PDA

View Full Version : Punk op een Squier Fat Strat gezocht



bertstratocaster
20 januari 2004, 22:29
Hallo,

Ik wilde een Squier Fat Strat gaan kopen en kan zelf niet spelen...

Daarom wilde ik vragen of iemand deze gitaar bepeeld en daarvan een stukje muziek kan opnemen. Het liefst wat punk.

Alvast bedankt

PS. Een andere Squier is ook goed, maar vermeld dit dan even.
PSS. Ook een geluidsfragment van een Yamaha Pacifica 112 is gewenst.

Br@mbo
21 januari 2004, 07:11
je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat de gitaar niet de enige bepalende factor is he, de versterker settings en bij dit soort opnames vooral de opnamemethode en -kwaliteit spelen voor een groot deel mee.

Een strat rechtstreeks in een soundcard van 5€ geplugd gaat anders klinken dan een start door een mooie marshall stack met een shure mic ervoor ,door een mengpaneeltje en daarna op minidiskrecorder ....

Ik denk dat amper 20% van de klank bepaald is door je gitaar bij computeropnames in mp3 formaat

enneu , als jij die gitaar eventueel zou willen kopen , als de bliksem naarde local gitaarboer en uittesten die hap !!! maken ze heus geen problemen van

Stitch
21 januari 2004, 09:28
tja....dat wordt moeilijk. Heb nog wel een soundsample staan op een squier met invader. Moet je ff zoeken op eruption bij sounds. Maargoed zoals gezegd is dat niet echt representatief voor elke squier.

BLOK182
21 januari 2004, 18:33
Mmm, ik heb nog wel wat oefenhokopnames van mijn Stagg strat met humbucker (ongeveer hetzelfde idee/kwaliteit als squier), tis alleen niet echte punk ofzo. Pleur me anders maar ff in je messengerlijst iron_arjan@hotmail.com

Stitch
21 januari 2004, 19:49
hmm sorry eruption had ik met mn ibanezzzZZzzz gedaan.

Hempo
25 januari 2004, 12:08
pacifica en Digitech RP100:
http://flattyres.isgreat.tv/layla.mp3

Sambal
5 februari 2004, 14:29
De kans is klein dat iemand met een squier zijn geluid opneemt :-D

Mithrandir
5 februari 2004, 16:27
Ik zal vanavond ff met mijn oude squiertje wat punk voor je opnemen, het gaat om een MIC Squier Strat uit 96. Ik zal proberen zo veel mogelijk het geluid van de squier naar voren te laten komen. Word dat beestje ook weer eens gebruikt :D

Nog voorkeuren voor een bepaald nummer, ik heb zelf helemaal niks met punk dus zeg jij het maar...

Sambal
5 februari 2004, 20:33
Nog voorkeuren voor een bepaald nummer, ik heb zelf helemaal niks met punk dus zeg jij het maar...

Kan je iets van Green Day, Pennywise of Bad Religion spelen?
En dan het liefst:

Green Day - When I come around
Green Day - Good Riddance (time of your live)
Bad Religion - It's a long way to the Promise Land

Br@mbo
5 februari 2004, 21:16
eum , is Good Riddance punk? ik ken er echt helemaal niets van , als ik aan punk denk denk ik aan distortion en powerchords :p please explain me

Billie Joe Armstrong
5 februari 2004, 21:23
@ Br@mbo

Punk is een levensstijl. Als je als punk band een nummer als Good Riddance (Time of your live) op je album zet is dat vreselijk punk :-D
Als je een mooie scheur etc wil horen luister je maar naar 'f.o.d' of 'she'. Misschien dat Sambal deze ook meer punk vindt, maar Good Riddance kan toch gewoon een mooi nummer zijn?!

Sambal
5 februari 2004, 22:42
eum , is Good Riddance punk? ik ken er echt helemaal niets van , als ik aan punk denk denk ik aan distortion en powerchords :p please explain me

Op de Nimrod CD idd niet, maar bij bootlegs of live-videos speelt Billie het nummer op zijn Blue.

Moet je echt effe checken:
- Stukken mooier op zijn electrische gitaar
- Echt wel distortion
- Zeker ook powerchords na ieder couplet (wat idd gepicked wordt)

Ik hoop het hiermee uitgelegd te hebben. :o

Daarnaast wilde ik aan Mithrandir ook het volgende nummer tippen (de kans is groter dat je een van de vele nummers kent en niet een enkel nummer)
Bad Religion - Homesick

Mithrandir
5 februari 2004, 22:51
Het word morgen, want ik ben pas net thuis van mijn werk en redelijk gaar. Ik denk dat het wat van Bad Religion word.

just starting
8 februari 2004, 22:30
he sambal is homesick niet toevallig van pennywise, of heeft bad religion ook een versie. het heeft denk ik niet veel zin om te vragen naar een mp3'tje op een bepaalde gitaar. vraag kees of een collega gewoon om wat akkoorden te spelen met goed wat distortion en je hebt punk-muziek :-D

is het niet een beetje saai om punk te leren spelen (don't get me wrong; ik luister wel veel punk) want zonder zang en drums is er weinig meer te horen dan een rechtoe rechtaan stukje gescheur.

off-topic: arjan is echt een sukkel, zit je een minuut achter een steen 1 tegen 3 wordt je gebanned door arjan omdat hij het campen noemt

Sambal
9 februari 2004, 19:15
he sambal is homesick niet toevallig van pennywise, of heeft bad religion ook een versie

:oops: Foutje, Homesick staat natuurlijk op Unknown Road van Pennywise en je kunt zoeken totdat je een ons weegt, maar Bad Religion heeft geen Homesick nummer.


is het niet een beetje saai om punk te leren spelen (don't get me wrong; ik luister wel veel punk) want zonder zang en drums is er weinig meer te horen dan een rechtoe rechtaan stukje gescheur.

In het begin ga ik natuurlijk lekker veel punk spelen omdat het makkelijk is, maar wel leuk om met je favo band mee te spelen :-D Later ga ik natuurlijk ook solos spelen....als ik kan spelen

(kijkend op mijn kalender) ... Ik zit alleen toch wel nog een beetje te wachten op het mp3-tje van Mithrandir ...

just starting
10 februari 2004, 18:54
he bert (sambal) en piet (billie joe) ik heb een mailtje gestuurd naar mithrander (op spelfouten voorbehouden) en gevraagd of hij nog wat gaat opnemen.

ben je nog steeds weg van de solo van Slash. Toen ik het aan mijn vader liet horen heeft hij zijn cd's allemaal laten horen aan mij!... vreemd genoeg ken je dan ook gewoon alle nummers helemaal uit je hoofd, terwijl het vet oude nummers zijn en ik me niet kan herinneren dat mijn pa die veel draaide.

gaan jullie nog steeds voor de fat strat voor punk of komen de iets duurdere epiphones ook in beeld :strat: :lp:
het lijkt me kut om lang naar slash te luisteren voordat je het zelf in de vingers hebt.

:chicken: