PDA

View Full Version : Hendrix' Fuzzface op eBay



jpb
18 januari 2004, 20:25
Deze verwijzing vond ik op FenderForum. Mischien wel leuk om te volgen; hoeveel gaat 'ie opbrengen??
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3379494701&category=33009

V!N
18 januari 2004, 20:51
Elk muzikantenforum heeft geloof ik wel een post als deze gezien. :P

Toch staan er sommigen huiverig tegenover, waaronder DIY pedalen guru Joe Davisson.

jpb
18 januari 2004, 22:24
Voor de goede orde, ik zou hem niet eens willen hebben, maar ik ben toch benieuwd hoe dit zit (is 'ie echt; zo ja, is er niet aan geklooid, etc etc). Ik gok op $1200

sash
18 januari 2004, 22:34
Toch staan er sommigen huiverig tegenover, waaronder DIY pedalen guru Joe Davisson.

DIY gasten staan overal huiverig tegenover. :razz:

Robbert
18 januari 2004, 23:45
We zitten al op 2800 USD

Epic
19 januari 2004, 10:26
We zitten al op 2800 USD

voor 2 transistoren en 3 weerstandjes in een metalen doosje :D

Mitch
19 januari 2004, 13:31
Ja, maar misschien ligt ern nog wel wat opgedroogd stof van onder Jimi's zolen op de switch, je weet maar nooit !

V!N
19 januari 2004, 17:09
'n Punt waarom de techneuten hierbij een vraagteken zetten:

Een siliconen fuzz van Jimi die van binnen toch volledig standaard is .. hoort meneer Roger Mayer hier niet in geknoeid te hebben ?


Voor degenen die nu zitten te huilen dat ze hem niet kunnen betalen en nooit zo zullen klinken: Ga nu maar verder met huilen van geluk, Er zit voor minder dan een tientje aan onderdelen in die nog steeds te verkrijgen zijn. ;)

Dan maar geen mooi afgetrapt doosje.

sash
19 januari 2004, 18:08
Roger Mayer fuckte niet met Jimi's pedalen. Dat waren standaard fuzzfaces.

Roger Mayer had alleen de Octavio ontworpen, waar Jimi dus gebruik van maakte. Hij zal ongetwijfeld wel een van Jimi's fuzzfaces gemod hebben, maar die gebruikte hij doorgaans (en met reden!)

V!N
19 januari 2004, 18:28
Zeker weten ?


Roger Mayer Fuzz Face mods:

http://www.geofex.com/Article_Folders/fuzzface/fftech.htm#mods


Ik ben toch wel erg nieuwsgierig wat Herr Mayer zelf over deze veiling te zeggen heeft.

sash
19 januari 2004, 19:03
Roger Mayer is de zelfbenoemde fuzz face modifier van Jimi Hendrix. Wat betreft een beetje een oplichter IMO.

Jimi heeft alleen zijn Octavio gebruikt. Die is later weer veranderd in de huidge Octavia.

Kees1
22 januari 2004, 22:18
Ik heb zover ik de codes op de condensatoren kan zien, alles origineel liggen ook dezelfde 'dikke' weerstanden.

Leuk experimentje om deze te bouwen, met schema 10 minuten solderen als ik het printplaat schema ook zou hebben.

sash
22 januari 2004, 22:27
Staat inmiddels op $5700,- ..... :o

V!N
22 januari 2004, 22:53
Ik heb zover ik de codes op de condensatoren kan zien, alles origineel liggen ook dezelfde 'dikke' weerstanden.

Leuk experimentje om deze te bouwen, met schema 10 minuten solderen als ik het printplaat schema ook zou hebben.

OK ! Pak je stopwatch maar klaar. :D

http://fuzzcentral.tripod.com/fuzzface.html