PDA

View Full Version : EB club



Billie Joe Armstrong
18 januari 2004, 11:48
Ik zie dat de forum gebruikers nogal lovend zijn over Ernie Ball snaren. Zijn er dan echt geen andere goede snaren? Als die er wel zijn, willen jullie dan zo vriendelijk zijn om goede merken snaren te noemen, die een goede prijs-kwaliteit verhouding hebben???

En welke dikte moeten je snaren eigenlijk hebben (voor punk muziek). 0.09, 0.10 of nog een heel ander maat?

Thnx voor de tips.

hoofd
18 januari 2004, 13:11
Maakt niet echt uit wat voor een soort snaren voor punk, als ze maar vals zijn...

Ik ben zelf erg tevreden over Dean Markley snaren, ik vind ze beter dan d'addario's. En het .009/.010 verhaal, das smaak he...gewoon 's een keer uitproberen.

Barret Wallace
18 januari 2004, 13:56
Ik gebruik sinds een paar maanden desalvo snaren zijn wel wat duurder dan EB.

NeeraDJ
18 januari 2004, 14:16
Heb ervaring met Fender, EB, Gibson britewires, D'addario, GHS en uit al deze snaren vind ik D'addario toch het best. Ze kunnen ongelooflijk veel hebben en verslijten niet bepaald snel. GHS heb ik ook heel lang gebruikt, vanwege hun Heavy Bottom, light top Boomers. Deze versleten echter wat sneller en konden weinig hebben, brak er heel snel een snaar mee. EB vond ik te stroef, hoewel ze echt veel konden hebben ben dus meteen afgekickt na dat pakje Regular Slinky's. Fender had ik een hele tijd geleden en nu weer op m'n nieuwe Ibanez (had de vorige eigenaar erop gezet). Fender vind ik echt allerslechtste snaren ooit, verslijten snel, kunnen weinig hebben, en worden na slijtage erg stroef. Ze laten bovendien roestplekken op de toets en vingers achter. Over Gibson ben ik wel te spreken, gaan lang mee, kunnen redelijk wat hebben. Ik vind D'addario nog net iets beter, vooral vergeleken met de prijs.

Alle geteste setjes waren 010 dikte, de Gibsons heb ik ook nog een keer met 009 mogen testen. Het hangt ervan af wat voor punk je precies speelt en of je alleen maar rifft of ook weleens stevig soleert.

bertstratocaster
18 januari 2004, 15:45
"Het hangt ervan af wat voor punk je precies speelt en of je alleen maar rifft of ook weleens stevig soleert."

Wat is riffen?????

bat
18 januari 2004, 16:54
DR is it for me. Maar dan wel de Blues Tite Fit variant (blauwe pakje), de standaard zwarte vink niks. En .010 natuurlijk.

NeeraDJ
18 januari 2004, 19:27
"Het hangt ervan af wat voor punk je precies speelt en of je alleen maar rifft of ook weleens stevig soleert."

Wat is riffen?????

:o Dat meen je niet? Pff als dit geen grapje is zal ik het uitleggen. Riffen is het ritmische aspect van gitaarspelen dus zo'n beetje het tegenovergestelde van soleren. Ik neem aan dat je weet wat een riff is anders dan hebben we het helemaal voor elkaar :-?

Barret Wallace
18 januari 2004, 19:45
Niet iedereen kent jouw ghetto booty taaltje dude :cool:

f'aka zwa cong djaso mi tik me gitarra mie sa riff riff zwa :o

bert k
18 januari 2004, 19:53
mie sa riff riff zwa , ja, zeker weten, maar nu moet ik poepen. :???:

NeeraDJ
18 januari 2004, 19:56
Aiii scorro mang. Joe gitarra riff riff also, riff riff da sjit bradda!

OK dat was ook weer ff leuk

Riffen is een gewone term hoor, jij kent het toch ook Shakeel :o
Bovendien staat het ook gewoon in gitaarreclames. Kijk maar naar EMG, volgens mij zag ik iets van riffers daar staan. Het is niet zomaar uit de lucht gegrepen :wink:

Barret Wallace
18 januari 2004, 20:38
Lol @bert k


@neeradj ja ik ken die term ook, maar je moet er rekening mee houden dat er op dit forum allemaal boeren en rare bakra's zitten :razz:

NeeraDJ
19 januari 2004, 20:05
Aight nigga :wink:

Peace out 8-)

green_day
19 januari 2004, 20:20
Ik hou het bij d'addario.. speel er ook punk mee. Maar je moet dan toch eigelijk wel .10 hebben, .09 is voor mij iets te schel. Je moet eens een keer D'addario XL 110's ofzo uitproberen.. zijn erg vette snaren en gaan superlang mee!

yhcmarc
20 januari 2004, 22:19
Maakt niet echt uit wat voor een soort snaren voor punk, als ze maar vals zijn...

erg flauw ...


Ik ben zelf erg tevreden over Dean Markley snaren, ik vind ze beter dan d'addario's. En het .009/.010 verhaal, das smaak he...gewoon 's een keer uitproberen.

Ik ben sinds kort ook overgestapt op Dean Markley blue steels, heb ook jaren op D'addario gespeeld. DM lijkt net iets meer body te hebben. En afhankelijk van de stemming van je band, gewoon in E of Es zou ik 0.10 gebruiken, van D tot C 0.11 en nog lager 0.12 of 0.13.

Marc

NeeraDJ
21 januari 2004, 19:54
Ik hou het bij d'addario.. speel er ook punk mee. Maar je moet dan toch eigelijk wel .10 hebben, .09 is voor mij iets te schel. Je moet eens een keer D'addario XL 110's ofzo uitproberen.. zijn erg vette snaren en gaan superlang mee!

Schel klinkt als een vervelend woord. Het hangt ervan af wat je wilt spelen. Kleinere gauges betekenen niet meteen meer schelheid hoor. EXL110 is idd een prima setje, gebruik ze zelf ook wanneer ik te weinig geld heb om er meerdere te bestellen. Want normaal gaat mijn voorkeur toch uit naar de EXL140 010-052. Is wat veelzijdiger, kun je een iets massievere/dikkere sound mee "riffen", terwijl je nog steeds confortabel kunt soleren.

Prachtig setje gewoon!

Javaca
21 januari 2004, 21:17
D'Addario en Fender bevallen me goed.
Ik wil ook eens een keer van die Elixers uitproberen aangezien ik toch bijna nooit snaren breek.

Sambal
5 februari 2004, 14:32
Je kunt wel als eenden achter elkaar aanlopen, en er zullen ook echt wel goede en slechte snaren zijn (maakt Stagg eigenlijk snaren? :D ), maar het is geen uitgave van 300 euro ofzo. Ik denk dat het het beste is, wanneer je zelf wat setjes en maten probeert.