PDA

View Full Version : Blue ridge gitaren...is dat wat?



rainman
20 januari 2004, 20:01
Ik ben laatst in Den Bosch in een winkel geweest kijken waar ze blue ridge akoustische gitaren hebben...

Klonk best vet en schijnbaar replika's van martin gitaren.

Iemand eigenaar van een blue ridge? Of hier ervaring mee?

Greets Rainman

maylingjv
21 januari 2004, 22:03
heb ze al eens gehoordt in amsterdam bij www.palmguitars.com (importeur ervan geloof ik) leuke gitaren,goed geschikt voor flatpicking enzo mooie klank,alleen spijtig dat dat winkeltje een mesthoop is,ze zijn ook importeur van moon gitaren en stromberg.

evilpompie
29 januari 2004, 23:40
Zeker bij Luthiers? Erg goede zaak overigens, zeer deskundig. Ik heb zelf alleen maar goede verhalen gelezen over blueridge gitaren. Echter, je moet in alle gevallen zelf een oordeel vellen.

Stringkiller
13 februari 2004, 13:47
:lol:
Ik ben zelf in het bezit van een Blueridge. Een BR163. Ik vind het echt een geweldige gitaar, licht te bespelen en een fantastisch diep geluid. Heb hem nu een half jaar en ben er nog steeds blij mee. Ik had hiervoor een Cort earth 100, ook fijn om mee te beginnen, maar nu heb ik het gevoel echt iets goeds te hebben. Heb de mijne overigens bij Bergmann in Arnhem gekocht. Wat mij vooral opviel is dat juist de lage tonen er ook mooi uitkomen. Die willen nog wel eens wat wegvallen. Het is wel een massieve gitaar, dus geen gelamineerd hout. Dat zal wellicht ook debet zijn aan het goede geluid.

http://www.elderly.com/new_instruments/items/images/20N/BR163_front.jpg

Elektrik_Sixx
7 maart 2004, 03:24
Ben ook erg geinteresseerd in de Blueridge BR163.
Weet iemand wat de prijzen zijn bij die dealers in Arnhem en Den Bosch?
Bij Palm Guitars zijn ze in ieder geval erg duur. Kun je ze nog beter via internet bestellen , dan ben je inclusief verzendkosten nog goedkoper uit.

Kan iemand ook een vergelijking maken tussen de BR163 en bijv de Furch OM 24SR?

Elektrik_Sixx
7 maart 2004, 03:24
Ben ook erg geinteresseerd in de Blueridge BR163.
Weet iemand wat de prijzen zijn bij die dealers in Arnhem en Den Bosch?
Bij Palm Guitars zijn ze in ieder geval erg duur. Kun je ze nog beter via internet bestellen , dan ben je inclusief verzendkosten nog goedkoper uit.

Kan iemand ook een vergelijking maken tussen de BR163 en bijv de Furch OM 24SR?

Elektrik_Sixx
7 maart 2004, 03:24
Ben ook erg geinteresseerd in de Blueridge BR163.
Weet iemand wat de prijzen zijn bij die dealers in Arnhem en Den Bosch?
Bij Palm Guitars zijn ze in ieder geval erg duur. Kun je ze nog beter via internet bestellen , dan ben je inclusief verzendkosten nog goedkoper uit.

Kan iemand ook een vergelijking maken tussen de BR163 en bijv de Furch OM 24SR?

Elektrik_Sixx
7 maart 2004, 03:25
Ben ook erg geinteresseerd in de Blueridge BR163.
Weet iemand wat de prijzen zijn bij die dealers in Arnhem en Den Bosch?
Bij Palm Guitars zijn ze in ieder geval erg duur. Kun je ze nog beter via internet bestellen , dan ben je inclusief verzendkosten nog goedkoper uit.

Kan iemand ook een vergelijking maken tussen de BR163 en bijv de Furch OM 24SR?

Elektrik_Sixx
7 maart 2004, 03:29
Sorry, kreeg vier keer een foutmelding na het invoeren.