PDA

View Full Version : Nieuwe PU in SG-X... + Strat humbucker?



imlikeajungle
18 januari 2004, 19:33
Hai,

Ik heb een SG-X met een 500-T erin. Is het verstandig om die te veranderen? Ik speel voornamelijk emo, mijn amp is een H&K TriAmp EL34 versie.

Ik zou ook m'n strat willen superen :wink:
Iemand een voorstel voor een goeie humbucker? Eventueel de andere PU's eruit halen zoals de gitarist van Finch (en die van Blink)?

Thx!

Jungle

Wilson
18 januari 2004, 19:34
waarom zou je die andere eruithalen? je hebt er toch geen last van? geeft je alleen meer sound mogelijkheden!

imlikeajungle
18 januari 2004, 19:36
Als ik een actieve pu steek moet m'n batterij toch ergens?

Wilson
18 januari 2004, 19:37
zitten die twee single coils echt niet bij in de weg hoor, zat ruimte voor batterij onder die slagplaat

birt
18 januari 2004, 21:03
oh een H&K triamp? is die goed?
in de winkels bij mij in de buurt (mechelen, brussel) kan ik echt veel te weinig versterkers en gitaren testen...

Negative K3 fan
18 januari 2004, 21:30
die 500t's zijn best goede (en dure) elementen, tenzij je echt opzoek ben naar iets anders zou ik hem niet te snel vervangen. Je kunt in je strat bijvoorbeeld een seymour duncan JB zetten, heerlijk allround.

imlikeajungle
18 januari 2004, 21:31
Die TriAmp is goed, maar eigenlijk te duur (kost nieuw echt te veel). Van de zes kanalen zijn er vier echt heel goed, twee vind ik wat minder. Wel superuiterlijk natuurlijk :-D
De gain rockt wel - en je moet zorgen voor een flightcase voor de top!

Punkrockerke
19 januari 2004, 00:16
Ik heb een SD Invader in m'n Strat. Klinkt heel vet, zeker ook voor emo...

hadv
19 januari 2004, 19:16
ik zou die 500 niet vervangen, tenzij je een alnico wilt ipv een ceramico
ik heb ze allebei (500 in een V en 498 in een LPC) en vind ze allebei erg goed (maar wel verschillend) die ceramico past wel bij een SG :D
(van een strat heb ik geen verstand)

Lacrymosa
20 januari 2004, 09:08
ALs je nou besluit dat je die 500T er uit haalt, wil ik em graag van je overkopen

mail me maar: pinkyburp@hotmail.com

CheerS!!