PDA

View Full Version : Wat is nou een goede veelzijdige distortion?



BartL
18 januari 2004, 16:15
Ik heb een paar dagen geleden topic geplaatst over 4 BOSS distortion pedalen. Deze blijken niet erg veelzijdig. Kunnen jullie me iets anders aanraden.

(Ik speel over Marshall jcm2000 dsl201)

Alvast bedankt! :)

PS iemand een 3 maanden oude BOSS ME-50 kopen? Zit te veel op wat ik niet gebruik.

tbl-2100
18 januari 2004, 18:50
meschien een ibanez tubescreamer ? of toch maar een boss metal zone ?

Fuhgawz
18 januari 2004, 19:52
ProCo Rat
Digitech Hot Rod
Visual Sound Jeckyll & Hyde

Mitch
18 januari 2004, 20:11
Wat wil je nou, een goede of een veelzijdige distortion ? :)
Wil je kunnen schakelen, evt. meerdere pedalen combineren, meer metal, rock....

BartL
18 januari 2004, 20:39
...vooral een goede :o) met lekker laag en niet te veel blikkerig geluid.

jpb
18 januari 2004, 20:46
fulltone distortion pro mischien? zitten veeeeel knoppen op. succes

Speeddemon
18 januari 2004, 21:58
Hughes and Kettner Tubefactor.

Echte buizenoverdrive/distortion.
Douw er een leuke compressor vóór en je hebt genoeg gain voor metal.
Sound:allesbehalve blikkerig. Trefwoorden: transparant, smooth, romig.

Eurootje of 200-250, maar dan heb je GEGARANDEERD een betere od/ds dan de Fulltone DS Pro (heb ik een weekje te leen gehad en vergeleken met m'n Tubefactor).

PS. Metalzone van Boss is NIET veelzijdig.

Mitch
18 januari 2004, 23:46
Als je je geluid een beetje levend wil houden is de H & K een goede optie.
Andere 'vloer pre-amps' als Koch Twintone en Engl TubeToner natuurlijk ook, maar die zijn alweer een schep duurder.
Puur voor de zware scheur zijn de analoge Zoom pedaaltjes vrij aardig (Hyperlead, Tri-Metal) en niet duur.

Maar er is een hoop te koop tegenwoordig, kijk anders eens op www.musictoyz.com
De dollar is uitermate gunstig en de douane is vaak drukker bezig met andere dingen = geen tax :D

Robbert
18 januari 2004, 23:50
De dollar heeft weer een schop onder zijn kont gekregen, maar desondanks loopt het nog niet rechtop :lol: :roll:

Punt
18 januari 2004, 23:53
De beste distortion komt uit een goede buizenamp :)
Een cleanboost voor wat extra gain en een Tubescreamer voor de variatie en voila !

sash
18 januari 2004, 23:56
Eurootje of 200-250, maar dan heb je GEGARANDEERD een betere od/ds dan de Fulltone DS Pro

+1!

Fulltone DS Pro is trouwens net zo duur als de bedragen die jij noemt...

Speeddemon
19 januari 2004, 01:14
2e hands wel Sash, maar als je ziet dat ze in Duitsland bijv. €380 durven te vragen voor dat rooie on-ding!

Uchison
19 januari 2004, 01:26
Hey die Ds Pro is echt ok :x . Ik heb juist mijn Tube factor verkocht en speel nu met meer plezier met de Ds Pro en een tube screamer. :D Geweldige combi. ook veel meer flexibiliteit dan met de H&K. Daar kun je niet de afzonderlijke volumes aanpassen..jammer..Bovendien zit er voor mijn smaak teveel compressie in de lead. Of je hebt bijna geen overdrive bij het eerste kanaal. Kortom twee pedalen is makkelijker te besturen. Voor de Ds Pro moet je echt even gaan zitten, maar dan heb je echt wel wat. :razz:

Pino20
19 januari 2004, 09:11
Ik zag dat iemand als tip een Metalzone en Tubescreamer gaf. Maar de eerste is toch een distortion en de tweede een Overdrive? Ik zat eraan te denken om ze allebei te kopen. De laatste heb ik al en ben ik zeer over te spreken. Een zeer duidelijk ding wat gewoon doet wat hij hoort te doen. Je hebt binnen een half uurtje draaien het perfecte geluid en dat verander je niet zo gauw meer. Met een ding met teveel knoppen blijf je maar draaien. Persoonlijk heb ik daar echt een hekel aan. Ik heb dan ook heel veel interesse in de Black Coffee en de Black Licorice van Danelectro maar tot op heden heb ik daar nog niet zoveel informatie over. Misschien iemand hier die weet of het goeie distortion pedalen zijn?

buuck
19 januari 2004, 09:14
...vooral een goede :o) met lekker laag en niet te veel blikkerig geluid.


bassoverdrive :D

Negative K3 fan
19 januari 2004, 18:41
De visual sound jekyll & hyde, hij redt het tegenover de H&K tubeman natuurlijk niet maar hij is ook meer dan 2 keer zo goedkoop.

Ik moet er al een tijdje vanaf omdat ik de veelzijdigheid niet nodig heb en omdat ik sinds een half jaar ofzo een goede scheurende buizen amp heb. PM me voor de prijs enzo.

op www.visualsound.net staat een plaatje en een heel duidelijk en uitgebreid verhaaltje waar ik me wel bij aan kan sluiten.

Antal
19 januari 2004, 19:18
Ik heb een paar dagen geleden topic geplaatst over 4 BOSS distortion pedalen. Deze blijken niet erg veelzijdig. Kunnen jullie me iets anders aanraden.

(Ik speel over Marshall jcm2000 dsl201)

Alvast bedankt! :)

PS iemand een 3 maanden oude BOSS ME-50 kopen? Zit te veel op wat ik niet gebruik.

Ik denk dat als het om veelzijdigheid gaat je beter je multi FX kan houden. losse pedalen zijn meestal niet heel erg veelzijdig (maar de kwaliteit is wel veeeeeeel beter...) :-D

Soulman
19 januari 2004, 19:22
Ik heb inmiddels vele OD/distortions gebruikt (niet de hiergenoemde H&K overigens), maar vind de Proco RAT 2 een zeer veelzijdige distortion. Tot zo'n 11/12 uur met filter op 3 uur een prima OD sound, meer gain minder filter meer distortion tot aan fuzz.

Mitch
19 januari 2004, 19:26
De visual sound jekyll & hyde, hij redt het tegenover de H&K tubeman natuurlijk niet maar hij is ook meer dan 2 keer zo goedkoop.

Heb de mijne verkocht aan een knul met een JCM800 en daar klonk -ie waanzinnig op. For your interest !

bobdieleman
20 januari 2004, 12:59
hee, k3, hoeveel wil je hebben voor die J and H? Ik ben ook wel geinteresseerd...Mijn LONdon City heeft een flinke boost nodig namelijk. :D

ps. heb eventueel een linear power booster van EH te ruil, met twee vrouwtjes (jacks dus)

bobdieleman
20 januari 2004, 13:00
hee, k3, hoeveel wil je hebben voor die J and H? Ik ben ook wel geinteresseerd...Mijn LONdon City heeft een flinke boost nodig namelijk. :D

ps. heb eventueel een linear power booster van EH te ruil, met twee vrouwtjes (jacks dus)

Negative K3 fan
20 januari 2004, 17:52
ik dacht aan ongeveer 110 euro excl verzend, maar iks ta open voor suggesties van elke soort, mail me anders even op lennartspit@hotmail.com

hadv
20 januari 2004, 18:43
hoewel niet ieders smaak ( :-D ), maar zeker flexibel: akai shred-o-matic d1.
de flexibiliteit zit in het feit dat het kreng zowel een buis als diode gebruikt en je hieruit kunt kiezen (4 standen: alleen buis, alleen diode en 2 combinaties). dat is nog niet alles, er zit ook een gaspedaal op, dit kun je weer schakelen tussen volume en drive (of uitschakelen), waarbij de 'range' van het pedaal met een apart potje kan worden ingesteld.
daarnaast nog een toonregeling


oh ja en een aan-uitschakelaar

ik gebruik hem niet vaak omdat ik de scheur van mijn screamer thuis net zo makkelijk vind. bovendien is het geluid een beetje neuzig, maar dat heb ik met een eq al gecompenseerd.
(nu is de stapel te groot om mee te zeulen naar de oefenruimte :-? )

guitarmonk
21 januari 2004, 09:33
boss power driver, kun je alle kanten mee op