PDA

View Full Version : Verschil in voeding V.S. en Nederland???



daron_kurt
20 januari 2004, 12:45
Ik wil misschien een Line6 DL-4 kopen via ebay uit de V.S. Nu staat mij alleen bij dat ze in amerika een ander soort voltage enzo uit t stopcontact krijgen. Kan ik hier in Nederland gewoon een goeie adapter voor zo'n pedaal kopen zodat ik hem wel gewoon op het stroomnet hier kan aansluiten?
Zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten?

hadv
22 januari 2004, 21:18
tuurlijk, maar je moet wel PRECIES weten:
- welk voltage
- hoeveel stroom ie moet kunnen leveren (vaak het minste probleem)
- wat voor plug en hoe die moet worden aangesloten (ground aan tip of ground aan sleeve)
overigens hoort dit gewoon in de handleiding te staan

Negative K3 fan
22 januari 2004, 21:27
die lien6 modeller pedalen hebben aparte adapters nodig, als je die klerel daar zn adapter mooi laat houden (jij hebt er toch niets aan) en hier in europa een adapter koopt die ook voor line6 pedalen geschikt is zal het werken.

Mitch
22 januari 2004, 22:30
Ja, die adapter moet je de verkoper lekker laten houden. Ze hebben niet alleen 110V i.p.v. 230V, de pootjes zijn ook anders. Scheelt gewicht met verzenden; die L6 bakken zijn al groter en daardoor duurder te verzenden dan een gemiddeld pedaal als ik me niet vergis.
Check eerst hier even wat een L6 adapter los kost. Als ze dezelfde truuk toepassen als de rest van de randapparatuur (footswitches e.d. zijn DUUR !!!!!!) dan moet je met de evt. douanekosten die erbij komen (je kan pech hebben) nog maar hopen dat het goedkoper is.
En nee, een gewone, goedkope Ibanez adapter gaat niet passen: is totaal anders.