PDA

View Full Version : Nu in 2004 een gitaar kopen is gelijk al een jaar oud...



Kees1
18 januari 2004, 12:51
Nu in 2004 een gitaar kopen is gelijk al een jaar oud...

Ik ben van plan een Fender Strat gitaar te kopen maar bedacht opeens dat het geen 2004 model zal zijn, zal dat ooit uitmaken als je hem ooit weer wilt verkopen?

Hempo
18 januari 2004, 13:09
hoe bedoel je
en waarom plaats je dat topic hier ?

bat
18 januari 2004, 15:44
Wat Kees1 volgens mij bedoelt is dat als ie nu een gitaar koopt het bouw- of modeljaar waarschijnlijk niet 2004 zal zijn (die liggen immers nog niet in de winkel) Hij vraagt zich af of dat wat uitmaakt mocht hij hem ooit weer willen verkopen.

Welnu: in best wat gitaarwinkels hangen zelfs gitaren die niet in 2003 maar nog eerder zijn gebouwd. Gelukkig verschillen de normale modellen niet zo ontzettend veel over de jaren heen. Het maakt daarom niet zo ontzettend veel uit of je een in 2002, 2003 of 2004 gebouwde Strat koopt, als het een standaard Strat is. Het maakt ook niks uit tegen de tijd dat je hem verkoopt.

Mithrandir
18 januari 2004, 15:56
Waarom koop je een gitaar als je al van tevoren weet dat je hem gaat verkopen :???:

bert k
18 januari 2004, 17:22
Beetje in de war met 2dehands auto's Maar de verkoopprijs hangt veel meer af van de kwaliteit van de serie, niet van de leeftijd. Je leest ook de hele tijd dingen als 'de Squiers uit de jaren 90 waren ok' of 'een japanner uit 1980 is beter dan een moderne jap' dus ik denk dat je meer naar dat soort dingen moet kijken.

En je moet trouwens je gitaar nooit meer verkopen. Krijg je spijt van.

The Thumb
18 januari 2004, 18:29
als je nu een strat in de winkel koopt, moet je even checken of je een american series koopt, of een american standard. de american standard is een wat ouder model (gemaakt t/m 2000), dat je hier en daar nog wel tegenkomt in winkels. de american series is de vernieuwde versie van de am standard en is op een aantal punten verbeterd (hout van de body, elementen, toets, frets). Als je nu een nieuwe strat koopt moet je zeker de american series kopen. Dat hij uit 2003 komt en het nu 2004 is maakt m.i. niets uit.

hadv
19 januari 2004, 19:38
ga nou eerst maar eens spelen :razz: