PDA

View Full Version : engl 2x12 v30



jack to the bone
20 januari 2004, 11:26
hallo

ik ben heel tevreden over mijn engl 2x12 v30, maar ik wil een 4x12 omdat ik over de 2x12 niet twee versterkers tegelijk kan laten gaan. daar heeft de engl te weinig watt voor ( het gaat om een 100 watt en een 50/100 watt top) Een tweede cabinet is geen optie vanwege het sjouwen en het geld... dus ik wou eigenlijk mijn engl inruilen. Wat moet ie tweedehands op kunnen brengen???? (weet iemand dat ook toevallig van de gt5?? :D)

ik dacht als vervanging aan een marshall 4x12 AV cabinet omdat die voor 775 in nederland te krijgen is, tweedehands vind je weinig met v30's :(
of zijn er andere mogelijkheden, eventueel toch met mijn cab????

alvast bedankt :D

Rectifier
20 januari 2004, 12:38
Verklaar je nader over twee versterkers over 1 cab.

Gebruik je 2 versterkers tegelijk of gebruik je 2 versterkers om de beurt?

Zit nogal wat verschil in.
Er zijn ook switchers die verschillende amps kunnen switchen op 1 speakerbox.

Zou een beetje zonde zijn als je bv. een Stereo 4x12 zou gaan gebruiken en dan 1 amp alleen de linkerkant van de 4x12 en de andere amp de andere kant van de 4x12.

Daar zijn gewoon betere oplossingen voor. Als je je huidige speakerbox houdt kun je gewoon volstaan met zo'n switcher.
Ik weet niet welke er allemaal zijn. Mesa Boogie heeft o.a. een HighGainAmpSwitcher.

jack to the bone
20 januari 2004, 12:52
ja ik zou ook graag twee versterkers tegelijk willen gebruiken
dat is t hem juist, maar dat van die switch wist ik niet...
ik heb geen zin om met nog een cabinet te sjouwen, een 4x12 is maar 15 cm breder dan mijn 2x12... de marshall 4x12 is zelfs maar 4 kilo zwaarder!!

iam
20 januari 2004, 14:59
ik zou toch tweedehands voor een Engl cabinet gaan kijken aangezien je tevreden bent over die 2x12

je vind er toch een aantal op ebay.de in duitsland...

Ok, is soms wel een eindje rijden... maar meestal zijn die mensen wel bereid je tegemoet te komen als je van ver komt....

iam
20 januari 2004, 15:01
ok, er staan er nu wel geen :oops: (twee dagen geleden stonden er nog 4 op)

LordRiffenstein
20 januari 2004, 15:11
ik dacht als vervanging aan een marshall 4x12 AV cabinet omdat die voor 775 in nederland te krijgen is, tweedehands vind je weinig met v30's :(

Voor 890 euro koop je bij Beyers een nieuw Engl Vintage 4x12 met Vintage30 speakers. Lijkt me een stuk interessanter dan die Marshall.

jack to the bone
20 januari 2004, 15:53
zit er echt 115 euro verschil in als je begrijpt wat ik bedoel ;)

uhm ok ... maarre wat kan ik voor mijn 2x12 krijgen dan?? die heb ik dan niet meer nodig.

LordRiffenstein
20 januari 2004, 16:00
zit er echt 115 euro verschil in als je begrijpt wat ik bedoel ;)

uhm ok ... maarre wat kan ik voor mijn 2x12 krijgen dan?? die heb ik dan niet meer nodig.

Om het verschil te horen zal je ze moeten testen. Engl, net zoals Bogner en Mesa heeft de naam super cabinets te maken.

Voor die 2x12 kan je nog 300 euro of zo krijgen denk ik, afhankelijk van de staat ed.