PDA

View Full Version : epiphone elite SG '61 of gibson special faded SG



SonicDeafMonkey
20 januari 2004, 20:18
welke van deze 2 zou beter in kwaliteit zijn? ik ga weer es spare voor een nieuw gitaartje, en aangezien ik SG's toch wel een beetje een van de mooiere gitaar soorten vind.. (en Angus Young me gitaarheld is)..
bij voorbaat dank
maarten

Geert Teekens
20 januari 2004, 20:37
GIBSON lijkt me in de meeste gevallen toch wel beter als Epiphone.

Ik heb in Feedback wel eens zo'n Faded SG bespeeld. Hij speelde en klonk erg lekker. Niks te klagen. Niet te duur..

Groeten van Geert

Neals
20 januari 2004, 20:38
Mjah, die Epi is geloof ik Made in Japan, en die japanners bouwen erg goede gitaren.

De faded heeft het naar mijn mening net niet.

iam
20 januari 2004, 20:48
elite is top of the line japans,

faded is 'low bottom' usa...

Bij de fenders kan je het vergelijken met een bv custom tele of thinline tele (mexicaans top of the line) die ik beter vind spelen dan een highway tele...

testen is de boodschap!!

green_day
20 januari 2004, 20:51
Die epiphone elites zijn super hoor! Ze doen niet (echt) onder voor gibsons.. Alleen vind ik zelf een beetje het probleem dat als ik bijvoorbeeld een sg koop liever een heb waar gibson op staat (noem mij maar merkgeil ja)
Die special faded is geloof ik een beetje de highway one van gibson (ook met de lak was iets, slecht ofzo) Als je een "goedkope" SG wil van gibson moet je eens kijken naar de special (dus niet faded), want die zijn wel goed!

Voidhead
20 januari 2004, 21:28
ik zou de gibson kopen, noem mij ook maar merkgeil :)

maarre seriously, ik own een gibson lp special uit 1990 (geen faded)
foto: http://www.guitarcrazy.com.au/images/Inventory/Guitars/Gibson/Les_Paul/Special_1990.jpg

Die klinkt en speelt echt super en daar heb ik ook niks over te klagen, goede afwerking etc... alleen tjah je hebt niet de luxe van een standard of custom etc... maarja geen fratsen dat scheelt.
Ik weet niet hoe het zit met die nieuwe gibson specials hoe die afgewerkt zijn maar als het net zo zit als bij die oudere dan is het een prima gitaar.

Blijepanda
20 januari 2004, 21:45
Ik heb zelf een SG special, en het is zeker een aanrader.

Matje
20 januari 2004, 22:42
Die epiphone elites zijn super hoor! Ze doen niet (echt) onder voor gibsons.. Alleen vind ik zelf een beetje het probleem dat als ik bijvoorbeeld een sg koop liever een heb waar gibson op staat (noem mij maar merkgeil ja)
Die special faded is geloof ik een beetje de highway one van gibson (ook met de lak was iets, slecht ofzo) Als je een "goedkope" SG wil van gibson moet je eens kijken naar de special (dus niet faded), want die zijn wel goed!

De special en de faded zijn zowat hetzelfde. Dus het is onzin om te zeggen dat de faded "wel goed" is. De faded heeft alleen een ebben toets (iets strakker geluid) en een andere finisch waar je van moet houden.

@iro
20 januari 2004, 23:07
spijtig da die faded ni linkshandig verkrijgbaar zijn ... :cry: anders had ik er wel één 8)

SonicDeafMonkey
20 januari 2004, 23:16
ja de special.. mooi, maar de kleuren staan me een beetje tegen, (behalve de platinum, maar die is een stap duurder) ik vind dat bruin of rood toch meer SG dan zwart of blue flip flop of hoe die vage kleur ook heet. en als et toch dezelde gitaar is.. maar kan ik met zo'n gibson het goeie AC/DC geluid krijgen? of moet ik dan een angus young elementje derbij kopen?

hadv
20 januari 2004, 23:54
het zou me nix verbazen dat als je die epi-elite in een blinddoektest vergeleek met de gibson faded dat dan die epi het won
en een gibson special....ik zou um niet willen hebben
het enige waar ik niet zeker van ben met die epi zijn de pu's :???:

Matje
21 januari 2004, 16:51
spijtig da die faded ni linkshandig verkrijgbaar zijn ... :cry: anders had ik er wel één 8)

Conijn muziek Eindhoven.

En hoe je een angus young sound krijgt? gewoon die sg in een marshall pluggen (bij voorkeur een plexi of jtm45).

@iro
21 januari 2004, 17:36
hebben die een site ?

Matje
21 januari 2004, 18:29
ja

Matje
21 januari 2004, 18:34
ja

green_day
21 januari 2004, 20:31
Die epiphone elites zijn super hoor! Ze doen niet (echt) onder voor gibsons.. Alleen vind ik zelf een beetje het probleem dat als ik bijvoorbeeld een sg koop liever een heb waar gibson op staat (noem mij maar merkgeil ja)
Die special faded is geloof ik een beetje de highway one van gibson (ook met de lak was iets, slecht ofzo) Als je een "goedkope" SG wil van gibson moet je eens kijken naar de special (dus niet faded), want die zijn wel goed!

De special en de faded zijn zowat hetzelfde. Dus het is onzin om te zeggen dat de faded "wel goed" is. De faded heeft alleen een ebben toets (iets strakker geluid) en een andere finisch waar je van moet houden.

nou er zit echt wel duidelijk verschil in die gitaren, het zit hem niet alleen in de finish. Bijvoorbeeld de kwaliteit van het hout slechter op de faded. Zoals ik al zei is het de highway one van gibson zeg maar.. hij is gewoon goedkoop, maar ook beduidend minder dan de gewone special.

Neals
21 januari 2004, 21:04
De Faded is ook een gitaar uit de 'special' serie.

Maar wat kost de elite SG van epiphone? Want ik vind ze er behoorlijk vet uitzien.

@iro
21 januari 2004, 21:08
ja

url ?

Matje
23 januari 2004, 13:35
Die epiphone elites zijn super hoor! Ze doen niet (echt) onder voor gibsons.. Alleen vind ik zelf een beetje het probleem dat als ik bijvoorbeeld een sg koop liever een heb waar gibson op staat (noem mij maar merkgeil ja)
Die special faded is geloof ik een beetje de highway one van gibson (ook met de lak was iets, slecht ofzo) Als je een "goedkope" SG wil van gibson moet je eens kijken naar de special (dus niet faded), want die zijn wel goed!

De special en de faded zijn zowat hetzelfde. Dus het is onzin om te zeggen dat de faded "wel goed" is. De faded heeft alleen een ebben toets (iets strakker geluid) en een andere finisch waar je van moet houden.

nou er zit echt wel duidelijk verschil in die gitaren, het zit hem niet alleen in de finish. Bijvoorbeeld de kwaliteit van het hout slechter op de faded. Zoals ik al zei is het de highway one van gibson zeg maar.. hij is gewoon goedkoop, maar ook beduidend minder dan de gewone special.

De kwaliteit van het hout is zeker niet minder dan die van een special.

@iro: www.conijnmuziek.nl (google?)