PDA

View Full Version : wat is een goede Flanger?



the sure thing
20 januari 2004, 21:09
Ik zoek een goede flanger voor een redelijke prijs. Laatst werd er de Ibanez FL-9 aangeboden. Wordt niet meer gemaakt. Is dat een goede flanger?

Mitch
20 januari 2004, 21:48
Da's een hele aardige. Zeker als je op eBay kunt kopen (via creditcard of PayPal) zijn die zeer interessant. Goede, betaalbare flangers worden er niet echt gemaakt vind ik. Of duur, of k*t :(
Tweedehands is er plenty te vinden. Van Ibanez zijn trouwens de FLL, SF10 vergelijkbaar goed en nog goedkoper ook. De 9 serie had de naam, de andere twee zijn van iets later maar net zo goed.

skanky
21 januari 2004, 09:25
De FL-9 wordt binnenkort gereissued, http://www.ibanez.com/namm/04w_namm.asp?pr=3

Mitch
21 januari 2004, 10:50
Ja, maar ook die wordt veel te duur.

elmark
21 januari 2004, 13:30
Ik hoor ook veel positieve reacties over de DOD Stereo Flanger FX-75C, iemand hier ervaringen mee?

phx
21 januari 2004, 21:37
ik heb zelf de originele fl-9 van ibbi en bevalt me WAY better dan bijv de boss flangers (hf-2 of bf-2/3) de fl-9 is lekekr analoog en heeft 1 belangrijke knop: REGEN deze maakt je geluid warmer


PHX
ps bovendien haalt hij het hoog er niet uit

Mithrandir
21 januari 2004, 22:46
Als we het dan toch over flangers hebben, wat zijn goede flangers die best wat meer mogen kosten?

vinni
21 januari 2004, 23:02
Heb zelf een Maxon Fl301 flanger. Perfect en lekker makkelijk.
Heb ook nog even een Foxrox True Zero Flanger gehad.....
Kan je leuke geluiden mee maken maar niets voor het podium, veel te lastig in te stellen.

Groet,
Vinni

belfrink
22 januari 2004, 09:39
MXR Flangers schijnen ook goed te zijn, Iron Maiden gebruikt die ook.

hadv
22 januari 2004, 21:11
ooit een fl-9 gehad, nix op aan te merken
nu heb ik een EH electric mistress deluxe, toch wel een klasse beter :D

Nicci
29 januari 2004, 22:17
Als we het dan toch over flangers hebben, wat zijn goede flangers die best wat meer mogen kosten?

ik heb sinds kort de Electric Mistress Deluxe. Kost wat meer, maar een heerlijk geluid.

Mithrandir
29 januari 2004, 22:33
Ik zit idd ook aan de Electric Mistress te denken, heb wat samples gehoord op de site van EHX en die klonken best lekker en dat ding ziet er gewoon zo tof uit :D Waar heb jij hem gekocht?

Nielsje
29 januari 2004, 23:09
Die MXR flanger is goed....

als je veel geld wil uit geven: A-DA flanger.. (ofzo, weet niet meer precies hoe je het schrijft), oud, maar zo gigantisch goed..

Ik heb zelf een amdek flk-100 (een wat?!?)

ja heeft me 65 guldens voor neergelegt, maar tis echt werkelijke waar een van de besten...

Nicci
30 januari 2004, 07:44
Ik zit idd ook aan de Electric Mistress te denken, heb wat samples gehoord op de site van EHX en die klonken best lekker en dat ding ziet er gewoon zo tof uit :D Waar heb jij hem gekocht?

feedback.

hadv
30 januari 2004, 13:01
waveworld

maar de winkel maakt niet zoveel uit voor de kwaliteit :razz:

Mithrandir
30 januari 2004, 13:09
Wel voor de prijs en of ze uberhaupt EHX verkopen.

Harry
30 januari 2004, 13:38
MXR Flangers schijnen ook goed te zijn, Iron Maiden gebruikt die ook.

heb ik ook, is nog steeds de beste die ik gehoord heb. Is wel oud, maar volgens mij zijn ze opnieuw uitgebracht.

Nicci
30 januari 2004, 15:09
nou die van mij heeft anders kuren. er zit iets los van binnen. af en toe valt het geluid weg. even een trapje links en het is weer in orde.

Harry
30 januari 2004, 17:11
hehehe, die van mij begon laatst ook te storen. Mag het een keer na 30 jaar...... :cool:

Nicci
30 januari 2004, 18:22
ik heb er in 1 week 2 gekocht. 1 oude en een nieuwe. de oude had ik aangesloten op een adapter. heeeel vreemd geluid. ik dacht dat ik de plus en de min verkeerd had staan op de adapter, dus ik wissel die. nog steeds een heeeeel vreemd geluid. sindsdien doet hij het niet meer. hij beviel echter zo goed dat ik direct een nieuwe besteld heb. en die heeft dus ook kuren . . . het is niet mijn week . . . .
die nieuwe valt natuurlijk gewoon onder garantie, dus ik maak me geen zorgen.