PDA

View Full Version : Snaardikte Strat?



Kees1
20 januari 2004, 21:26
Op mijn Strat zit .009 dit vind ik erg dun, en waar spelen jullie op?

Is het nodig om alles af te stellen bij het omschakelen naar .010.

Wilson
20 januari 2004, 21:32
ik speel op 011, maar ik zou als ik jou was eerst 010 nemen, het is beter om het geleidelijk op te bouwen zodat je vingers eraan kunne wennen. Mischien is het idd nodig de hals ietsjes bij te stellen en waarschijnlijk moet je de intonatie even controleren.

Voidhead
20 januari 2004, 21:36
ik denk niet dat het nodig is om iets af te stellen als je naar 010 gaat. een strat kan dat wel hebben (alle gitaren eigenlijk wel denk)

sash
20 januari 2004, 21:38
Ik speel zelf thuis op 011 en onstage 012 in gewone tuning.

Hals hoeft niet bijgesteld te worden, alleen misschien de veren van de tremolo. Intonatie hoeft ook niet bijgesteld te worden.

M'n Strat kwam met 009 snaren toen ik em kocht. Zelfde dag nog 011 opgezet en hoefde niets opnieuw af te stellen.

Kjiratsiekoedel
20 januari 2004, 23:31
ik heb 009 => vinnik te dun (ik wist niet wat voor snaren ik er eerst op had zitten)

ik moet nog ff een 010 of 011 set halen => lastig benden, maar wel mooier

Lacrymosa
21 januari 2004, 09:07
Ik speel 011, nie op een strat, maar goed

maar ik stem et zaakje wel in D

dus dan kost et weer wat minder moeite

CheerS!!

a-muse-d
21 januari 2004, 09:37
Ik heb deze snaren, speelt heerlijk vooral op dat veelste zware alder wood.

E = 0.09
B = 0.11
G = 0.16
D = 0.24
A = 0.32
E = 0.42

Speelt heerlijk. Als je er andere snaren op zet van bij E van 0.11 moet je wel zorgen dat je op B geen 0.11 snaar hebt zitten. Ik denk zelf dat een zetje 10-13-17-26-36-46 het beste voor je is. Maar dat is natuurlijk je eigen keus.

guvnor
21 januari 2004, 10:32
Ik speel met een setje .11 - .50 (van GHS geloof ik).
Klinkt heerlijk en hoefde maar weinig aan te passen (alleen intonatie).
Doe weinig mega-bends, dus daarheb ik geen problemen mee.

Wilson
21 januari 2004, 11:34
Ik heb deze snaren, speelt heerlijk vooral op dat veelste zware alder wood.

E = 0.09
B = 0.11
G = 0.16
D = 0.24
A = 0.32
E = 0.42

Speelt heerlijk. Als je er andere snaren op zet van bij E van 0.11 moet je wel zorgen dat je op B geen 0.11 snaar hebt zitten. Ik denk zelf dat een zetje 10-13-17-26-36-46 het beste voor je is. Maar dat is natuurlijk je eigen keus.

:roll: :roll: :roll:
:roll:

met ene setje 011 wordt bedoeld dat alle snaren dan dikker zijn, niet alleen de hoge E, de b is dan dus ook automatisch dikker. Ohja, alder is geen zwaar hout, vrij licht zelfs juist

harrievandenberg
21 januari 2004, 14:03
0.11 is 'officieel' voor Jazz-muziek!

Kjiratsiekoedel
21 januari 2004, 14:12
daarom vind ik het ook mooier klinker, het klinkt wat 'ronder' dan 009

a-muse-d
21 januari 2004, 14:38
Ik heb een gitaar volledig gemaakt van Solid Alder Wood. Gitaar spelen lukt prima maar alleen als je de gitaar om je schouderblad hebt zitten (standaard houding dus) maar wanneer je een eigentijdse show wil geven met je gitaar, ala de artistien van de laatste jaren zoals Placebo, Muse en zag vanochtend dat ook die gozer van Nirvana z'n gitaar wel eens boven ze hoofd houdt, dan willen je polsen het nog wel eens snel begeven onder het gewicht.

Ik heb overigens ook nog niet een fijne draagband gevonden voor dat zware ding. Volgende gitaar laat ik van Mahogany-hout wezen. Stukje lichter dacht ik.

Mithrandir
21 januari 2004, 14:41
0.11 is 'officieel' voor Jazz-muziek!
:???: Gelukkig staat officieel tussen aanhalingstekens.....

Wilson
21 januari 2004, 16:01
Ik heb een gitaar volledig gemaakt van Solid Alder Wood. Gitaar spelen lukt prima maar alleen als je de gitaar om je schouderblad hebt zitten (standaard houding dus) maar wanneer je een eigentijdse show wil geven met je gitaar, ala de artistien van de laatste jaren zoals Placebo, Muse en zag vanochtend dat ook die gozer van Nirvana z'n gitaar wel eens boven ze hoofd houdt, dan willen je polsen het nog wel eens snel begeven onder het gewicht.

Ik heb overigens ook nog niet een fijne draagband gevonden voor dat zware ding. Volgende gitaar laat ik van Mahogany-hout wezen. Stukje lichter dacht ik.

ik weet niet of je het weet hoor, maar heel veel gitaren zijn gemaakt van solid alder wood, strats of teles bijv. Mahogany is trouwens nog wat zwaarder hoor. En wat je zegt over die artietsen, die hadden ook alelmaal een gitaar van solid alder wood zoals jij het noemt, of van mahony, ze hadden waarschijnlijk gewoon meer kracht in hun polsen

sash
21 januari 2004, 22:27
en zag vanochtend dat ook die gozer van Nirvana z'n gitaar wel eens boven ze hoofd houdt, dan willen je polsen het nog wel eens snel begeven onder het gewicht.



Hoe dik zijn jouw polsen? 2 centimeter?

Lacrymosa
22 januari 2004, 09:21
0.11 is 'officieel' voor Jazz-muziek!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik op mn jazz gitaar met 011 ben begonnen, en toen niet meer terug wilde, en op al mn andere gitaren ook 011 heb gezet

CheerS!!

Jools
22 januari 2004, 10:37
Ik heb overigens ook nog niet een fijne draagband gevonden voor dat zware ding. Volgende gitaar laat ik van Mahogany-hout wezen. Stukje lichter dacht ik.

mahonie is over het algemeen toch wel een tikkie zwaarder dan elzen... dacht it

Mr.Bluesbreaker
22 januari 2004, 14:26
Ik kan me idd ook moeilijk voorstellen dat mijn mahonie lp standard minder weegt dan een elzen gitaar. Die zou dan rond de 4,5/5 kilo moeten zitten :-D ? Dat krijg je inderdaad niet omhoog maar je vergist je denk ik.