PDA

View Full Version : G-Major firmware update 1.26



Rob@tele
20 januari 2004, 15:49
Hej G-Major users,

TC heeft een nieuwe firmware update op hun website 8-) http://www.tcelectronic.com/Default.asp?Id=928) geplaatst!
De nieuwe features:

In Level, Global Out Level and Preset Out Level
We have added a Mapping Response Curve to the three level parameters the Mod Menu. This will make you able to define your own curve to the "In Level", "Global Out Level" and "Preset Out Level" parameters. This gives highly added value when using an Expression pedal to control one or more of these parameters.

External control of EQ and Noise Gate On/Off added
The Noise Gate and EQ blocks can now also be switched On/Off either via a MIDI CC message sent from your MIDI board or via a momentary pedal connected to the External Control In.

Level at "Bypass All" has been changed to be equal with Preset Output Level
This way the Output level is kept according to the set Preset Output Level also when the G-Major is bypassed.

Gain Parameter added to the Compressor
In many cases the Compressor will reduce the signal level. G-Major has a built in Auto Makeup Gain to compensate for this. On request we have now added a regular Gain parameter also.

Kill Dry Parameter
To get full benifit of all effect blocks the G-Major should be used in a serial loop. However, some amps or setups uses parallel loops. To achieve the best performance in these setups the new added Kill-Dry parameter muting the Dry signal on the Outputs, should be used.

The Pitch detection for the Tuner is now positioned before the Input Level control
This means that the Tuner works perfectly even if your expression pedal controlling the Input Level is turned down.
Independend level control of the two voices in the pitch section
The Pitch Shifter in the Pitch block features two voices. It is now possible to set individual Levels on the two voices.

Bugfixes:
- Fixed issue with DRAM timing.
- Small bugs fixed in the Reverb filters.
- The digital Input now works when you set G-Major to "Digital In" and "Internal Clock".
- Bug in Switch Input solved.
- Momentary switch now also works with Preset Boost.
- Global Input Level control has been moved to after the Noise Gate.

Have fun!
Grtz.
Rob

LordRiffenstein
20 januari 2004, 16:02
Jup, heb dit weekend een optreden en zondag gaat de nieuwe update geinstalleerd worden!

kokeleko
20 januari 2004, 17:50
Wordt het toch nog een multi inzetbare doos, mooi voor de g-majoor eigenaren. :wink:

maarten
20 januari 2004, 19:17
In Level, Global Out Level and Preset Out Level
We have added a Mapping Response Curve to the three level parameters the Mod Menu. This will make you able to define your own curve to the "In Level", "Global Out Level" and "Preset Out Level" parameters. This gives highly added value when using an Expression pedal to control one or more of these parameters.

ooh damn dat is fijn, daar zat ik nu al mee te kloten.. finally :D


External control of EQ and Noise Gate On/Off added
The Noise Gate and EQ blocks can now also be switched On/Off either via a MIDI CC message sent from your MIDI board or via a momentary pedal connected to the External Control In.

Level at "Bypass All" has been changed to be equal with Preset Output Level
This way the Output level is kept according to the set Preset Output Level also when the G-Major is bypassed.

dit was ook al iets wat me irriteerde.. erg fijn!


Gain Parameter added to the Compressor
In many cases the Compressor will reduce the signal level. G-Major has a built in Auto Makeup Gain to compensate for this. On request we have now added a regular Gain parameter also.

Kill Dry Parameter
To get full benifit of all effect blocks the G-Major should be used in a serial loop. However, some amps or setups uses parallel loops. To achieve the best performance in these setups the new added Kill-Dry parameter muting the Dry signal on the Outputs, should be used.

The Pitch detection for the Tuner is now positioned before the Input Level control
This means that the Tuner works perfectly even if your expression pedal controlling the Input Level is turned down.
Independend level control of the two voices in the pitch section
The Pitch Shifter in the Pitch block features two voices. It is now possible to set individual Levels on the two voices.

Bugfixes:
- Fixed issue with DRAM timing.
- Small bugs fixed in the Reverb filters.
- The digital Input now works when you set G-Major to "Digital In" and "Internal Clock".
- Bug in Switch Input solved.
- Momentary switch now also works with Preset Boost.
- Global Input Level control has been moved to after the Noise Gate.

Have fun!
Grtz.
Rob

maestro_nl
20 januari 2004, 19:49
Ik zou graag meer variaties van een effect willen.
Bv. MXR phase of Maxon phase of Boss phase etc...
Meer delay variaties, meer toegespits op U2, Pink Floyd etc...

Tuner nog iets stabieler

Volume onder een swell pedaal ipv eindvolume v/e serieel effect te gebruiken.

Vibe

Leslie


(schiet me ff nix meer te binnen)

LordRiffenstein
20 januari 2004, 19:57
Meer delay variaties, meer toegespits op U2, Pink Floyd etc...

Volume onder een swell pedaal ipv eindvolume v/e serieel effect te gebruiken.

Wat bedoel je met meer delay variaties?? Er zitten toch al enkele verschillende in de GM?

Hoe wil je die swell dan hebben? Ik gebruik mijn volume-pedaal op 2 manieren:

-ik controleer Global In Level, je effecten blijven mooi doorklinken terwijl je eigenlijke volume verminderd, of veranderd.

-ik controleer Global Out Level om de boel helemaal still te krijgen, geen doorklinken van effecten.

maarten
20 januari 2004, 20:04
Vibe

Leslie




dr zit een leslie op de g major... of wil je em verbeterd zien???

vibe weet ik eventjes niet zo

LordRiffenstein
20 januari 2004, 20:08
dr zit een leslie op de g major... of wil je em verbeterd zien???

vibe weet ik eventjes niet zo

Leslie??? Er zit een leslie-achtige patch op maar een echte Leslie is het toch niet.

maarten
20 januari 2004, 22:19
hmm

wat is t verschil dan tussen die "leslie achtige patch" en een fatsoendelijk leslie effect?

maarten
20 januari 2004, 22:20
hmm

wat is t verschil dan tussen die "leslie achtige patch" en een fatsoendelijk leslie effect?

morris
21 januari 2004, 03:01
Goed van TC zeg. Eindelijk... Nu nog een update voor de GForce. Volgens mij hoort die al bij de discontinued products.....

LordRiffenstein
21 januari 2004, 08:49
hmm

wat is t verschil dan tussen die "leslie achtige patch" en een fatsoendelijk leslie effect?

Als je ooit je gitaar via een ECHTE leslie gehoord hebt weet je het wel. Er zijn echt HEEL weinig aparaten die het benaderen, H&K Rotosphere en de Korg G4 zijn zowat de enige echt goede.

Rob@tele
27 januari 2004, 12:36
Heb nu de update gedraaid en het blijkt dat de on/off cc's voor de effect blocks zijn omgedraaid (127==uit en 0==aan)... :???:
Ik heb het reeds gemeld bij TC. Wellicht kunnen meer G-Major gebruikers dit melden via hun support site zodat ze snel een nieuwe update online zetten....

LordRiffenstein
27 januari 2004, 13:06
Heb nu de update gedraaid en het blijkt dat de on/off cc's voor de effect blocks zijn omgedraaid (127==uit en 0==aan)... :???:
Ik heb het reeds gemeld bij TC. Wellicht kunnen meer G-Major gebruikers dit melden via hun support site zodat ze snel een nieuwe update online zetten....

Volgende week zou 1.27 met een oplossing voor dit probleem gepost worden!

habberdoedas
14 februari 2004, 09:28
Ik heb net mijn g-major geupdated maar nog niet gebruikt. Wat is precies het probleem met 127 = uit en 0 = aan?. Leg ff uit in begrijpelijke taal

Rob@tele
14 februari 2004, 15:02
Het probleem is nu opgelost in versie 1.27 die nu op de TC site staat. Een midi CC, Control Change, is een soort van digitale/software knop met een nummer, bv 66 die een waarde kan hebben tussen de 0 en 127. Hiermee is het mogelijk om parameters, b.v. delay time of chorus depth in te stellen met een midi expressie pedaal aangesloten op je midi controller of via midi sequencing software etc. De CC kunnen ook gebruikt worden als binaire schakelaars (aan/uit) met 0=uit en 127=aan. In versie 1.26 van de G-major software waren de CC's voor het aan/uit schakelen van effectenblokken omgewisseld...

ieme
19 februari 2004, 13:02
update 1.27 is er al...

Nog een paar nachtjes slapen en dan heb ik ook een:
http://homepage.mac.com/mesaboogie/Major/Majorfront.jpg

kokeleko
19 februari 2004, 13:18
Ok mannen de G-major.

Kun je met die update nou ook bv Reverb en Delay parallel zetten en 100% wet , en kun je dan ook de Reverb en Delay met CC's afzonderlijk schakelen , dit alles zonder fase verschuivingen in je sound.

M.a.w is ie te gebruiken in een parallele fx-loop?

Zo ja dan ben ik over stag :-D

LordRiffenstein
19 februari 2004, 13:21
Ok mannen de G-major.

Kun je met die update nou ook bv Reverb en Delay parallel zetten en 100% wet , en kun je dan ook de Reverb en Delay met CC's afzonderlijk schakelen , dit alles zonder fase verschuivingen in je sound.

M.a.w is ie te gebruiken in een parallele fx-loop?

Zo ja dan ben ik over stag :-D

Ja, kan in een parallel loop door de Kill Dry functie en de fx kunnen met CCs geschakeld worden. Ik ga me een Mini Line Mixer van Skrydstrup kopen en dan de hele zwik in parallel zetten.

kokeleko
19 februari 2004, 13:52
Waarom een line mixer als je een killdry functie hebt.
Je hebt een parallel fx-loop , met daarin je fx (100% WET), dat was ook meer mijn vraag, als je nou in 1 patch de Reverb uit zet , en je Delay laat lopen , of je zet beide uit komt er toch geen geluid meer uit de G-Majoor?
En heb je dan toch geen line mixert nodig.

LordRiffenstein
19 februari 2004, 14:30
Waarom een line mixer als je een killdry functie hebt.
Je hebt een parallel fx-loop , met daarin je fx (100% WET), dat was ook meer mijn vraag, als je nou in 1 patch de Reverb uit zet , en je Delay laat lopen , of je zet beide uit komt er toch geen geluid meer uit de G-Majoor?
En heb je dan toch geen line mixert nodig.

Omdat de mixing van de fx-loop niet op alle versterkers even goed is en met een simpele line mixer kan je de loop op serieel zetten en de mixing gebeurd dan in de mixer. Dit is dan op unity gain en dan bepaal je de hoeveelheid fx via het volume van de fx op het toestel.

Rectifier
19 februari 2004, 15:40
Dus je bedoelt dat de FX loop op je Engl niet goed genoeg is? :-?

LordRiffenstein
19 februari 2004, 15:45
Dus je bedoelt dat de FX loop op je Engl niet goed genoeg is? :-?

Nope maar wie zegt dat ik enkel op Engl speel/blijf spelen? :-D

kokeleko
20 februari 2004, 11:18
Nope maar wie zegt dat ik enkel op Engl speel/blijf spelen? :-D

Guytron?? :-D :-D :-D

LordRiffenstein
20 februari 2004, 11:25
Guytron?? :-D :-D :-D

Leuke versterker :razz:

kokeleko
20 februari 2004, 11:30
Ik voelde al nattigheid, Engl is te popie :-D

LordRiffenstein
20 februari 2004, 11:37
Ik voelde al nattigheid, Engl is te popie :-D

Oh niks is zeker!!! Er zijn nog enkele andere versterkertjes die me interesseren zoals Divided By 13 of Top Hat...

Wat is popie?

kokeleko
20 februari 2004, 11:40
Popie is populair Nederlands voor "te populair", snappie :D

Is zo'n Tone King Imperial niks voor jou?

LordRiffenstein
20 februari 2004, 11:42
Popie is populair Nederlands voor "te populair", snappie :D

Is zo'n Tone King Imperial niks voor jou?

Oh, I don't care. Als het om popie ed ging had ik mijn Diezel wel gehouden :???:

Mmm tone King, moet ik maar eens checken. 2 weken geleden stond er een Naylor op Ebay De maar helaas geen geld momenteel, rackje uitbouwen eh :-D

habberdoedas
20 februari 2004, 14:38
Jawel mij G-major is nu ook geupdated met 1:27. Alleen ben ik nog niet toe gekomen om hem uit te testen. (Ben nog bezig met het opnieuw opbouwen van m`n guitar rack) De G-Major wil ik gaan aansluiten op de parallel fx loop van mīn pré-amp. Lordriffenstein had het over de Killdry funktie. Dus als ik het goed begrijp moet ik de KILLDRY funktie aanzetten in de G-major als ik hem op de parallele fx loop van mīn preamp aan sluit. Waar vind ik de Killdry funktie, in Mod, Util,....van de G- Major.
Ook wil ik het expressie pedaal van mīn roland fc 200 midifootcontroller gaan gebruiken als een volume pedaal. Het moet dan zo worden dat als ik het volume naar beneden breng de effecten langzaam uitsterven en niet dat ze abrupt afgekapt worden Echter .... kan dat met de nieuwe 1:27 update van de G-major.......en hoe doe je dat....... In het verleden had ik zo'n instelling echter het expressie pedaal begon pas als volumepedaal te werken als het ą 50% ingetrapt was. Dus echt mooie swell effecten kon ik moeilijk maken.... Alvast bedankt voor jullie tips en ik verneem....

LordRiffenstein
21 februari 2004, 00:19
Itīs all in the manual!! :-D

love_emo
9 maart 2004, 01:48
Ik heb nog een G-Major te koop, voor mensen die nog interesse hebben mail even voor de prijs en andere info: love_emo@hotmail.com Ik kan wel vertellen dat hij gloednieuw is en nog in doos!!
Ggroet, Ronald