PDA

View Full Version : Lak laat los Gibson les paul studio



Baker
18 januari 2004, 16:29
Ik heb al jaren dezelfde broekriem. Door het vele spelen begint op de plek waar de gesp van die riem in contact komt met mijn gitaar de lak los te laten van de gitaar. Eerst was het een bobbeltje, maar de de lak begint nu echt te bladderen. De plek is nu ongeveer 1 bij 3 centimeter.

Vraag, moet hier wat aan doen? ik vindt het zelf niet zo heel erg, ik bedoel, een gitaar is een gebruiksvoorwerp, en het zit aan de achterkant, dus so what....

Aan de andere kant, als ik er niks aan doe is dan over een jaar de hele achterkant kaal??

Waar zou e.e.a kunnen laten repareren? of kan ik dat zelf en zo ja hoe? Het hoeft er van mij op zich niet superstrak en mooi uit te zien, nogmaals, het is slechts de achterkant!

The Mule
18 januari 2004, 16:38
De beroemde 'beltbuckle wear', scherp metaal en gelakt hout gaan nou eenmaal niet zo goed samen. Als je je gitaar altijd op dezelfde hoogte hebt hangen zal de slijtage zich natuurlijk niet over de hele achterkant gaan voordoen. Ik zou het gewoon laten gebeuren, zie het als je persoonlijke handtekening op je gitaar. Onzichtbaar wegwerken is zowiezo onmogelijk, tenzij de hele body gerefinished wordt...