PDA

View Full Version : Ik koop dit; wie houdt mij tegen?!



Billie Joe Armstrong
18 januari 2004, 22:40
Beste gitaar kenners,

Na lang zoeken ben ik eruit; ik koop de volgende set als beginnende gitarist en ga hier zeker een paar jaartjes mee spelen:

- Yamaha Pacifica 112
- Roland Cube 30 AMP
- Ernie Ball 0.10 snaren
- Dunlop Tortex Standard .88mm plectrum
- Cordial, Klotz, DAP of Tasker cable

Wie houdt mij tegen?! Geef dan wel goede argumenten waarom ik bepaalde onderdelen van deze zelf samengestelde set niet moet kopen en welke onderdelen jij dan wel zal aanbevelen. Aan afzeiken heb ik namelijk niks; graag argumenten en alternatieven aandragen.

Alvast bedankt voor de kritsche opmerkingen en de nuttige tips.

Diedo
18 januari 2004, 22:52
gewoon doen man! alleen je moet je niet vastpinnen op bepaalde plectra en snaren,... gewoon een beetje vanalles wat proberen en kijken waar je het lekkerst mee speelt.

op de kabel moet je niet bezuinigen(ook geen godsvermogen uitgeven natuurlijk) maar je met een goede kabel doe je de rest van je leven. en met een kabel van een tientje doe je een jaar... bovendien is je geluid ook nog (iets) beter)

veel plezeir alvast; die cube is een goede keus

sash
18 januari 2004, 23:54
De Cube is een goede keus, de yamaha ook om mee te beginnen.

Gewoon doen indeed!

Zoals Diedo al zei, experimenteer een beetje met snaardiktes en plectra diktes.
Kabels kan je best wat aan uitgeven. Ik speel zelf met Quantum en Spectraflex kabels (beiden zo'n 40 Euro voor 6 meter).

avalanche
19 januari 2004, 00:11
Die cordial kabels zijn zeer goed: goeie klank, geruisloos, robuust en niet eens zo duur. Ik speelde vroeger met Klotz, maar die waren met men Powerball belange niet geruisloos. Elke tik ertegen of geschuur over de grond kon ik door mijn versterker horen. Met die cordials heb ik nu geen geruis, getik of feedback meer.

Voor de rest heb je een heel leuke en uitstekende beginnersset samengesteld. Hopelijk beleef je er veel plezier aan!

Lacrymosa
19 januari 2004, 08:51
Ziet er goed uit

gewoon doen

de Cube is een super leuk ding

en nie eens alleen voor beginners
want ik zit er aan te denken er zelf ook 1 te halen (omdat mn Koch in de oefenruimte blijft staan)

CheerS!!

Lacrymosa
19 januari 2004, 08:52
Oh ik weet trouwens niet wat die Vox modeling versterkers kosten, maar daar zou ik ook even naar kijken als ik jou was, zijn ook heel leuk

CheerS!!

hendri
19 januari 2004, 10:40
HEEE!!! dat wil ik ook binnenkort aanschaffen maar dan met de volgende versterker: Marshall - MG 15 DFX

mensen ervaring met die versterker??

Hoor ik graag!!!

Gr.Hendri

Johannes
19 januari 2004, 14:41
Die cordial kabels zijn zeer goed: goeie klank, geruisloos, robuust en niet eens zo duur. Ik speelde vroeger met Klotz, maar die waren met men Powerball belange niet geruisloos. Elke tik ertegen of geschuur over de grond kon ik door mijn versterker horen. Met die cordials heb ik nu geen geruis, getik of feedback meer.

Voor de rest heb je een heel leuke en uitstekende beginnersset samengesteld. Hopelijk beleef je er veel plezier aan!

Cordial kabels zijn idd erg goed en prijs/kwaliteit zeker aan te raden. Er zit ook een handig klittebandje aan zodat je ze netjes op kan rollen ( en geen knopen :o hoeft te leggen )

guitarmonk
19 januari 2004, 14:58
die roland cube 30 heb ik nu ook, speel nu 4,5 jaar en die heeft een heerlijk geluid op clean, paar heerlijke distortions met een te lekkere bluessound. Lekkere reverb en delay en vooral 4 heerlijke effecten: phaser, flanger, chorus en tremolo. Voor thuis en kleine optredens is het perfect, maar voor optredens met de band (them funky pale monks) gebruik ik een iets zwaardere.

Gewoon kopen.

hadv
19 januari 2004, 18:54
als jij hiervan uit je bol gaat houd ik je niet tegen

Mitch
19 januari 2004, 19:23
De titel van het topic nodigt wel uit tot bijdehante "moet-jij-weten" opmerkingen :D
Ik vind het een goede keus, ik vraag me alleen af of je niet beter het .90 i.p.v. het .88 plectrum kan nemen.

Even serieus: je hebt het al wel erg gepland. Qua amp en gitaar niet verkeerd natuurlijk, maar vraag je af of een gemiddelde kabel niet net zo goed is voor de rest van de gear.

hendri
20 januari 2004, 08:39
niemand ervaring met de marshall amp (zie hierboven)??

tbl-2100
20 januari 2004, 09:17
combo marshall's zijn zwaar kloten, als je een marshall koopt kan je beter gelijk een stack doen, dus nee die is kut (smaken verschillen he) als ik jouw was zou ik ook maar voor die cube 30 gaan

hendri
20 januari 2004, 09:33
kee thnx....ik test zowie zo het een en ander in de winkel...maar nu heb ik een beetje een idee wat de ervaringen zijn..

Gr.

john.3001
20 januari 2004, 09:42
Het valt me op dat veel mensen die cube helemaal te gek vinden. Die gedachte had ik aanvankelijk ook, maar ik ben nu eigenlijk van mening dat hoe meer effect-kanalen ik opendraai, hoe minder ik mijn eigen gitaar hoor... Ehm :-? , ja, hoe leg ik dat uit... Het lijkt net of dat ding het karakter van mijn gitaar opzuigt ipv aandikt... Dus zo geweldig vind ik em niet meer

ijzerbroot1
20 januari 2004, 09:58
goeie keus, niks mis mee.

green_day
20 januari 2004, 10:04
combo marshall's zijn zwaar kloten, als je een marshall koopt kan je beter gelijk een stack doen, dus nee die is kut (smaken verschillen he) als ik jouw was zou ik ook maar voor die cube 30 gaan

waarom zijn marshall combo's klote dan? Ik weet wel dat die hele MG serie en valvestates (inclusief AVT) zuigen, maar de jcm buizen combo's zijn prima toch?

Harry
20 januari 2004, 11:59
@john: die effecten zijn leuke extraatjes, gewoon niet te veel mee kloten dan klinkt het prima.

En topicstarter; leuk lijstje, maar ik zou een gewoon snoer nemen, waarschijnlijk kun je die nog wel lospraten in de winkel.

hendri
20 januari 2004, 12:07
ik ga denk ik voor de roland 15...past beter in mijn budget...maar zal is effe gaan testen....deze is volgens veel mensen ook goed dus....hopen dat mijn oortjes dat ook vinden...

heavy-metal-thunder
20 januari 2004, 12:21
Het valt me op dat veel mensen die cube helemaal te gek vinden. Die gedachte had ik aanvankelijk ook, maar ik ben nu eigenlijk van mening dat hoe meer effect-kanalen ik opendraai, hoe minder ik mijn eigen gitaar hoor... Ehm :-? , ja, hoe leg ik dat uit... Het lijkt net of dat ding het karakter van mijn gitaar opzuigt ipv aandikt... Dus zo geweldig vind ik em niet meer

De Cube 30 is fantastisch... voor zijn geld en waarvoor hij gemaakt is. Een oefenversterkertje voor thuis. Een paar leuke effecten op en een paar goeie drives (eigenlijk distortions, drives/gain werken m.i. enkel goed op lampenbakken). Ga dit maar eens zoeken in deze prijsklasse. Vergelijk hem niet met een Marshall/MEsa/Engl... scheurbak of een cleane Fender.

heavy-metal-thunder
20 januari 2004, 12:24
ik ga denk ik voor de roland 15...past beter in mijn budget...maar zal is effe gaan testen....deze is volgens veel mensen ook goed dus....hopen dat mijn oortjes dat ook vinden...

NEEEEEEEENNNNNNNNNNNN, niet de Cube 15. Voor dat beetje wat die minder kost. De versterker heeft minder effecten, minder mogelijkheden, minder ballen. Met de 30 kan je nog een beetje weg in een bandje, maar dat kan niet met de 15.

heavy-metal-thunder
20 januari 2004, 12:28
Neem vooral geen met stof/nylon...omwikkelde kabel. Die draaien altijd in elkaar en je zit constant met knopen. En da's niet leuk en voor de klank zal het ook geen deugd doen.

Die Yamaha gitaar heb ik nog niet gehoord, dus kan ik daar niets zinnig over kwijt.

hendri
20 januari 2004, 13:07
is de roland cube 30 niet te zwaar voor alleen thuisgebruik?

BlackSun
20 januari 2004, 13:10
nee hoor, kan zacht genoeg, en toch lekker 'vol' geluid. En snachts kan je altijd nog met koptelefoon spelen :wink:

john.3001
20 januari 2004, 13:23
@Harry: true
@heavy-metal-thunder: true => je krijgt zeker waar voor je geld

NeeraDJ
20 januari 2004, 17:37
combo marshall's zijn zwaar kloten, als je een marshall koopt kan je beter gelijk een stack doen, dus nee die is kut (smaken verschillen he) als ik jouw was zou ik ook maar voor die cube 30 gaan

waarom zijn marshall combo's klote dan? Ik weet wel dat die hele MG serie en valvestates (inclusief AVT) zuigen, maar de jcm buizen combo's zijn prima toch?


Dan weet je nog heel weinig grote vriend

robpeters87
20 januari 2004, 17:50
is de roland cube 30 niet te zwaar voor alleen thuisgebruik? Echt niet, 30 watt is niet superveel ofzo... een marshall stack is veel voor thuis maar die cube 30 is id een heel aardig ding alhoewel het karakter van je gitaar wel een btje verneukt wordt met veel effect erin.... verder die yamaha gewoon doen... en plectrums en snaren is zoals al meer gezegd gewoon proberen en kjiken wat je fijn vind.