PDA

View Full Version : E-bow Tips...



Nocki
20 januari 2004, 09:14
Hoi

Ik heb een E-bow. en gebruik m al een tijdje. natuurlijk niet vaak maar soms bij een nummer dat het kan gebruiken... ik heb een preset gemaakt met een delay en met mn volume pedal kan ik dan het volume regelen voor dedelay zodat de dealys op de zelfde sterkte blijven doorklinken tewijl ik met de e-bow net iets zachter speel..werkt perfect het enigste probleem is...waar laat ik dat stomme ding... ik sta ver van voor aan het podium met de amp een meter of 3 achter me. als ik de ebow niet nodig heb zou ik m in een keer kwijt willen zonder de moeite moeten doen om een in een broekzak te doen. (duurt te lang) ik dacht aan een touwtje rond mn nek of zo. dan is tie onder handbereik.

heeft iemand een idee. en hoe doen jullie en de grote jongens dat???

alvast bedankt...

Nocki

Arnie
20 januari 2004, 10:20
Tijdens het "Kane probeert U2" optreden zag ik dat ie m gewoon snel weglegde. Op z'n amp ofzo.
Je hebt ook van die bakjes/plankjes op microfoonstandaards, maar ja, dit werkt natuurlijk alleen maar als je een microfoonstandaard hebt.

hoofd
20 januari 2004, 13:30
Overhemden met borstzakjes dragen...zo'n E-bow om je nek staat wel heel erg kleuterjuffrouwachtig.

Harry
20 januari 2004, 15:11
klitteband? stukkie op je broek, stukje op de bow. Klaar.

bert k
20 januari 2004, 16:42
Schepnetje aan je broeksriem?

hadv
20 januari 2004, 17:50
of een plectrum op de ebow plakken, kun je gewoon doorspelen

Nocki
20 januari 2004, 20:53
Hoi.

een plectrum op de ebow plakken heb ik ook al aan gedacht alleen zal het toch net niet super spelen wel een leuk idee om eens mee te oefenen. een plankje in de buurt wordt niks... maar het borstzakje is wel leuk... kan ik best een verder over denken. ik heb een klein zakje aan mn gitaar band maar helaas te klein... :-) er past net een plectrum in...

Kheb al een geexperimenteerd vanavond met een armbandje spelen en daar een touwtje aan maar dat is het ook niet.... touwtje moet langgenoeg zijn om de gitaar niet te beschadigen en wordt dan te lang waardoor de e-bow te veel slingerd.

ik zal eens verder kijken...

Nocki

Nocki
20 januari 2004, 20:54
Hoi.

een plectrum op de ebow plakken heb ik ook al aan gedacht alleen zal het toch net niet super spelen wel een leuk idee om eens mee te oefenen. een plankje in de buurt wordt niks... maar het borstzakje is wel leuk... kan ik best een verder over denken. ik heb een klein zakje aan mn gitaar band maar helaas te klein... :-) er past net een plectrum in...

Kheb al een geexperimenteerd vanavond met een armbandje spelen en daar een touwtje aan maar dat is het ook niet.... touwtje moet langgenoeg zijn om de gitaar niet te beschadigen en wordt dan te lang waardoor de e-bow te veel slingerd.

ik zal eens verder kijken...

Nocki

Wilson
20 januari 2004, 22:09
stop em in je mond als je em ff niet gebruikt

Nocki
20 januari 2004, 22:38
Kijk... Daar had ik nog niet aan gedacht... Echt niet!!! stom van mij...

toch niet helemaal een super oplossing.

Nocki

Jeroenvanhulsteijn
3 februari 2004, 09:18
Klitteband leek mij ook wel een goed idee. Dan kun je hem zelfs op je gitaar plakken. Of je last hem vast aan je vibrato arm :D .

Jeroenvanhulsteijn
3 februari 2004, 09:22
Of nog beter. Zo'n mechanisme waarbij het ding uit je mouw schiet, net zoals zo'n pistooltje of een mes, wat je altijd in films ziet. Maar wellicht is dit wat moeilijker te realiseren.

moretel
3 februari 2004, 21:13
Kan je hem niet gewoon op de grond laten vallen en aan het eind van het nummer weer oprapen ?

Mithrandir
3 februari 2004, 21:45
Daar is ie iets te kwestbaar voor denk ik.....

Je moet gewoon lekkere wijde broeken met grote zakken aantrekken, daar verdwijnt alles in. Of een kapuchontrui met zo'n zak aan de voorkant, ook heel handig.

Rutger
4 februari 2004, 13:54
k was een keer bij een concert waarbij een roady tijdens een nummer met een bottleneck bij de gitarist kwam staan: solo komt eraan- gitarist houdt zijn vinger omhoog- roady schuift de bottleneck om zn vinger- gitarist speelt de solo- gitarist steekt zijn hand uit- roady haalt de bottleneck eraf- gitarist speelt verder en roady loopt van het podium af.

geweldig :D

ideetje? :)

Javaca
4 februari 2004, 18:44
Er zit toch zo'n knikkerzakje bij?
Hang die aan je gitaarbandknop, of doe de e-bow met een touwtje aan die knop.

Je kan ook een roadievest kopen. Kun je meteen stemapparaten, microfoons, schroevendraaiers, verloopjes, geld, koffiemelkcupjes, de portemonee van een onoplettende voorbijganger, plectrums, condooms, sigaretten, aanstekers, zaklampen, batterijen, sleutels, reservesnaren, je eigen portemonee, aanstekers, gloeilampen, paperclips en een snarenwinder in kwijt.

ieme
5 februari 2004, 18:36
Tijdens het "Kane probeert U2" optreden zag ik dat ie m gewoon snel weglegde. Op z'n amp ofzo.
Je hebt ook van die bakjes/plankjes op microfoonstandaards, maar ja, dit werkt natuurlijk alleen maar als je een microfoonstandaard hebt.

leuk dat je HOE DOEN DE GROTE JONGENS DAT dennis van kane noemt!
;)

hadv
10 februari 2004, 02:17
goor verhaal :razz:

moretel
18 februari 2004, 23:11
Ik heb er ook eentje gekocht, erg leuk speelgoed,
heb een stukje klitteband geplakt, op de E Bow uiteraard, op het batterij dekseltje en op mijn gitaarband.

Werkt perfect, alleen als je erg gaat springen weet ik niet of het blijft zitten, alhoewel klitteband redelijk blijft plakken over het algemeen.

Diesel
19 februari 2004, 06:55
leuk dat je HOE DOEN DE GROTE JONGENS DAT dennis van kane noemt!
;)
_O_ :lol:

ik zou hem gewoon op de versterker leggen
raak je hem niet kwijt
plus je hebt er geen last van met spelen

BramVersteeg
16 maart 2004, 18:46
ik vond dat van dat schepnetje wel een hip idee :-D

ieme
22 maart 2004, 19:11
stop em in je mond als je em ff niet gebruikt
wel aanlaten! das mooi zo'n blauwe lichtje in je mond!

Willson
10 januari 2005, 09:24
Ik deed hem dus altijd in mijn mond, op de één of andere manier lachte de rest van de band me altijd uit :dance: :seriousf:

Harry
10 januari 2005, 13:06
dan zal er wel meer aan de hand zijn

strattie
10 januari 2005, 14:13
Ik deed hem dus altijd in mijn mond, op de één of andere manier lachte de rest van de band me altijd uit :dance: :seriousf:

ga jij dit topic is ff kicken :razz:

vinni
15 januari 2005, 18:53
Och....

Mijn oplossing is te simpel voor woorden...

Tijdens mijn megaoptredens werp ik altijd mijn plektrums naar de voorste rij natte dames.....

Met Ebows is dat niet anders :-D

Vinni