PDA

View Full Version : rechts naar links



pejoar
7 augustus 2001, 23:43
Ik heb een rechtshandige gitaar gekocht hoewel ik linkshandig ben(vanwege de kosten)
Kan ik ,door de snaren te verwisselen er een linkshandige van maken?
Is dit alles wat ik moet doen?
Ik weet dat de echte gitaristen dit nooit zouden doen maar ik begin net.
Weet iemand iets hierover?
Alvast bedankt

MASTERHOMIE
8 augustus 2001, 20:11
dat kan denk ik niet want (wat zit er nou ook weer boven aan de hals?? YOu know wel, waar de snaren doorheen gaan.) dat is te klein om bij waar normaal de dunne e zit, de dikke e te doen.

vaag verhaal maar misschien kan een meer ervaren gitarist me begrijpen en het ff vertalen :smile:

Je zou het misschoien wel ui kunnen vijlen ofzo. dat het wat groter wordt maar dan zit je weer met de dunne in een te groot gat (lol dubbelzinnig :smile: )

Manolito
8 augustus 2001, 21:19
Op zich is het mogelijk, voor een akoestische gitaar helemaal, maar elektrisch kan je problemen met de knoppen en de tremolo krijgen als je de gitaar omgekeerd gebruikt, maar het kan, de linkshandige gitarist Jimi Hendrix had daar helemaal geen moeite mee (die deed dat namelijk ook).

Manolito
8 augustus 2001, 21:25
Maar je kan net zo goed de rechtshandige manier leren, tenminste dat het ik gedaan en mijn beide gitaarleraren hadden dat helemaal niet door, totdat ik een pen pakte met mijn andere hand om iets op papier te zetten.

Je zal waarschijnlijk dan wat meer moeite hebben met het volledig beheersen van ritmische slag en bij een snel tempo palm-muting techniek op tempo 220 dat had ik namelijk (dus dat kan bij jou anders verlopen). Tappen en slurs zal een stuk sneller te leren zijn door je handige linkerhand. Maar uiteindelijk zal je net zoveel kunnen als een rechtshandige gitarist op een rechtshandige gitaar, dus kan je ook zoals jij van plan was op de linkshandige manier spelen. Doe maar wat je het beste vindt.

MASTERHOMIE
8 augustus 2001, 21:26
Ik denk dat het de brug is wat ik bedoel.
als je kijt naar mn vorige post, is het dan mogelijk?

anoniem
11 augustus 2001, 20:46
Ik ben linkshandig en speel op een rechtshandige gitaar. Het ritme is alleen wat meer oefenen zoals manolito al zij.

anoniem
11 augustus 2001, 20:46
Ik ben linkshandig en speel op een rechtshandige gitaar. Het ritme is alleen wat meer oefenen zoals manolito al zei.

Lefty
17 augustus 2001, 10:05
Tja, ik ben zo iemand die niet van compromissen houd. Een linkshandige gitarist komt het best tot zijn recht met linkshandig spel op een linkshandige gitaar (oke lastig kopen, da's waar). Rechthandige gitaar omzetten is bij veel gitaren goed te doen (vooral de strats) maar vereist secuur "brugwerk" en afstellen.
Maar al dat advies van rechthandig gaan spelen? Daar doe ik niet aan mee (geprobeerd geloof me) als het niet natuurlijk voelt, you're handicapped. Meer linkshandige informatie op mijn site http://lefthand.freeservers.com