PDA

View Full Version : Kom kijken naar mijn nieuwe vriendin!



moron
18 januari 2004, 21:03
Nou.. ik wilde dus een nieuwe gitaar. Mijn voorkeur ging uit naar een les paul. Epiphones en andere klonen vind ik allemaal niks. Dus ik ging uit van een gibson. Leuke gitaar, maar op de een of andere manier wil het niet klikken met gibson. De standard versie is bovendien te duur rond de 2000. Dat is teveel voor een scholier van 18 helaas. Dus ik heb even getwijfeld tussen die aanbieding bij feedback (een sg voor 1380). Maar nee.. iedereen heeft zo'n gitaar, zo afgezaagd is dat. Maar ik vond hem ook achteraf toch niks (en dat is natuurlijk belangrijker). Ik maar verder zoeken, ik dacht al een hele tijd aan lag, dus heb gepraat met gasten van peter verspuy (rotterdam) en de vertegenwoordiger kwam de lag roxane standard brengen. Ik was meteen verkocht. Een gibson is er niks bij. Deze is uit max 2 stukken hout gemaakt seymour duncans erin. En veel mooier. Maar 1590 is me nog steeds iets te duur. Dus eindelijk een zaakje gevonden in alphen aan de rijn, 1350 werd het.

Nou even pronken hoor. :-D :-D :-D
Dit is hem:

http://members.chello.nl/jverhaar/fotos/lag1.jpg
http://members.chello.nl/jverhaar/fotos/lag2.jpg
http://members.chello.nl/jverhaar/fotos/lag3.jpg
http://members.chello.nl/jverhaar/fotos/lag4.jpg


Ik wil met deze post natuurlijk trots mijn gitaartje laten zien. Maar ik wil ook effe discussiėren. Ik word gek van al die mensen die domweg gelijk naar gibson lopen. Ok ik geef toe, ik keek er in het begin ook naar, omdat je iedereen met zo'n ding ziet. En als ik er op speel klinkt ie heus wel goed. Maar als je hem vergelijkt met deze lag roxane dan is hij er niks bij. Prachtig handwerk uit frankrijk, netjes briefje erbij met grantie en bevestiging van controle door de medewerkers van lag, en de verkoper. Hij is mooier (ok persoonlijk) maar toch :wink:
Maar ik ben blij dat ik de tijd heb genomen, en ik ben dik en dik tevreden.
Dit merk is in Nederland niet zo bekend, en vertegenwoordig. En dat vind ik gek, want de service is prima, de gitaar is prima.
Dus als je ooit een nieuwe gitaar nodig hebt. Bekijk deze ook eens :-D
(pff wist niet dat ik zoveel kon tikken) 8-)

green_day
18 januari 2004, 21:06
heel mooie gitaar! gefeliciteerd hoor :)

maar moesten daar nou 3 dezelfde topics voor?!

moron
18 januari 2004, 21:07
haha.. dat is al opgelost.. internet probleempje :wink:

iam
18 januari 2004, 21:13
mooi, ik heb zelf ook eentje...

een lag roxanne classic... maar ik wil een meer tele-geluid dus gaat hij eruit...

wel jammer want hij darn pretty en speelt lekker!! gewoon mn geluid niet

http://users.pandora.be/iam/lag/P1010083.JPG

dit is de mijne

(als er iemand geinteresseerd is, mogen ze me altijd mailen :wink: )

Soltari
18 januari 2004, 21:17
Allereerst gefeliciteerd! Mooie gitaar hoor!

En nu ff naar t tweede deel :P

Je zei zelf al dat het niet helemaal klikte met een gibson en dat is natuurlijk helemaal een kwestie van smaak. Toen ik een gibson les paul pakte wist ik gelijk dat ik zo'n gitaar wilde. Het speelde gewoon perfect! En ik heb echt heel wat gitaren getest voordat ik een gibson pakte. Ik dacht dat ik het nooit zou kunnen betalen als scholier van 18 :P.

Bovendien zijn de gitaren die je nu vergelijkt nou niet echt dezelfde types. Ok, allebei humbuckers maar een gibson les paul heeft toch wel een wat dikkere body met een maple top.

Natuurlijk betaal je ook wel voor de naam bij Gibson maar het zijn gewoon goede gitaren. De een vind het wel lekker spelen en de ander niet. Ik ben het wel helemaal met je eens dat je veel uit moet proberen voordat je zo'n dure gitaar koopt :)

Veel plezier met je nieuwe gitaar :D

moron
18 januari 2004, 21:22
..Je zei zelf al dat het niet helemaal klikte met een gibson en dat is natuurlijk helemaal een kwestie van smaak. Toen ik een gibson les paul pakte wist ik gelijk dat ik zo'n gitaar wilde. Het speelde gewoon perfect! En ik heb echt heel wat gitaren getest voordat ik een gibson pakte. Ik dacht dat ik het nooit zou kunnen betalen als scholier van 18 :P.

Bovendien zijn de gitaren die je nu vergelijkt nou niet echt dezelfde types. Ok, allebei humbuckers maar een gibson les paul heeft toch wel een wat dikkere body met een maple top.

...

Ja ok.. je hebt wel gelijk. Het zijn niet precies 2 dezelfde types. Ik speelde eerst op een ibanez. En die vind ik nog steeds het fijnst spelen. Deze lijkt daar meer op dan die gibson.. dus dat zal het ook wel zijn :wink:

Negative K3 fan
18 januari 2004, 21:26
mooi, ik heb zelf ook eentje...

een lag roxanne classic... maar ik wil een meer tele-geluid dus gaat hij eruit...

wel jammer want hij darn pretty en speelt lekker!! gewoon mn geluid niet

http://users.pandora.be/iam/lag/P1010083.JPG

dit is de mijne

(als er iemand geinteresseerd is, mogen ze me altijd mailen :wink: )

Haha ik dacht meteen aan jouw toen ik dit toic zag, die kerel had ook gewoon jouw gitaar voor veel minder kunnen kopen :D

MAarja, gefeliciteerd ermee!

Anders Destium
18 januari 2004, 21:27
Felici :lol:

LAG gitaren zijn inderdaad erg mooie en goede gitaren voor het geld dat je ervoor betaalt! Bij grote merken als Gibson, Fender en Ibanez betaal je ook altijd voor de naam, iets wat je bij kleinere merken een stuk minder hebt :)

Veel plezier ervan!

iam
18 januari 2004, 21:31
mooi, ik heb zelf ook eentje...

een lag roxanne classic... maar ik wil een meer tele-geluid dus gaat hij eruit...

wel jammer want hij darn pretty en speelt lekker!! gewoon mn geluid niet

http://users.pandora.be/iam/lag/P1010083.JPG

dit is de mijne

(als er iemand geinteresseerd is, mogen ze me altijd mailen :wink: )

Haha ik dacht meteen aan jouw toen ik dit toic zag, die kerel had ook gewoon jouw gitaar voor veel minder kunnen kopen :D

MAarja, gefeliciteerd ermee!

hij kan hem nog altijd kopen hé ;)

zal je nog niet eens de helft van je standard kosten ;) hint ;)

imlikeajungle
18 januari 2004, 21:34
Ik heb er ook eentje :)

iam
18 januari 2004, 21:36
Ik heb er ook eentje :)

toevallig niet de gitarist van de laatste showband?

imlikeajungle
18 januari 2004, 21:39
Nee, Koen :)

iam
18 januari 2004, 21:40
Nee, Koen :)

aha, hallo bregt... welkom op dit forum :D

Voidhead
18 januari 2004, 21:59
wel vet ding.. gefeliciteerd ermee :)

maar vind een gibson lp persoonlijk toch mooier :P

iam
19 januari 2004, 16:22
ik vind het persoonlijk een van de mooist gitaren die er zijn qua vorm, uiterlijk en bespeelbaarheid...

alleen jammer dat een tele mij meer ligt...

Mss moet ik een gitaar in deze vorm maar uit alder hout met tele elementen laten maken :)

moron
19 januari 2004, 17:54
haha.. ja dat zou een goed idee zijn :-D

hadv
19 januari 2004, 18:53
mooi hoor
ik vinnum alleen wel eeeeeeeeerg rood :razz:

The Mule
19 januari 2004, 19:19
Een gibson is er niks bij. Deze is uit max 2 stukken hout gemaakt seymour duncans erin. En veel mooier. Maar 1590 is me nog steeds iets te duur. Dus eindelijk een zaakje gevonden in alphen aan de rijn, 1350 werd het.

Ik word gek van al die mensen die domweg gelijk naar gibson lopen. Ok ik geef toe, ik keek er in het begin ook naar, omdat je iedereen met zo'n ding ziet. En als ik er op speel klinkt ie heus wel goed. Maar als je hem vergelijkt met deze lag roxane dan is hij er niks bij.


Hey, als echte Alphenees ben ik toch even nieuwsgierig: heeft City Music nu ook Lag's, of was het een occasion?

In elk geval gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, ziet er zeker goed uit!

Als je toch wilt discussieren, ik vind het jammer dat je gelijk de neiging lijkt te hebben om Gibson en mensen die er eentje hebben omlaag te halen. Doe dat nou niet, ga van je eigen krachten (i.c. je gitaar) uit. Ik heb verschillende Gibsons gehad, zeer onlangs m'n LP Deluxe (zie Webshots-link) ingeruild, en het was een wereldgitaar. For the record: in totaal drie stukken hout, dus (1) body, (2) maple top en (3) hals.

Natuurlijk is het een gevestigde naam, met bijbehorend (misschien iets te) hoog prijskaartje, maar ze zijn dan ook veel waardevaster, en dat is ook wat 'waard'. Die vermaledijde marktwerking, weet je wel...

moron
19 januari 2004, 19:47
Hey, als echte Alphenees ben ik toch even nieuwsgierig: heeft City Music nu ook Lag's, of was het een occasion?

In elk geval gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, ziet er zeker goed uit!

Als je toch wilt discussieren, ik vind het jammer dat je gelijk de neiging lijkt te hebben om Gibson en mensen die er eentje hebben omlaag te halen. Doe dat nou niet, ga van je eigen krachten (i.c. je gitaar) uit. Ik heb verschillende Gibsons gehad, zeer onlangs m'n LP Deluxe (zie Webshots-link) ingeruild, en het was een wereldgitaar. For the record: in totaal drie stukken hout, dus (1) body, (2) maple top en (3) hals.

Natuurlijk is het een gevestigde naam, met bijbehorend (misschien iets te) hoog prijskaartje, maar ze zijn dan ook veel waardevaster, en dat is ook wat 'waard'. Die vermaledijde marktwerking, weet je wel...

Vooral in dat laatste heb je eigenlijk wel gelijk. En gibson (vooral de duurdere) heeft wel een paar unieke gitaartjes dat geef ik toe. Maar voor deze (nieuw)prijs is de lag erg mooi. Maar die kerel van city music had het erover dat ie met gibson was gestopt. En omdat de 'service' (daar had ie het over) van lag zo goed was, was hij begonnen met lag gitaren te verkopen. Toen ik hem kwam ophalen was hij er in ieder geval erg tevreden over. Het is geen occasion, hij is nieuw besteld door city music. Volgens mij heeft ie er geen in de winkel staan. Maar hij is wel een dealer begreep ik..

:D

iam
19 januari 2004, 19:50
elke winkel kan aan Lag geraken... daar zorgt de distributeur wel voor... (info@abmusic.be voor een MOOIE folder van Lag gitaren :) )

Lacrymosa
20 januari 2004, 09:12
Mooi ding, gefeliciteerd

CheerS!!

GuitarMaster
21 januari 2004, 17:22
Gefeliciteerd met je gitaar, ziet er erg goed uit.
Ik heb trouwens hele slechte ervaringen met de service van citymusic.

Harry
21 januari 2004, 17:40
Gefeliciteerd hoor.

maar ik begin er niet aan, stel je voor, Alhambra speelt ook op een LAG.

BLOK182
21 januari 2004, 17:56
Gefeliciteerd moron, ziet er cool uit!!

PeteRS
21 januari 2004, 20:48
Gave plank! Idd een goed alternatief voor een Eggle/Gibson/PRS.

glacius
22 januari 2004, 11:59
ik zie toch liever een gibson dan zon lag....

ik had je kunnen helpen aan een gibson les paul onder de 2000 en nee geen studio !

bijvoorbeeld een gibson les paul classic voor 1700 ! helemaal nieuw onbespeeld in koffer !!!

PeteRS
22 januari 2004, 12:49
ik zie toch liever een gibson dan zon lag....

ik had je kunnen helpen aan een gibson les paul onder de 2000 en nee geen studio !

bijvoorbeeld een gibson les paul classic voor 1700 ! helemaal nieuw onbespeeld in koffer !!!

Waar?

glacius
22 januari 2004, 12:53
ik zie toch liever een gibson dan zon lag....

ik had je kunnen helpen aan een gibson les paul onder de 2000 en nee geen studio !

bijvoorbeeld een gibson les paul classic voor 1700 ! helemaal nieuw onbespeeld in koffer !!!

Waar?

via mij !

Punt
22 januari 2004, 16:19
Mooie gitaar.

Vaak zie je bij de wat goedkopere merken dat ze best goed klinken als je alleen speelt.
Wanneer je echter met een band life gaat dan merk je pas het echte verschil tussen bijvoorbeeld een klein merk en een Gibson.
In het geweld op het podium tussen bas en drum in wordt zo'n gitaar dan dunner of moeilijk hoorbaar of irritant.

Je moet daar dan ook de goede kwaliteit amp etc bij hebben, anders hoor je het nog niet....

Billie Joe Armstrong
22 januari 2004, 18:59
Die lag is echt SWEETY :)