PDA

View Full Version : Japan, China, Mexico, USA



Billie Joe Armstrong
18 januari 2004, 18:40
Japan, China, Mexico, USA

Wat is de top 3 voor het kopen van een gitaar? Met andere woorden: wat is de top 3 van landen waarvan je een gitaar moet kopen? USA zal wel de nummer 1 zijn, maar verder kan ik deze top 3 niet invullen. Kunnen jullie mij daarbij helpen? Heb ik misschien nog een land vergeten?

The Thumb
18 januari 2004, 18:41
ik denk dat je dit wel even aan merken moet relateren...

ben???
18 januari 2004, 18:44
ligt er idd aan welk merk...

Billie Joe Armstrong
18 januari 2004, 19:01
Ik heb het over bv. de Yamaha Pacific 112, Squier Standard Fat Strat, Ibanez Gio GRX140

Welk land produceerd deze met de beste kwaliteit? Top 3 graag.

NeeraDJ
18 januari 2004, 19:14
Ik vind de meeste USA gitaren in vergelijking met de prijs toch duur voor de kwaliteit die ze leveren. Ik zet daarom Japan op 1, USA op 2, en Mexico op 3.

De vakmanschap van de japanner is voor mij zo te herkennen aan de Ibanez Prestige modellen. Mexico werkt zijn weg naar boven, tenminste van de nieuwe fender modellen die ik heb gezien lijken ze erg goed. Een mooi verdiende 3e plaats dus :)

cas121
18 januari 2004, 20:02
tja en korea begint ook ervaring te krijgen zo onderhand, kwaliteit gaat vooruit..

en helemaal onderaan de lijst.. indonesie en india

Dirk_Hendrik
18 januari 2004, 20:17
Ware het niet dat het ibanez basje van m'n meisje uit Indonesie komt en zo licht (en aangenaam) speelt dat we het een "meisjesbas" noemen. :-D

Negative K3 fan
18 januari 2004, 21:35
algemene kwaliteit rij:

Handgebouwde gitaren door kleinschalige gitaarbouwers overal in de wereld
USA - west europa
Japan/oost-Europa
Mexico
Korea (vooral de gitaren die tegenwoordig uit korea komen)
China/Indonesië etc. etc.


gaat natuurlijk niet altijd op, maar vaak wel ongeveer.

green_day
18 januari 2004, 22:15
Alleen fender produceert toch in Mexico? of gaat dit lijstje ook puur over fender?

Negative K3 fan
18 januari 2004, 22:18
Alleen fender produceert toch in Mexico? of gaat dit lijstje ook puur over fender?

algemene zin.

hadv
19 januari 2004, 19:20
korea mag best hoger dan mexico
usa en japan op 1 (afhankelijk van het merk, ik een die USA gibsons, een Japan Yamaha (oud) en twee superkoreanen) de Mex-fender vondik nix (maar ik houd dan dus ook eigenlijk niet zo van fenders om op te spelen is gebleken)
maar no kidding, die koreanen hebben een ongelooflijk goede afwerking :-D :-D :-D (zeker in verhouding tot de prijs)

just starting
20 januari 2004, 18:03
is billie joe armstrong misschien een wijsneusje uit nijkerk.

ja..?

koop geen stagg, maar een squire om mee te beginnen

Billie Joe Armstrong
20 januari 2004, 18:12
He "just starting", wil je die yamaha pacifica 112 op je harses krijgen ofzo? Ik weet dat het goede dingetjes zijn om mee te meppen, dus ik kom binnenkort wel naar amersfoort om jouw te laten voelen hoe dat dingetje roeleerd!

Just Kiddin' :)

Die Squiers doen het trouwens af bij de yamaha pacifica 112, als je dit forum mag geloven! yamaha pacifica met roland cube 30 is gewoon heel flex.

Billie Joe Armstrong
20 januari 2004, 18:53
En als er nu mensen zijn die denken: "Die Billie Joe heeft wel een hele grote smoel..." Dan zeg ik bij deze effe tegen die mensen: "Just starting" is eem maat van me, dus ik mag met trash-talk tegen hem spreken! :-D

imlikeajungle
20 januari 2004, 19:09
Ik heb een Mexicaanse Strat uit '97 en die is bij menige vergelijking al beter gebleken dan haar Amerikaanse vriendinnetjes. Je moet er geluk mee hebben, zeker die van voor '98 zijn best goed. Daar kan een nieuwe Japanse Strat in mijn ogen toch niet tegen op. Ik vind die Pacificaatjes wel echt leuk... Veel gitaar voor weinig geld als je het mij vraagt (maar dat doe je niet;))