PDA

View Full Version : Nieuwe cab?



imlikeajungle
18 januari 2004, 22:21
Ik heb momenteel een H&K cab, 4x12" met Celestion Vintage Greenback 30's, straight niet angled. Mijn top is een H&K TriAmp... Ik heb het gevoel dat m'n cab m'n top geen eer aandoet... Wat denken jullie? Mesa cab kopen? Of Marshall?

Negative K3 fan
18 januari 2004, 22:25
hier staat mijn mening over cabs.

http://www.bassie79.nl/forum/index.php?showtopic=779

zelf vind ik greenbacks erg koele speakers (zoals daar ook staat) maar verder weet ik niet veel van de bouwkwaliteit van de cab (wat ook behoorlijk veel uitmaakt). Het sleutelwoord is zelf testen.

Bluppie
19 januari 2004, 00:02
huh? het is toch of greenback of V'30?

belfrink
19 januari 2004, 09:22
Wat is het vershil tussen "Straight" en "Angled"?

Phyrexian
19 januari 2004, 09:38
Wat is het vershil tussen "Straight" en "Angled"?

Straight, de cabinet is compleet recht, aan de voorkant.
Angled, de cabinet is bovenaan lichtjes schuin naar achteren toe, de twee bovenste speakers staan naar boven 'gehoekt' (= angled).

belfrink
19 januari 2004, 10:03
Ok thnx, weet ik dat ook weer.

Bluppie
19 januari 2004, 16:46
ik heb even voor je op de hughes and kettner site gekeken,
je hebt dus of de Vintage 60 dat zijn greenbacks idd OF de vitage 30 en niet de vintage 30 greenbacks of iets raars wat je er van maakte.
Zoek dat eerst is uit, en als je dan er achter komt dat je de 30 heb valt mesa af want die gebruiken ook de 30's

succes!

Rectifier
19 januari 2004, 17:05
Ik heb momenteel een H&K cab, 4x12" met Celestion Vintage Greenback 30's, straight niet angled. Mijn top is een H&K TriAmp... Ik heb het gevoel dat m'n cab m'n top geen eer aandoet... Wat denken jullie? Mesa cab kopen? Of Marshall?

Waar baseer je dat op?
Omdat iedereen zegt dat Mesa beter is of omdat je niet tevreden bent met je geluid?

hadv
19 januari 2004, 19:52
je cab verstijven met 'dwarsbalken' kan ook helpen

doncker
19 januari 2004, 20:04
Als je niet een goed geluid eruit krijgt zou ik eerde bij de top zoeken , tenzij dat je al uitvoerig op andere cab's getest hebt natuurlijk.

imlikeajungle
20 januari 2004, 13:12
Waar baseer je dat op?
Omdat iedereen zegt dat Mesa beter is of omdat je niet tevreden bent met je geluid?

Omdat ik niet 100% tevreden ben over m'n geluid.

En het zijn G12M Greenback's, zoals op http://www.zzounds.com/item--CELG12M2516.

Om ff te reageren op het feit dat m'n top niet ok zou zijn: het is een top die serieus geld gekost heeft en ook echt acclaimed is. Ik heb ondertussen al op TSL's, JCM900's en Koch's gespeeld en ik vind dat ie er nog altijd bovenuit steekt. Volgens mij is het echt een kwestie van de cab.

Is een JCM 800-cab iets? Ik heb daar al veel goeds over gehoord.

Rectifier
20 januari 2004, 16:29
TriAmp 1 of 2?

De H&K 4x12's zijn best goed en niet minder dan Marshall's enz.
Het kan zijn dat je Vintage 30's beter vind klinken dan Greenbacks.

V30 klinkt strakker met meer laag voor heavy werk.

Het zal meer aan de speakers liggen. Zet er een H&K 4x12 onder met V30 en het zal heel anders klinken.

imlikeajungle
20 januari 2004, 19:00
Het is een TriAmp 1, heb eigenlijk nog nooit op een 2 gespeeld. Zijn ze beter?

Chiel
20 januari 2004, 19:05
Een goede kennis van me heeft die TriAmp ook in dezelfde configuratie. Waanzinnig!!!

Begrijp dus eerlijk gezegd niet zo goed dat je het geluid niet zo goed vindt, ik was erg onder de indruk (en ik ben best wel wat gewend :D ). Als je werkelijk iets veel beters wilt, dan moet je eens serieus gaan kijken naar een Bogner Cab. Dat is voor mij nog steeds de absolute top.

Bluppie
21 januari 2004, 16:47
gelijk bogner?
onzin, hughes en kettner heeft zelf ook Cabs met V'30 Mesa heeft ze maar die zijn overpriced, engl heeft ze geloof ik ook, en orange dacht ik ook, genoeg merken dus die goedkoper zijn.

Bogner heeft trowens samengestelde cabs dus bijv: 2xv'30 en 2 keer GT75

imlikeajungle
21 januari 2004, 17:30
Hoe klinken die GT75's in vgl met V30's en G12M's?

Bluppie
21 januari 2004, 18:39
triple post :-?

Bluppie
21 januari 2004, 18:42
triple post...

Bluppie
21 januari 2004, 18:45
Die GM12 zit veel laag in, maar het s niet een strak laag, ik vind het erg wollig en met een vette scheur ook onduidelijk. Voor clean vind ik het weer wel een mooi speaker, omdat ie dan juist weer lekker vol moet zijn.
Met de scheur vind ik um ook erg modderig en ergens in het hoog zit iets heel vervelends vind ik.

De V'30 is veel strakker vergeleken met de GM12 hij is ook veel midderiger, hij klinkt ook dikker, en duidelijker. Het hoog is veel mooier en niet ergerlijk schel zoals bij de GT75 soms wel het geval is.

De GT75 hoewel dit speaker is die ik het meest heb gehoord vind ik het lastig om deze echt te omschrijven, persoonlijk vind ik deze van de 3 op de 2 plaats eindigen, ik ga overigens wel uit met het beoordelen van deze speakers dat je met een vette scheur speelt, ik speel zelf erg weinig tot niet clean, dus dat vind ik ook niet belangrijk.
Maar terug naar de GT75, hij is erg schel in het hoog vind ik voor de rest is het wel een goeie speaker maar lang niet zo duidelijk en strak in het laag als de V'30

Ik hoop dat je er iets aan hebt!

imlikeajungle
21 januari 2004, 19:41
Dank je Bluppie :)
Kastje met V30's zoeken dus :D

Negative K3 fan
21 januari 2004, 21:49
dat is puur persoonlijk, zelf ben ik helemaal niet zon fan van V30s high gain situatie en juist wel van greenbacks, dat aparte hoog vind ik juist lekker.

Bluppie
21 januari 2004, 23:40
het blijft enorm persoonlijk inderdaad

yhcmarc
22 januari 2004, 11:53
Dank je Bluppie :)
Kastje met V30's zoeken dus :D

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=16924

:wink:

Marc