings achter elkaar zet :wink: :D

Moet je ze vóór elkaar zetten :lol:

Mitch
2 februari 2004, 19:48
De Fuzz Master is af, hij zit nu op de bus. Tegelijk doet Keith er een Treble Booster bij, één van zijn limited serie met NOS Mullard erin, om te proberen.
Lief hè ? :satisfie:

Nielsje
2 februari 2004, 19:54
zeg sash:

ik keek een beetje raar naar die foto van jou..

heeft jouw wah de ingang links en uitgang rechts?!?!

of heb je je wah als laatste...?

sash
2 februari 2004, 20:10
zeg sash:

ik keek een beetje raar naar die foto van jou..

heeft jouw wah de ingang links en uitgang rechts?!?!

of heb je je wah als laatste...?

Wah staat als laatste ja :)

Mitch
14 februari 2004, 19:38
Voor degenen die HCEF niet volgen: hij is er hoor........

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/FM-led2.jpg

Laat ik beginnen met te zegen dat hij ook echt zo veelzijdig als als de specs doen vermoeden !
De extra Bias knop geeft je extra controle over de gain. Zie dit als een extra Fuzz knop. Met de Bias kun je in een handomdraai compenseren voor gitaren met hogere output: draai je dus alleen bias een beetje omlaag.
De Tone knop is duidelijk anders dan gemiddeld. Niet van dof naar schel (van links naar rechts), maar van weinig bas en mid laag naar vol spectrum. De mate van treble regel je ergens anders:

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/FMright2.jpg

Achter deze 5 standen schakelaar zitten vijf verschillende condensators, die meteen vanaf de ingang de mate van low pass regelen. Dark=standaard Fuzz Face, Bright=bijna zelfde waarde als Treble Booster.

Links is dan nog een mini-switch om te schakelen naar twee germanium transistoren of hybride (germ/silicon). Ja Sinis, dat kan...... :razz:

Geluid: germanium mode geeft een mooie, vloeiende fuzz die niet overdreven comprimeert. Dat houdt het geluid lekker dynamisch, maar geeft dus ook niet veel sustain. Tenzij Bias en Fuzz voluit gaan :D Over een goede buizenversterker krijg je dan dus geweldige sustain. Het geluid wordt dan wel wat gruizig, maar blijft nog steeds redelijk gedefinieerd. Wil je meer definitie, dan zet je de Input Cap Switch bijv. in het midden, kun je de Tone knop voluit houden, maar draai je de Bias bijv. iets terug.
Wil je meer een overdrive-achtige fuzz, dan kun je de input cap switch op Bright zetten: doordat er wat laag wegvalt valt er ook wat volume/gain weg en wordt de fuzz sowieso al wat milder. Tone kan dan weer voluit, fuzz en bias regelen de rest van de gain. Volume zal weer iets hoger moeten om te compenseren en zo heb je weer een bruikbare sound :)
Dit is zo maar een voorbeeld. Grote lijn is dat je van verschillende kanten de mate van gain en fuzz geweldig kunt afregelen.
De hybride stand is wat minder subtiel, echt wat scherper. Sputtert soms ook wat, maar verwacht geen Fuzz Factory. Deze is echt wat viezer, maar naar mijn smaak is de Germanium stand al ruig genoeg :P

Tot zover deze ingezonden mededeling

bigtonemusicbrewery
15 februari 2004, 22:43
wow, Ik realiseerde niet hoe gelijkaardig de Nederlandse taal aan het
Engels is. Ik kan de helft eigenlijk begrijpen van wat hier wordt gezegd. Ik bedrieg nu, natuurlijk. Ik daalde naar de Deense ambassade, gevraagde één van de vrij jonge internen om naar huis met me te
komen, en nu vertaalt zij voor me. :wink:

Anyways...Ik merkte heel wat klappen op mijn website op die uit dit adres komt
zodat besliste ik het te controleren.

Hello iedereen. Groeten van Amerika! Pedalz omhoog!

Quink
15 februari 2004, 23:24
Holy shit :o :o Wordt het toch een echt forum. Onze eerste "resident" pedaalbouwer! :-D

Mitch
15 februari 2004, 23:40
Ja, net echt.

bigtonemusicbrewery
16 februari 2004, 01:49
Hier posten geen andere pedalbuilders? Zeker moeten er me sommige Nederlandse pedaalbouwers. Niet wordt Trex gemaakt in Amsterdam? Of minstens sommige bekwame-HET-YOURSELF'ERS. Het schijnt als elk ander forumlid op HCEF is een bouwer.

Speeddemon
16 februari 2004, 02:26
Ga je mij nou vertellen dat Keith ineens Nederlands spreekt? :???:

bigtonemusicbrewery
16 februari 2004, 03:38
Ga je mij nou vertellen dat Keith ineens Nederlands spreekt? :???:

HEY! Daar een kerel op HCEF die de naam speeddemon ook heeft!

Maar ernstig...c'mon, mens...Ik ben een Amerikaan. Natuurlijk niet kan ik het Nederlands spreken. Ik gebruik een vertaler bij www.worldlingo.Com. Ik ben zeker dat iedereen hier perfecte English(probably kan spreken
dan beter sommige Amerikanen) maar het zou van me hier zeer ruw zijn
te komen en aan u allen op te leggen door het Engels te spreken.

Naast...dit is pret. Ik kan de meesten eigenlijk begrijpen van welk u kerels over zonder de
vertaler... spreektgoed...stukken en brokken.

Marc Oblivian
16 februari 2004, 10:05
Lijkt me een veelzijdig pedaaltje, die Fuzzmaster.
Zijn alle te realiseren geluiden even geloofwaardig of blinkt hij echt uit in een paar van die geluiden?
Ben ook wel benieuwd hoe het pedaal zich in een bandsituatie houdt.....
Gefelici met je pedaal trwns!!! :-D

Speeddemon
16 februari 2004, 12:28
Ga je mij nou vertellen dat Keith ineens Nederlands spreekt? :???:

HEY! Daar een kerel op HCEF die de naam speeddemon ook heeft!

Keith, die Speeddemon ben ik ook!
Ik was degene die BigToneMusic als eerste aankaartte op HCFX! :)

Marc Oblivian
16 februari 2004, 13:11
Hier posten geen andere pedalbuilders? Zeker moeten er me sommige Nederlandse pedaalbouwers. Niet wordt Trex gemaakt in Amsterdam? Of minstens sommige bekwame-HET-YOURSELF'ERS. Het schijnt als elk ander forumlid op HCEF is een bouwer.

Ik denk dat TRex een Deense company is.
Er zijn weinig (of geen) bekende Nederlandse bouwers volgens mij..... :-(

bigtonemusicbrewery
16 februari 2004, 17:04
Lijkt me een veelzijdig pedaaltje, die Fuzzmaster.
Zijn alle te realiseren geluiden even geloofwaardig of blinkt hij echt uit in een paar van die geluiden?
Ben ook wel benieuwd hoe het pedaal zich in een bandsituatie houdt.....
Gefelici met je pedaal trwns!!! :-D

In het handboek van de gebruiker dat met fuzzmaster komt, er zijn sommige plaatsende suggesties. Soundclips op mijn website zijn klemmen van die die suggesties
plaatsen. Ik maak verwijzing naar enkele populairder dons zoals Tonebender en de
Grote Mof. Kan Fuzzmaster net zoals een Grote Mof, klinken Tonebender, EN een Fuzzface allen tezelfdertijd? Nr, natuurlijk niet. Het kan zeer dicht niettemin worden. Het wordt bedoeld meer als demonstratie van hoe wijd een waaier van
geluiden u met het pedaal kunt bereiken.

bigtonemusicbrewery
16 februari 2004, 17:09
Ga je mij nou vertellen dat Keith ineens Nederlands spreekt? :???:

HEY! Daar een kerel op HCEF die de naam speeddemon ook heeft!

Keith, die Speeddemon ben ik ook!
Ik was degene die BigToneMusic als eerste aankaartte op HCFX! :)

Ik kende het! Ik zie hier heel wat namen die op HCFX vertrouwd zijn

sash
16 februari 2004, 17:14
Heya Keith!

Michel came to my band's practice yesterday and he brougt the Fuzz Master and the Treble Booster.
The Fuzz Master sounded like an awfully good vintage germanium Fuzz Face to me.
I have a Crest RI silicon Fuzz Face for the Doyle Bramhallish fuzz sounds and an Everman Fuzz Drive G2 (#1!) as a fuzzy OD, but am still looking for a good germanium fuzz face(hey, when you're a fuzz addict, you better do it right ;) ).

I also tried the Treble Booster, but it didn't work out for me, because I play Strats, although it's a great pedal! You can really hear that you know what vintage sounds are about!

I'm dying to hear your Classic. Sounds like a great pedal too. Just gotta have to wait for Rev's review on HC!

Sash

bigtonemusicbrewery
16 februari 2004, 17:31
Heya Keith!

Michel came to my band's practice yesterday and he brougt the Fuzz Master and the Treble Booster.
The Fuzz Master sounded like an awfully good vintage germanium Fuzz Face to me.
I have a Crest RI silicon Fuzz Face for the Doyle Bramhallish fuzz sounds and an Everman Fuzz Drive G2 (#1!) as a fuzzy OD, but am still looking for a good germanium fuzz face(hey, when you're a fuzz addict, you better do it right ;) ).

I also tried the Treble Booster, but it didn't work out for me, because I play Strats, although it's a great pedal! You can really hear that you know what vintage sounds are about!

I'm dying to hear your Classic. Sounds like a great pedal too. Just gotta have to wait for Rev's review on HC!

Sash

Hey Sash,

Despite all the mods, the Fuzzmaster is still a FuzzFace clone. To tell you the truth I don't really like the treble booster either if you use it by itself. I was never really into the "beano" sound. But I use it all the time in conjunction with other pedals. It sounds great if you put it in front of a Fuzzmaster that's set to the darkest input cap. Another cool use it to put it infront of a compressor that's turned all the way up. It gives you that ultra compressed overdrive like an old class A amp that's cranked at a really low volume. And my favorite is Treble booster+ Tonebender. I'm a big fan of Mick Ronson and this combo gives you that really harmonic-simulated cab effect that you get from a ring mod without the ring mod.
Also, The Rev's review is up!

Keith

sash
16 februari 2004, 17:59
Cool! I'll go check out Rev's review!

To be honest, the only setting on the input cap switch I liked was the darkest position, that way I really had a early Hendrix thing going on, on my Plexi. When I turned it up it started compressing the highs in a way I didn't really like.

You mention the use of the Treble Booster and the Fuzz Master running simultaneously. I did that yesterday too and that sounded awesome! Some really cool over the top sounds, but still usable!

Sash

Mitch
16 februari 2004, 19:53
Sash, nog even over hoe een input capacitor werkt: een condensator zorgt niet voor compressie, maar kan bepaalde frequentis 'tegenhouden'. Dat je meer treble hoort komt doordat er meer laag wordt tegengehouden. Daarbij blijft er dus meer treble over maar ook minder volume. Deze combinatie zorgt ervoor dat je meer hoge tone hoort en iets minder output. Da's dus een schijnbare compressie....

SiNiSTRaL
16 februari 2004, 21:03
Heya Keith!

Michel came to my band's practice yesterday and he brougt the Fuzz Master and the Treble Booster.
The Fuzz Master sounded like an awfully good vintage germanium Fuzz Face to me.
I have a Crest RI silicon Fuzz Face for the Doyle Bramhallish fuzz sounds and an Everman Fuzz Drive G2 (#1!) as a fuzzy OD, but am still looking for a good germanium fuzz face(hey, when you're a fuzz addict, you better do it right ;) ).

I also tried the Treble Booster, but it didn't work out for me, because I play Strats, although it's a great pedal! You can really hear that you know what vintage sounds are about!

I'm dying to hear your Classic. Sounds like a great pedal too. Just gotta have to wait for Rev's review on HC!

Sash

.....
die gast lult toch gewoon nederlands :???:

*edit: laat maar, gezien ie clips 'klemmen' en big muff en grote mof noemt, zal ie zijn verhaaltjes wel door een vertaalmachine gehaald hebben :D

p.s: je zoekt helemaal geen germaniumfuzzface, want die heb je al bij mij besteld, en ik heb al betaald voor de onderdeeltjes, so don't go all bitchy on me :P

sash
17 februari 2004, 15:48
Sash, nog even over hoe een input capacitor werkt: een condensator zorgt niet voor compressie, maar kan bepaalde frequentis 'tegenhouden'. Dat je meer treble hoort komt doordat er meer laag wordt tegengehouden. Daarbij blijft er dus meer treble over maar ook minder volume. Deze combinatie zorgt ervoor dat je meer hoge tone hoort en iets minder output. Da's dus een schijnbare compressie....

Ah zo, jah ik vond het ook niet echt een compressie die optreedt als bij een slechte distortion ofzo, meer alsof het geluid gecastreerd werd.

Mitch
17 februari 2004, 21:39
... meer alsof het geluid gecastreerd werd.

Minder 'ballen' inderdaad ! :D