PDA

View Full Version : Hulp bij info over Les Paul Special jaren '80 2 humbies



imlikeajungle
20 januari 2004, 19:03
Hoi,

Ik zag een ad van een gitaar die me interesseert maar ik vind er nergens info over en de verkoper heeft geen foto... Wie weet er iets over of waar ik ites kan vinden over Les Paul Specials uit de jaren 80, wat voor PU's zijn het (humbuckers is alles wat ik weet), wat zijn ze waard, kan je ze vergelijken met een LP studio of eerder met een player als een LP junior?
Thanx voor de hulp!

Mr.Bluesbreaker
20 januari 2004, 19:43
Wat ik weet is dat veel les pauls uit de jaren 80 van niet al te beste kwaliteit waren, ze gingen bijna failliet toen. Natuurlijk heb je overal goede en slechte exemplaren tussen, maar pas op bij bouwjaren uit de jaren 80. at mij bijstaat van een les paul special is dat deze modellen heel vaak zijn uitgerust met p-90 elementen? (geen hb's dus, wat velen denken.)

Luca P
20 januari 2004, 20:05
Ja dat staat ook in "Gruhn's Guide to vintage guitars".
Is het een double cut (tot 1989) of een double cut (vanaf 1989)?

imlikeajungle
21 januari 2004, 00:14
Hij heeft wel degelijk twee humbuckers en geen P-90's aangezien de ad spreekt over ene zebra (tenzij er zebra P90's bestaan???:p)... Enneh Luca, ik denk dat je punt niet helemaal duidelijk is :D Is het single tot '89 of double tot '89? Ik heb de eigenaar gemaild maar heb nog geen antwoord... Zijn single cuts beter?

michielv
21 januari 2004, 12:18
Ik denk dat het dan een The Paul is, een soort platte Les Paul (vergelijkbaar met een LP special) maar dan met humbuckers. Voor zover ik weet zaten daar 'dirty fingers' humbuckers op, maar die waren volgens mij allemaal zwart. Overigens zijn die The Pauls gemaakt van notenhout naar ik meen, zou ik ook even naar vragen.

De epi les paul special is inderdaad een gitaar met humbuckers maar niet te vergelijken met een The paul.

imlikeajungle
21 januari 2004, 12:55
Het is een singlecut, "ferrari rood". En het is wel degelijk een LP Special, geen The Paul. Hij vraagt 600 in geen fantastische staat van de lak, de rest is prima in orde.

yhcmarc
21 januari 2004, 14:18
zoiets als deze dus ??

http://www.ymondhc.com/homes/marc/guitar/les%20paul/IM004438.jpg

Marc

imlikeajungle
21 januari 2004, 17:18
I guess... Buiten de hardware in ieder geval. Ik mail de foto naar de eigenaar. Thx Marc!

Lacrymosa
22 januari 2004, 09:04
Ik zou em wel eerst ff goed proberen, want je hebt best kans dat je voor dat geld een nieuwe gitaar koopt die veel beter is

aangezien de jaren 80 (en de afgelopen jaren) nou niet de beste gibson jaren waren

CheerS!!