PDA

View Full Version : Op zoek naar een gitaar



Ziggy Stardust
18 januari 2004, 23:51
Ja, ik zou graag wat goeie raad willen vragen. Welke gitaar is het best om punk, rock 'n roll en blues te spelen met een prijsklasse tussen de 600 - 800eur 2e hands (dus 1000 - 1200eur nieuw) Ik kan er gewoonweg niet meer aan uit, er zijn gewoon teveel mogelijkheden :???:

nonomen
18 januari 2004, 23:57
staan die muziekstijlen ook in volgorde van belangrijkheid?

Ziggy Stardust
19 januari 2004, 00:09
volgorde van belangrijk heid = Rock 'n Roll, Punk en laat blues maar vallen.

nonomen
19 januari 2004, 00:24
wat dacht je van een Gibson LP Studio? 2dehands zeker te krijgen voor €800,-. Het is niet de meest veelzijdige gitaar, maar voor punk en rock 'n roll uitermate geschikt.

Heel anders, maar ook leuk: een Tele met humbuckers. Hoef je niet zo voorzichtig te zijn.

Mocht je een iets meer allround gitaar willen hebben, dan zou ik toch wel bij een humbuckergitaar blijven.

sash
19 januari 2004, 00:36
Mocht je een iets meer allround gitaar willen hebben, dan zou ik toch wel bij een humbuckergitaar blijven.

Juist niet, een Tele met gewoon singlecoils is veelzijdiger dan iets met humbuckers.

Ziggy Stardust
19 januari 2004, 00:48
Alvast bedankt nonomen, die Gibson les paul studio ziet er heel aantrekkelijk uit. Beste die ik na veel zoekwerk al gezien heb eigenlijk. Nu alleen nog een deftig prijskaartje vinden :-?

nonomen
19 januari 2004, 00:50
Juist niet, een Tele met gewoon singlecoils is veelzijdiger dan iets met humbuckers.Reageer je hiermee alleen op mij of raad je hem deze gitaar ook echt aan? Ik doelde op gitaren als bv de PRS Santana SE. (heb ik zelf ook) Is ook humbucker, maar wel wat minder specifiek dan een Gibson. Heeft genoeg power als je het nodig hebt, kan donker klinken, maar heeft zelfs nog wel wat funk in zich als het moet. Dat kan je van een Gibson LP niet zeggen.

Nog een idee: Een Gibson SG. Echt rock 'n roll en ook zeer geschikt voor punk.

@ Ziggy

zoals je merkt is hier ook niet iedereen het over eens, gewoon mijn €0,02

Ziggy Stardust
19 januari 2004, 00:58
De gitaren die ik nu 2e hands kan verkrijgen zijn voornamelijk epiphones waaronder ook een LP model. Ik weet niet of er een enorm verschil zit op Epiphones of Gibsons... Maar aan de prijsklasse te zien waarschijnelijk wel. Greetz

iam
19 januari 2004, 08:22
koop maar mooi een gibson :)

gibson=usamade
epiphone=oosterselandenmade en van niet zo'n goede kwaliteit

green_day
19 januari 2004, 08:51
Ik zou eens gaan kijken Naar gibson SG specials. Is zeg maar de Studio lijn onder de SG series, maar wel vet goed! Bij musik-produktiv was die zwarte 900 euro nieuw ofzo.

Hempo
19 januari 2004, 09:42
Als je nou es eerst op die troep gaat spelen. Uiterlijk komt daarna wel.

green_day
19 januari 2004, 10:28
Als je nou es eerst op die troep gaat spelen. Uiterlijk komt daarna wel.

wie heeft het hier over uiterlijk? :???:

francis
19 januari 2004, 13:33
De LTD viper 301, ligt nieuw in deze prijs marge, klinkt lekker speelt lekker en heeft een vervormde SG body.
Ideaal om rock and roll en punk mee te spelen.

Lacrymosa
20 januari 2004, 08:46
Ik zou ook idd even kijken naar een LTD

en die zijn allemaal wel geschikt voor jou stijl, nou zou ik zelf voor een M of een EC

je zou ook kunnen kijken naar een Ibanez SZ, ook hele leuke dingen

CheerS!!

john.3001
20 januari 2004, 10:21
koop maar mooi een gibson :)

gibson=usamade
epiphone=oosterselandenmade en van niet zo'n goede kwaliteit

steeds maar dat gezeik over epiphone's... ik word er niet goed van...

Fuhgawz
20 januari 2004, 10:39
Gibson maakt tegenwoordig ook de faded SG. Deze kun je voor iets meer dan 800 euro nieuw bij musik produktiv kopen.